کیک و شیرینی، خوشمزه‌هایی که نمی‌توان به آنها نه گفت. کمابیش همه از خوردن انواع کیک و شیرینی لذت می‌بریم، اما آیا از امتحان کردن کیک‌های جدید هم استقبال می‌کنید؟ به‌عنوان مثال یک کیک ذرت خوشمزه که در تهیه آن به جز آرد ذرت از کورن فلکس یا همان برشتوک هم استفاده شده باشد؟ شاید تابه‌حال چنین کیکی را امتحان نکرده باشید. پس درادامه با ما همراه باشید تا  طرز تهیه این کیک خاص را مرور کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Allrecipes،  برای درست کردن کیک معمولا از یک سری مواد مشخص استفاده می‌شود. شما می‌توانید کیک خود را با انواع آرد و اضافه کردن میوه یا آجیل متفاوت کنید. اما شاید تابه‌حال به فکر استفاده کردن از غلات صبحانه در تهیه کیک و شیرینی نیفتاده باشید.

کیک با رویه برگه ذرت- 724press.com

استفاده از برگه ذرت که با نام کورن فلکس یا برشتوک شناخته می‌شود، می‌تواند راهی متفاوت برای تهیه کردن یک کیک خوشمزه تهیه شده برپایه آرد ذرت باشد. دستوری که بدنیست یک بار آن را امتحان کنید و البته مراقب باشید، چون ممکن است خیلی ساده به خوردن این کیک متفاوت و خوشمزه عادت کنید.

مواد لازم

  • یک قاشق چای‌خوری کره برای چرب کردن کف تابه
  • یک عدد تخم مرغ بزرگ
  • نصف پیمانه شکر سفید
  • ۶ قاشق غذاخوری کره بدون نمک-  به دمای اتاق رسیده و نرم شده
  • نصف فنجان ماست ساده
  • نصف فنجان شیر
  • نصف فنجان آرد ذرت
  • یک فنجان آرد همه‌منظوره
  • یک قاشق چای‌خوری نمک
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • ۲ و نیم فنجان کورن فلکس (برگه ذرت یا برشتوک)

طرز تهیه

کیک کورن فلکس- 724press.com

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت معادل ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. یک قالب گرد ۹ اینچی (۲۲ سانتی) را با یک قاشق چایخوری کره چرب کنید. کاغذ روغن را به اندازه قالب برش زده و کف آن قرار دهید.

در ظرفی مناسب تخم مرغ‌ها را شکسته و آنها را با شکر مخلوط کنید، تاجایی که بافت آن سبک و پفکی شود. این مرحله یک دقیقه زمان می‌برد. حالا کره ذوب شده را به همراه ماست و شیر داخل کاسه ریخته و به اندازه‌ای هم بزنید که مواد به‌خوبی باهم مخلوط شوند.  در این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس، آرد ذرت را به همراه  آرد همه‌کاره یا کامل، نمک، بکینگ پودر و جوش شیرین  را به مخلوط تخم‌مرغی اضافه کرده و به‌اندازه هم بزنید تا مواد خشک به‌خوبی ترکیب شوند.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه‌ی کیک موزی کاراملی

درنهایت ۲ فنجان کورن فلکس را داخل مایه کیک ریخته و مخلوط کنید. مایه کیک را داخل قالب ریخته و روی آن را صاف کنید. نصف فنجان کورن فلکس باقیمانده را به صورت یکنواخت روی سطح کیک پخش کرده و با انگشتان خود آن را به آرامی کمی فشار دهید.

کیک با توت فرنگی- 724press.com

قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار داده و برای ۲۵ دقیقه بپزید. می‌تواند با خلال دندان هم‌زمان آماده شدن کیک را مشخص کنید، اگر خلال دندان را داخل کیک فرو کرده و سپس بیرون بیاورید بدون آنکه چیزی از مایه کیک به آن چسبیده باشد، یعنی کیک شما آماده سرو است. پس از بیرون آوردن قالب از داخل فر آن را به مدت ۱۵ الی بیست دقیقه  کنار گذاشته و سپس داخل ظرف مخصوص سرو قرار دهید. می‌توانید آن را با میوه‌های تازه یا سس میوه تزئین کنید، نوش جان

پرک یا برگه ذرت یا کورن فلکس- 724press.com

درپایان این مطلب، نظر شما در مورد امتحان کردن دستورالعمل‌های جدید چیست؟ فکر می‌کنید کیکی که با غلات صبحانه‌ای مثل برشتوک درست شده باشد چه نوع طعمی دارد؟ اگر فرصت کرده و این کیک متفاوت را آماده کردید فراموش نکنید نظر و تجربه خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس