شاید این روزها نام هواپز، سرخ کن بدون روغن یا ارفرایر (airfryer) به گوش‌تان خورده باشد؛ وسیله‌ای که بسیار محبوب شده و مورد توجه مشتری‌ها قرار گرفته است. شاید بزرگ‌ترین نقطه‌قوت این وسیله این است که می‌توانید انواع مواد غذایی را با کمترین میزان روغن آماده کنید و این مسئله به‌خصوص از نظر سلامتی مهم است. بد نیست بدانید  شما  می‌توانید حتی  از هواپز برای گرم کردن ساندویچ‌های آماده شب مانده هم استفاده کنید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Mashed، در سال‌های اخیر، هواپز یا اِرفرایر  تبدیل به یکی از داغ‌ترین ابزارهای آشپزخانه شده است. با صدها دستورالعمل تهیه انواع مواد خوراکی و ترفندهای جالبی که به صورت آنلاین در دسترس همگان قرار دارد، هواپز به وسیله‌ای بسیار پرکاربرد و محبوب تبدیل شده است. این سرخ کن جالب‌توجه شبیه به اجاق‌های همرفتی کوچک عمل کرده و مواد غذایی را به سرعت و سادگی گرم کرده و به صورت کلی در مقایسه با وسیله محبوب دیگری همچون مایکروویو فرآیند پخت و پز را با کیفیت بالاتری انجام می‌دهد. استفاده از این وسیله به‌ویژه برای درست کردن غذاهای ترد و برشته بسیار متداول است.

هواپز یا ارفرایر-724press.com

اگرچه در شبکه‌های اجتماعی شاهد استفاده از اِرفرایر برای آماده کردن انواع خوراکی‌ها همچون مرغ سوخاری، اسنک‌های خوشمزه و متنوع و سیب زمینی سرخ کرده هستیم، اما یکی از کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک با نشان دادن اینکه می‌توان از این وسیله برای گرم کردن باقی مانده همبرگرهای آماده  آن هم به بهترین شکل ممکن استفاده کرد، کاربردی تازه را برای این وسیله به مخاطبان نشان داد.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه هاش براون، خوراکی محبوب فود اسمرهای کره‌ ای

او با استفاده از هواپز همبرگر فست فودی خود را گرم کرده؛ طوری که گوشت کاملا گرم شده و پنیر مجددا ذوب شد. به‌این ترتیب غذای مانده روز قبل طوری گرم شد که انگار همین الان تهیه شده است، به‌شکلی که بعید است آون  توستر یا مایکروویو بتوانند به این خوبی از عهده انجام این کار برآیند. 

ساندویچ همبرگر با پنیر-724press.com

برای اجرا کردن این ترفند ساده فقط کافی است همبرگر فست فودی یک روز مانده خود را قبل از قرار دادن در محفظه یا سبد سرخ کن داخل فویل بپیچید و سپس آن را به مدت سه دقیقه با دمای  ۴۰۰ درجه فارنهایت تقریبا معادل  ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. نتیجه کار این است که همبرگر شما کاملا گرم و آماده مصرف است. به گزارش ۷۲۴پرس، این ترفند خاص به‌ویژه برای گرم و آماده کردن غذاهای فست فودی مثل همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده مناسب است؛ مواد غذایی که طبق تجربه پس از سرد شدن،  هرگز نمی‌توان آنها را طوری گرم کرد که مثل غذای تازه به نظر رسیده و کیفیت اصلی خود را به دست بیاورند.

البته این ترفند مشکلات خاص خود را هم داشته است. به‌عنوان مثال پس از انتشار این ترفند بسیاری از تیک تاکرها انتقادات خود را در مورد این روش در بخش نظرات پست مذکور نوشته و آن را با دیگران به اشتراک گذاشتند. عمده شکایت آنها مربوط به این بود که در این روش گرم کردن مجدد کل همبرگر و مواد داخل ساندویچ هم گرم می‌شود. یعنی کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور و پیاز حلقه‌ای  هم گرم شده و اغلب حالتی پخته، گرم و خیس به خود می‌گیرند؛ ضمن آنکه نان ساندویچ هم آن کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد.

ساندویچ همبرگر آماده فست فودی-724press.com

اما راهکار رفع این مشکل هم بسیار ساده است؛ به‌عبارتی اگر ساندویچ همبرگر شما دارای موادی است که مناسب گرم شدن نیستند می‌توانید آنها را قبل از گرم کردن برداشته و پس از آماده شدن ساندویچ  دوباره آنها را داخل ساندویچ قرار دهید.   البته همچنان مصرف غذاهای تازه بهترین گزینه است، اما با این روش می‌توان از اسراف و دورریز مواد غذایی  جلوگیری کرد. طبق آمار منتشر شده از سوی «FeedingAmerica.org»، تنها در ایالات متحده سالانه نزدیک به ۴۰% مواد غذایی به هدر می‌رود. بنابراین هر اقدامی که بتواند جلوی این اسراف را گرفته و از مواد غذایی استفاده بهینه کند، می‌تواند به‌عنوان گامی مثبت و روبه جلو در نظر گرفته شود.

مطلب مرتبط:  خوراکی های خوشمزه و سرشار از پروتئین برای صبحانه

البته پر واضح است که این ترفند هم مقبول همه نیست، اما دست کم باتوجه‌ به نظرات دلگرم‌کننده برخی از کاربران این شبکه اجتماعی به نظر می‌رسد آنها از این روش بسیار راضی بوده و از طعم ساندویچ گرم شده خود لذت بردند. درنهایت فراموش نکنید که از ارفرایر می‌توان برای تهیه ساندویچ‌های خانگی هم استفاده کرد. یعنی تنها وسیله‌ای برای گرم کردن ساندویچ‌های مانده نیست و شما می‌توانید از آن برای تهیه انواع مواد خوراکی لذیذ با ظاهری فریبنده نهایت بهره را ببرید.

درست کردن ساندویچ همبرگر در هواپز-724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا شما هم تجربه استفاده از هواپز را دارید؟ شما از این سرخ کن همه‌کاره چطور استفاده می‌کنید؟ تجربه گرم کردن غذای شب مانده را با این وسیله جالب دارید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربه‌های خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس