سالاد‌ها بخشی جذاب از هر وعده غذایی هستند که می‌توانند بسیار ساده یا خیلی خاص تهیه و آماده شوند. از یک سالاد کاهوی ساده تا سالادهای پر مخلفاتی مثل سالاد الویه یا سالاد روسی، هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. دراین مجال با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا دستور تهیه سالاد ماکارونی لذیذ را مرور کنیم که می‌تواند انتخابی عالی برای میان وعده سبک یا همراهی با وعده غذای اصلی باشد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Mashed، وقتی دو ماده غذایی محبوب و پرطرفدار با هم ترکیب شوند، نتیجه تقریبا به شکلی جادویی همان چیزی است که بسیاری از امتحان کردن آن لذت ببرند.  کرونات یکی از این نمونه‌ها است؛ هرچند  اگر به دنبال امتحان کردن طعم جدیدی هستید که به جای شیرین بودن، مخلوطی از طعم‌ها و مزه‌های مختلف باشد، امتحان کردن این سالاد خوشمزه پاستا و تخم مرغ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سالاد ماکارونی-724press.com

اگر دوست  دارید یک سالاد خوشمزه و پرطرفدار را برای جمع خانواده و دوستان تهیه کرده و از چشیدن طعم آن در کنار عزیزان‌تان لذت ببرید،  سالاد ماکارونی با تخم مرغ را امتحان کنید. به گفته توسعه‌دهنده این دستور غذای خاص، این مدل سالاد را می‌توان با انواع طعم و بافت‌های مختلف تهیه کرد؛ ضمن آنکه طعمش در مقایسه با سالاد پاستای سنتی و مرسوم جذابیت بیشتری داشته و شما را غافلگیر می‌کند. 

استفاده از بیکن سرخ شده در تهیه سالاد پاستا چندان رایج نیست،  ضمن آنکه شاید تابه‌حال تجربه استفاده همزمان از ماکارونی و تخم مرغ را درکنار هم نداشته باشید. اما این غذای ترکیبی با چنان شیوه‌ای در هم ادغام می‌شود که می‌تواند هم به‌عنوان یک میان وعده و هم به‌عنوان غذای جانبی در کنار همبرگر یا مرغ کبابی سرو شده و طعم نهایی وعده غذایی را به مراتب دلپذیرتر کند.

پیش از مرور مواد لازم برای تهیه این سالاد بد نیست به این نکته اشاره کنیم که حتما ماکارونی خود را طبق دستور نوشته شده روی بسته‌بندی بپزید. دراین سالاد خاص ما از ماکارونی آرنجی یا سیم تلفنی استفاده می‌کنیم که هر دو از ضخیم‌تر از انواعی همچون اسپاگتی هستند. پس مهم است که به خوبی پخته شوند تا در ترکیب با سایر مواد بافت و طعم خوبی را ارائه کنند. البته افرادی هم هستند که از ماکارونی آل دانته لذت می‌برند که بافت سفت‌تری داشته و زیر دندان حسی می‌شود. بنابراین این یک مسئله سلیقه‌ای است ولی در مجموعه بهتر است ماکارونی را طبق دستور ارائه شده از سوی شرکت تولید کننده بپزید و کنار بگذارید.

همچنین این سالاد را می‌توان به محض آماده شدن هم میل کرد؛ ولی اگر آن را داخل یخچال بگذارید تا هم خنک شده و هم طعم‌ها به خورد هم بروند، نتیجه دلپذیرتر می‌شود. پس اگر از امتحان کردن سالادهای سرد لذت می‌برید، این گزینه را مدنظر قرار دهید.

مواد لازم

مواد لازم سالاد ماکارونی و تخم مرغ-724press.com

  • یک بسته ماکارونی سیم تلفنی یا آرنجی
  • ۶ عدد تخم مرغ آب‌پز- سفت شده
  • یک چهارم فنجان پیاز خرد شده
  • ۳/۴ فنجان سس مایونز
  • ۲ قاشق غذاخوری سس خردل
  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب شده
  • ۴ برش بیکن، سرخ و خرد شده
  • یک فنجان پنیر چدار، رنده شده
  • یک قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده
  • مقداری پاپریکا
  • مقداری فلفل پیمنتو آماده یا هر نوع فلفل دلخواه دیگر مثل فلفل دلمه‌ای تازه و قرمز رنگ- محصولات شرکتی معمولا پخته شده هستند

طرز تهیه

سرو سالاد ماکارونی تخم مرغ در کنار مرغ سوخاری-724press.com

پاستا را طبق دستور ذکر شده روی بسته بپزید، سپس آبکشی کرده و کنار بگذارید و اجازه دهید خنک شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاستای مخصوص سرآشپز گوردون رمزی

یک عدد تخم مرغ را کار کنار بگذارید اما زرده  پنج تخم مرغ دیگر را خارج کرده و کنار بگذارد. سفیده تخم مرغ‌ها را خرد کرده و کنار بگذارید. زرده تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و با کمک چنگال آنها را به خوبی له کنید. حالا پیاز خرد شده را به همراه سس مایونز، خردل، سرکه، نمک و فلفل به زرده‌های تخم مرغ اضافه کرده و به اندازه مخلوط کنید که مواد کاملا یکدست و ترکیب شوند.

ماکارونی پخته شه را به همراه سفیده‌های تخم مرغ خرد شده،  ۳/۴ بیکن سرخ شده،  پنیر رنده شده و  را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا ترکیب شوند.

کاسه سالاد ماکارونی در تخم مرغ-724press.com

مخلوط پاستا را داخل کاسه بزرگ مخصوص سرو ریخته و کنار بگذارید. یک عدد تخم مرغی که از قبل کنار گذاشتید را برش زده و روی سالاد بچینید. بیکن باقی مانده را به همراه پیازچه خرده شده و پودر پاپریکا روی مواد بریزید و کاسه را داخل یخچال بگذارید تا هم کمی خنک شود و هم طعم مواد به خوبی به خورد هم بروند و خوراک شما آماده سرو شود. نوش جان

نکته:

  • اگر حجم سالاد ماکارونی باقیمانده بیشتر از  یک وعده غذایی بود هم نگران نباشید. شما می‌توانید باقیمانده سالاد را به مدت چهار الی پنج روز داخل یخچال نگهداری کنید. همچین نگران تغییر مزه سالاد هم نباشید؛ چون احتمالا متوجه می‌شود که هرچه سالاد بیشتر داخل یخچال بماند، طعم آن جذاب‌تر می‌شود. چون طعم‌ مواد مختلف استفاده شده در سالاد فرصت و زمان بیشتری برای ترکیب شدن با هم دارند و افسون سالاد درنهایت قابل درک‌تر خواهد بود.

نظر شما در مورد این شیوه طبخ ماکارونی چیست؟ آیا شما جزو طرفداران سالاد پاستا یا ماکارونی هستید؟ شما از چه شیوه‌ای برای تهیه این سالاد استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربه‌های خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید. پیشاپیش از این همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.