فلفل چیلی یکی از فلفل‌های پرکاربردی است که در تهیه انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر دوست دارید از این فلفل، روغن مخصوصی تهیه کنید که بتوانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کرده و همان عطر و طعم را به غذاها بدهید، دراین مرور با ما همراه باشید تا طرز تهیه روغن فلفل چیلی را همراه شما عزیزان مرور کنیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Allrecipes، برای تهیه یک روغن چیلی خوش آب و رنگ و جذاب می‌توان از این دستورالعمل ساده استفاده کرد. ضمن  آنکه برای تهیه آن می‌توانید از مواد دردسترس استفاده کنید و نیازی به صرف هزینه اضافه نیست.

دامپلینگ در کنار روغن چیلی- 724press.com

به گفته جولیانا هیل که این دستور تهیه را با ما به اشتراک گذاشته است، واقعا دلیلی برای خرید روغن چیلی وجود ندارد. به‌خصوص وقتی می‌توان خیلی آسان این روغن را در منزل تهیه کرد. از طرف دیگر شاید اینطور به نظر برسد که روغن چیلی چندان پرمصرف نیست، اما بهتر است بدانید این روغن پرکاربردتر از چیزی است که به نظر می‌شود. حتی شما می‌توانید را همین روش روغن هر نوع فلفل دیگر را هم تهیه کرده و از آن در تهیه انواع خوراک‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

اصول اولیه تهیه روغن چیلی

قبل از شروع بد نیست به مرور اصول اولیه تهیه روغن چیلی بپردازیم. درمجموع شما برای تهیه این روغن ساده و خوش طعم به چند ماده احتیاج دارید که شامل فلفل چیلی یا قرمز خرد شده، چوب  دارچین و بادیان ستاره‌ای، دانه فلفل، سیر و روغن کانولا احتیاج دارید.

مطلب مرتبط:  چطور روغن نارگیل خانگی درست کنیم؟

برای شروع کار شاید بهتر باشد که از میزان کم مواد استفاده کنید. مثلا با سه قاشق فلفل قرمز خرد شده شروع کنید. چوب دارچین و بادیان ستاره‌ای طعمی تند و گرم به این روغن اضافه می‌کنند که باعث هرچه جذاب‌تر شدن آن می‌شود. دانه‌های فلفل له شده هم به عمق و غنای طعم نهایی روغن اضافه می‌کند. سیر هم طعم را شدت بخشیده و درنهایت روغن کانولا به‌عنوان یک روغن خنثی و پایه کار استفاده می‌شود. اگر روغن کانولا در درسترس نبود نگران نباشید؛ می‌توانید به جای آن از روغن بادام زمینی یا دیگر انواع روغن گیاهی استفاده کنید.

موارد مصرف روغن فلفل قرمز

ساندویچ غوطه ور در روغن چیلی- 724press.com

شاید نمی‌دانید روغن فلفل قرمز چه استفاده‌هایی دارد و برای همین تابه‌حال آن را تهیه نکردید. اگر پاسخ‌تان مثبت است، بهتر است بدانید که ایده‌های مختلفی برای استفاده از این روغن در آشپزی وجود دارد که به‌عنوان نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرینیت کردن یا مزه دار کردن انواع گوشت قرمز یا سفید
  • آماده کردن سس سالاد
  • استفاده همراه با تخم مرغ پخته شده
  • برای مزه‌دار کردن سبزیجات بلانچ شده
  • ترکیب کردن با خامه به‌ویژه خامه ترش برای تهیه انواع دیپ خامه
  • استفاده همراه سالاد خیار و گوجه فرنگی
  • استفاده در تهیه کوفته
  • اضافه کردن به سوپ برای طعم بخش بیشتر

خب سخن را کوتاه کرده و مواد لازم برای تهیه این روغن پرخاصیت و خوش طعم را مرور می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه روغن چیلی یا فلفل قرمز

  • ۳ قاشق غذاخوری فلفل قرمز خرد شده
  • یک عدد چوب دارچین
  • یک عدد بادیان ستاره‌ای کامل
  • یک قاشق چای‌خوری دانه فلفل سچوان- خرد یا له شده
  • نصف قاشق چای‌خوری گرانول سیر
  • یک فنجان روغن پایه مثل روغن کانولا، سبزیجات یا بادام زمینی

طرز تهیه روغن چیلی

راویولی در کنار روغن چیلی و سبزیجات تازه- 724press.com

درابتدا یک ظرف مناسب حرارت دیدن را انتخاب کرده و فلفل قرمز خرد شده را به همراه چوب دارچین، بادیان ستاره‌ای، دانه فلفل و گرانول سیر داخل آن ریخته و مخلوط کنید.

یک قابلمه کوچک را روی حرارت متوسط گذاشته و روغن را داخل آن بریزید و صبر کنید تا دمای آن به ۲۲۵ الی ۲۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۱۰ الی ۱۲۰ درجه سانتیگراد برسد؛ این مرحله سه الی ۴ دقیقه زمان می‌برد. روغن باید به اندازه‌ای داغ شود که وقتی فلفل قرمز خرد شده داخل روغن بیفتد شروع به جوشیدن کند. وقتی روغن به این دما رسید، آن را داخل کاسه حاوی ادویه‌ها ریخته و کمی مخلوط کنید و کنار بگذارید تا به آرامی خنک شود. این مرحله تقریبا یک ساعت طول می‌کشد.

روغن شما خیلی سریع و راحت آماده شد. می‌توانید روغن را از یک صافی یا الک عبور دهید تا مواد خشک جدا شود؛ سپس آن را داخل یک شیشه تمیز ریخته و برچسب بزنید. شیشه حاوی روغن فلفل قرمز را می‌توانید تا ۶ ماه داخل یخچال نگهداری کنید.

روغن چیلی- 724press.com

نکته:

  • اگر دانه فلفل مناسب را در اختیار ندارید می‌توانید به جای آن از  ۳/۴ قاشق چای‌خوری دانه فلفل سیاه خرد شده به همراه یک چهارم قاشق چای‌خوری دانه گشنیز خرد شده استفاده کنید.
  • به جای فلفل قرمز یا چیلی می‌توانید از فلفل سیچوان هم استفاده کنید.

امیدوارم از همراهی با ۷۲۴پرس و مرور این دستور تهیه آسان لذت برده باشید. آیا تجربه استفاده از روغن فلفل قرمز را دارید؟ دوست دارید این نوع روغن را امتحان کنید؟ ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات و تجربه‌های شما عزیزان هستیم، فراموش نکنید آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس