از آشپزی کردن لذت می‌برید اما مدت زمان آماده‌سازی مواد خوراکی برای شروع کار برای‌تان خسته‌کننده است؟ دوست دارید از مواد آماده استفاده کنید چون حوصله خرد کردن مواد لازم را ندارید؟ از طعم گوجه فرنگی گیلاسی برای تهیه سالاد لذت می‌برید اما خرد کردن آنها زمان‌بر است؟ اگر شما هم از مشکلاتی این چنینی رنج می‌برید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما روشی آسان را معرفی کنیم که ظرف چند ثانیه یک دسته گوجه را از وسط نصف کنید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Simplyrecipes، حتی برای آشپزی کردن هم دانستن راه‌حل‌های مبتکرانه می‌تواند کارساز واقع شود، درواقع یک  حقه خوب و هوشمندانه هرگز از مد نمی‌افتد. همین حالا اگر گشتی در فضای مجازی بزنید حتما با انواع و اقسام راهکارها و حقه‌های ساده اما خلاقانه مواجه می‌شوید که می‌توانند نه فقط آشپزی که هرکاری را به فعالیتی سرگرم‌کننده و بدون دردسر تبدیل کنند.

گوجه گیلاسی زرد و قرمز- 724press.com

به‌عنوان مثال اگر سری به رسانه‌های اجتماعی بزنید حتما انواع مختلف دستورهای تهیه و پخت غذا و همینطور توصیه‌های آشپزی را پیدا می‌کنید، مثلا اینکه چطور پوست انبه را بکنید یا نکاتی در باب رنده کردن زنجبیل یا حتی استفاده از ابزارهای آشپزخانه به شکلی که انتظارش را ندارید. این روش‌های نبوغ‌آمیز می‌توانند روش آشپزی کردن شما را به صورت کلی تغییر و ارتقا دهند.

این پیش زمینه را برای این مطرح کردیم که بگوییم همیشه ذهن‌تان را به روی نکات تازه و تجربه‌های دیگران باز کنید؛ شاید گاهی آنطور که انتظار داریم نتیجه بخش نباشند اما قطعا بین آنها به مواردی هم برخواهید خورد که کار آشپزی کردن را برای‌تان آسان می‌کنند.

سس گوجه فرنگی- 724press.com

نمونه‌ای این روش خرد کردن گوجه‌های گیلاسی که می‌تواند باعث کم کردن زمان آماده‌سازی مواد غذایی شود. به گزارش ۷۲۴پرس، با این روش می‌توانید یک دسته گوجه گیلاسی را ظرف چند دقیقه برش بزنید، به‌ویژه اگر به میزان بالایی  از آنها برای تهیه سالاد یا خوراک‌های خاصی مثل درست کردن یک سس پاستای سریع و خوش طعم احتیاج داشته باشید.

مطلب مرتبط:  فوت و فن نگینی خرد کردن پیاز بدون اشک و زحمت

استفاده از گوجه فرنگی گیلاسی راهی دلپذیر برای اضافه کردن کمی طعم تازه و اسیدی به غذاهای گوشتی  تهیه شده از گوشت قرمز، مرغ یا ماهی است که می‌تواند روی رنگ و بافت خوراک هم اثرگذار باشد. البته که خوردن گوجه گیلاسی همانطور به صورت خام هم فوق‌العاده است، به‌خصوص در اوج فصل به بازار آمدن گوجه فرنگی و زمانی که آنها تازه از گیاهان چیده شده‌اند. گوجه گیلاسی هم کوچک و هم اغلب شیرین است و می‌تواند بهترین گزینه برای زمانی باشد که گوجه فرنگی در دسترس ندارید. 

سالاد گوجه- 724press.com

اما پرسش اینجا است که اگر برای تهیه یک غذا یا سس به مقدار زیادی گوجه گیلاسی احتیاج داشته باشیم، چطور می‌توانیم زمان خرد کردن یا برش زدن آنها را کم‌تر کنیم؟ چون همانطور که از نامش پیدا است،  اندازه این نوع گوجه فرنگی کوچک است و خرد یا حتی نصف کردن آن زمان‌بر است. اگر این سؤال ذهن شما را هم درگیر کرده است، درادامه این مطلب با ۷۲۴پرس همراه باشید تا یک راه حل ساده و مقرون به صرفه را به شما معرفی کنیم که می‌توان این زمان را تاحد زیادی کاهش دهد.

در این روش شما به دو سطح صاف احتیاج دارید؛ می‌توانید از دو بشقاب میوه‌خوری کوچک یا در برخی ظرف‌های پلاستیکی استفاده کنید. یک بشقاب یا در را روی سطح کانتر آشپزخانه، میز یا هر سطح صاف دیگری گذاشته و آن را تعداد زیادی گوجه گیلاسی پر کنید. سپس در ظرف یا بشقاب دیگر را روی گوجه فرنگی‌ها قرار داده و با یک دست آن را محکم نگه دارید؛ طوری‌که احساس کنید گوجه فرنگی‌ها کاملا بین دو بشقاب محکم شده و تکان نمی‌خورند.

روش خرد کردن گوجه فرنگی گیلاسی- 724press.com

درادامه یک  چاقوی  دندانه‌دار یا اره‌ای   مناسب خرد کردن را از فضای میان دو بشقاب عبور داده و گوجه‌ها را از وسط نصف کنید، حالا کافی است بشقاب یا در را از روی ظرف زیرین بلند کرده و از تماشای گوجه فرنگی‌هایی که با یک حرکت سریع برش داده شده‌اند، لذت ببرید. بااین‌حال اگر دوست دارید ظرافت نتیجه نهایی بیشتر باشد کافی است به یک نکته ساده توجه داشته باشید. اگر تعداد گوجه‌ها زیاد است، بهتر است ابتدا آنها را از نظر اندازه مرتب و گروه‌بندی کنید و سپس کار برش دادن را انجام دهید. درواقع زمانی که اندازه آنها تقریبا یکسان باشد، نگه داشتن‌شان بین دو در یا بشقاب ساده‌تر است.

خرد کردن گوجه گیلاسی- 724press.com

کافی است تا این ترفند هوشمندانه را امتحان کنید تا متوجه شوید که کار خرد کردن گوجه‌های گیلاسی یا انگوری چقدر ساده است؛ حالا فقط به‌دنبال دستور پخت مورد علاقه‌تان باشید و از طعم شیرین و تازه آنها لذت ببرید.

آیا این ترفند برای شما آشنا است؟ شما از چه روشی برای خرد کردن گوجه‌های گیلاسی استفاده می‌کنید؟ ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان است، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس