هنوز فصل تابستان به پایان نرسیده است و بازار میوه‌های تابستانی داغ است. پس اگر هم از امتحان کردن انواع کیک و شیرینی لذت می‌برید و هم طعم میوه‌های خوش رنگ و لعاب تابستانی را دوست دارید، دست به کار شده و این مافین خوشمزه تهیه شده با هلو را آماده کنید و از امتحان کردن آن در کنار خانواده و عزیزان خود لذت ببرید. فراموش نکنید شما می‌توانید این شیرینی لذیذ را با هر نوع میوه تابستانی دلخواه خود تهیه کنید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Sugarspunrun،  مافین هلویی آغشته شده به کره قهوه‌‌ای به طرزی شگفت‌انگیز غیرقابل مقاومت است. کافی است کمی شکر دانه درشت روی آن بپاشید و آن را با کمی آیسینگ تزئین کنید تا طعم واقعی تابستان و چه بسا بهشت را تجربه کنید.

مافین با تزئین پودر قند- 724press.com

اما چرا باید این مافین‌های هلویی خوشمزه و البته شگفت‌انگیز را امتحان کرد؟ خب، اولین و ساده‌ترین دلیل طعم  دلپذیر آن است که با اضافه کردن کره  درحال قهوه‌ای شدن به دست می‌آید. اضافه کردن این نوع کره به طعم مافین عمق و غنای بیشتری می‌بخشد؛ ضمن آنکه طعم هلو را هم برجسته‌تر می‌کند. از طرف دیگر استفاده از هلو باعث می‌شود که محصول نهایی هم تازه و باطراوت باشد. متأسفانه بسیاری از انواع مافین تهیه شده با میوه بیش از آنکه به فرد لذت خوردن تکه‌های میوه را بدهد،  بیشتر از نان تشکیل شده است. درنهایت این شیرینی خیلی سریع آماده می‌شود، درواقع تنها پانزده دقیقه زمان برای مرحله آماده‌سازی خمیر مافین لازم است.

این مافین‌های هلویی لطیف و مرطوب می‌تواند انتخابی عالی برای پذیرایی در مراسم‌های دوستانه و حتی یک میان وعده لذیذ باشد. اما پیش از مرور مواد لازم برای طرز تهیه مافین هلو ذکر این نکته ضروری است که بهتر است همیشه برای تهیه شیرینی و کیک از موادی استفاده کنید که به دمای یکسان رسیده باشند، این مسئله کمک می‌کند که بافت نهایی شیرینی شما بهتر باشد. از آنجایی که دراین دستور تهیه شما باید کره را تاجایی حرارت دهید که رنگ آن شروع به قهوه‌ای شدن کند، پس باید قبل از اضافه کردن آن به دیگر مواد اجازه دهید به اندازه‌ای خنک شود که دمایش با دمای محیط یکسان باشد.

مواد لازم

مافین با آیسینگ وانیلی- 724press.com

  • نصف فنجان معادل  ۱۱۳  گرم کره بدون نمک
  • یک فنجان معادل  ۲۰۰ گرم شکر گرانوله
  • یک عدد تخم مرغ بزرگ به دمای اتاق رسیده
  • ۳/۴ قاشق چایخوری  عصاره وانیل
  • نصف فنجان معادل  ۱۱۸ میلی‌لیتر باترمیلک
  • یک و ۲/۳ فنجان معادل  ۲۱۰ گرم آرد کامل یا همه منظوره
  • یک قاشق چای‌خوری بیکنیگ پودر
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • یک چهارم فنجان معادل  ۱۷۵ گرم هلوی خرد شده
  • شکر دانه درشت برای پاشیدن روی مافین- می‌توانید شکر گرانوله معمولی هم استفاده کنید

طرز تهیه

مافین با تزئین برشهای هلو- 724press.com

یک قابلمه را روی حرارت متوسط رو به پایین قرار داده و کره را داخل آن بریزید تا ذوب شود. پس از ذوب شدن کره حرارت را افزایش داده به صورت مرتب به هم زدن ادامه دهید تا به جوشیدن بیفتد. زمانی که رنگ کره شروع به قهوه‌ای مایل به طلایی شد، قابلمه یا تابه را به سرعت از روی حرارت بردارید.  کره را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و کنار بگذارید تا به آرامی خنک شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه بیسکوییت لذیذ خانگی با طعم ذرت و پنیر چدار

فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت معادل ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. یک قالب مافین ۱۲ عددی را با کپسول کاغذی پر کنید. پس از سرد شدن کره، شکر، تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کرده و به اندازه‌ای هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. درادامه باتر میلک را اضافه کرده و باز مواد را هم بزنید.

مافین- 724press.com

یک ظرف جدا برداشته و مواد خشک شامل آرد کامل، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را داخل آن ریخته و به خوبی هم بزنید. مخلوط آرد را به آرامی به مایه تخم مرغی اضافه کرده و به کمک یک کاردک مخلوط کنید. لازم نیست مواد کاملا مخلوط شوند، یک هم زدن جزئی هم کافی است. حالا تکه‌های خرد شده هلو را به  مخلوط اضافه کرده و حالا مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. بااین‌حال از هم زدن بیش از اندازه مایه مافین خودداری کنید چون ممکن است بافت نهایی مافین‌ها خیلی متراکم شود. حالا با استفاده از ملاقه مایه مافین را داخل قالب ریخته و درنهایت روی آن‌ها کمی شکر دانه درشت بپاشید.

در این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس، قالب را داخل فر و در طبقه وسط قرار دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بپزد یا می‌توانید با استفاده از خلال دندن میزان پخت مافین را سنجیده و قالب را از فر خارج کنید. قبل از خارج کردن مافین از داخل قالب مدتی آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. درنهایت مافین‌های آماده شده را داخل ظرف مخصوص سرو بچینید. همچنین اگر مایل هستید روی مافین را با آیسینگ وانیلی یا هر چیز دیگری تزئین کنید هم بهتر است صبر کنید مافین کاملا خنک شود.

مافین با تزئین پرک های برشته- 724press.com

چند نکته:

  • شما می‌توانید هم از تکه‌های هلوی تازه و همینطور از هلوی منجمد یا کمپوت هلو استفاده کنید. فقط سعی کنید تکه‌های هلوی شما خیلی آب دار نباشند و اجازه دهید آب اضافی آنها گرفته شده و خشک باشند. همچنین بهتر است پوست هلو را بگیرید چون ممکن است هنگام خوردن مافین کمی سفت بوده و زیر دندان بافت ناخوشایندی داشته باشد. البته این مسئله  به ذائقه شما بستگی دارد.
  • اگر می‌خواهید مافین را در دمای اتاق نگهداری کنید، ۲ الی سه روز بیشتر این امکان وجود ندارد. مافین‌ها را می‌توانید به مدت پنج روز هم در یخچال نگهداری کنید، هرچند ممکن است بافت آن کمی خشک و متراکم شده و آن حالت پف دار اولیه را نداشته باشند.
  • روی مافین را می‌توانید با هر نوع میوه، مغز، سس شکلات یا کارامل، خامه و...تزئین کرده یا در کنار آن بستنی با طعم دلخواه میلی کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از چیپس شکلاتی هم در مایه مافین استفاده کنید که این دیگر بستگی به سلیقه و ذائقه شخصی شما دارد.

ارزش غذایی: هر مافین حاوی ۲۱۴ کیلو کالری، ۳۲ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم پروتئین، ۹ گرم چربی، ۳۵ میلی‌گرم کلسترول، ۱۶۵ میلی‌گرم سدیم، ۶۰ میلی‌گرم پتاسیم، یک گرم فیبر، ۱۹ گرم قند و همینطور حاوی ویتامین A و C  و همینطور مقادیری کلسیم و آهن است.