املت یکی از خوراک‌های محبوب و پرطرفداری است که می‌توان آن را در هر وعده غذایی مصرف کرد. املت می‌تواند یک صبحانه یا ناهار سبک و خوشمزه باشد. اما نظر شما در مورد املت تهیه شده با سبزیجات و به صورت مشخص املت اسفناج نیست؟ اسفناج یکی از سبزی‌های مغذی است که سرشار از آهن است. املت تهیه شده با این سبزی می‌تواند یک وعده غذایی خوشمزه باشد که نیازهای بدن شما به املاح و مواد مغذی را تأمین کند.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از  Allrecipes،   این یکی از ساده‌ترین دستورهای تهیه املت اسفناج است؛ صبحانه‌ای خوشمزه که می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شروع روز و تأمین کننده بخشی از پروتئین بدن شما باشد. از طرف دیگر سرعت آماده کرد این املت هم بسیار بالا است و درنتیجه حتی در شلوغ‌ترین روزها هم می‌توانید آن را کمتر از ده دقیقه آماده کنید.

املت اسفناج و سبزیجات- 724press.com

مواد لازم

  • ۲    عدد تخم مرغ
  • یک فنجان بیبی اسفناج یا اسفناج تازه، خرد شده
  • یک و نیم قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر پیاز
  • یک هشتم قاشق چایخوری پودر جوز هندی آسیاب شده
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه برای طعم دهی بیشتر

طرز تهیه

املت اسفناج در کنار چنگال با تزئین سبزی- 724press.com

طرز تهیه این املت لذیذ و مغذی بسیار ساده است. کافی است یک ظرف مناسب را انتخاب کرده و تخم مرغ‌ها را داخل آن بشکنید. سپس بیبی اسفناج و پنیر رنده شده را اضافه کرده و درنهایت مایه املت را با پودر پیاز، جوز هندی و نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه اگ رول کره ای

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار داده و داخل آن روغن اسپری کنید. پس از گرم شدن روغن، مایه املت را داخل تابه ریخته و اجازه دهید سه دقیقه سرخ شود تا تقریبا نیمه سفت شده و خودش را بگیرد؛ حالا به کمک کفگیر مناسب املت را پشت و رو کرده و سه دقیقه زمان دهید تا طرف دیگر هم پخته شود. اگر حس می‌کنید املت هنوز کاملا پخته نشده کمی دیگر به آن زمان دهید تا میزان پخت املت مناسب ذائقه شما باشد. حالا آن را داخل بشقاب مخصوص سرو برگردانید. املت خوشمزه شما آماده است، نوش جان

نکته:

  • گاهی برای آماده کردن این املت به جای مخلوط کردن اسفناج با مایه تخم مرغی، ابتدا مخلوط تخم مرغ، پنیر و ادویه‌ها را داخل تابه ریخته و بعد ازاینکه کمی خودش را گرفت اسفناج را در بخش میانی املت ریخته و سپس نیمی از املت را روی نیمه دیگر آن برمی‌گردانند. به این ترتیب اسفناج در بخش میانی املت قرار می‌گیرد.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس