برای بسیاری از ما فرا رسیدن فصل تابستان به معنای گرم شدن هوا و امتحان کردن انواع بستنی، اسموتی و نوشیدنی‌های خنک است. در مقابل سرد شدن هوا هم شما را به امتحان کردن انواع آش و سوپ تشویق می‌کند. اما باور کنید سوپ ذرت سرد می‌تواند انتخابی عالی برای فصل تابستان باشد. با مرور طرز تهیه این سوپ خوشمزه با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Womansday، سوپ ابریشمی، لطیف و البته خنک ذرت عصاره تابستان است که با طعم شیرین و بافت خامه‌ایش، طراوت و شادابی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

سرو سوپ ذرت با تزئین دانه ذرت و آویشن تازه در کاسه آبی- 724press.com

البته معمولا سوپ ذرت را به صورت خنک سرو می‌کنند، اما شما می‌توانید بسته به ذائقه خود آن را به صورت ولرم یا حتی گرم هم نوش جان کنید. همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه حتما از دانه ذرت تازه استفاده کنید. ذرت منجمد شاید به کار بیاید، اما آن بافت و طعمی که دوست داریم را به ما نمی‌دهد.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سوپ ازوگلین، سوپ پرطرفدار ترکی

البته طبیعی است اگر مفهوم سوپ سرد کمی برای‌تان غیر عادی باشد، به‌خصوص اگر قبلا آن را امتحان نکرده باشید. بااین‌حال تعداد زیادی دستور تهیه سوپ سرد وجود دارد که در گوشه و کنار جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شناخته‌شده‌ترین آنها شاید سوپ سرد اسپانیایی باشد که از مخلوط پوره گوجه و انواع سبزیجات خام تهیه می‌شود. در کشور کره هم نوعی خوراک از آب گوشت گاو و رشته فرنگی تهیه می‌شود که به صورت سرد سرو می‌شود. فرانسوی‌ها هم سوپ سیب‌ زمینی و تره فرنگی خود را به صورت سرد میل می‌کنند. پس شما هم یک بار این سوپ ذرت سرد را امتحان کنید، شاید از طعم آن خوش‌تان آمد.

مواد لازم برای تهیه سوپ ذرت

سوپ ذرت تابستانی- 724press.com

  • ۴ برش ضخیم بیکن
  • یک عدد موسیر بزرگ- خرد شده
  • ۳ فنجان دانه ذرت تازه
  • یک عدد سیب زمینی درشت- خرد شده
  • یک قاشق چایخوری فلفل قرمز دودی یا پاپریکا
  • ۴ فنجان آب - اگر لازم بود کمی بیشتر اضافه کنید
  • ۴ فنجان شیر کم چرب
  • یک چهارم فنجان برگ گشنیز تازه
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان کافی

طرز تهیه

سوپ خنک ذرت با بیکن و دانه ذرت- 724press.com

برای شروع یک ماهیتابه را روی شعله متوسط قرار داده و بیکن‌ را به مدت ۶ الی هشت دقیقه تفت دهید تا ترد و قهوه‌ای رنگ شود. حالا بیکن را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. می‌توانید این مرحله را از قبل انجام داده و بیکن را به مدت یک شب داخل یخچال نگه دارید

روغن اضافه تابه را خارج کرده و فقط یک قاشق غذاخوری از آن را نگه دارید. شعله را روشن کرده و آن را روی درجه متوسط بگذارید. موسیر را داخل تابه ریخته و به مدت دو دقیقه یا تازمانی که طلایی و نرم شود تفت دهید. دو فنجان و نیم ذرت را به همراه سیب زمینی‌های خرد شده و فلفل قرمز دودی یا پاپریکا به موسیر اضافه کنید و برای دو دقیقه هم بزنید و تفت دهید. حالا آب را اضافه کرده و برای هفت دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند بپزید. درنهایت صبر کنید تا آب اضافه تبخیر شده و مایه سوپ نرم و غلیظ شود.

سوپ ذرت در کنار ذرت خام با تزئین پیازچه خرد شده- 724press.com

ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و صبر کنید مایه کمی از داغی بیفتد. سپس محتویات آن را داخل مخلوط کن ریخته و شیر را به همراه مقداری نمک به آن اضافه کنید و به اندازه‌ای هم بزنید که مخلوط یکدست داشته باشید. درنهایت سوپ را داخل ظرف در دار ریخته و داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. این سوپ به صورت سرد سرو می‌شود، پس حداقل به مدت سه ساعت و حداکثر یک شب آن را داخل یخچال نگه دارید.

مطلب مرتبط:   طرز تهیه سوپ نخود فرنگی به همراه تره فرنگی و اسفناج

در زمان سرو کافی است سوپ را داخل کاسه‌های مخصوص سرو ریخته و روی آن را با بیکن خرد شده، گشنیز تازه ساطوری شده، مقداری فلفل سیاه و نصف فنجان دانه ذرت باقی مانده تزئین کنید. نوش جان

سوپ خامه‌ای ذرت در کاسه مخصوص سرو- 724press.com

درپایان امیدوارم این سوپ ساده، لذیذ و خنک را تهیه کرده و از طعم دلفریب آن در کنار خانواده و عزیزان خود لذت ببرید. درپایان از همراهی شما با ۷۲۴پرس دات کام سپاسگزاریم.