کره بادام زمینی مملو از مواد مغذی و مفید است. اما اگر خوردن آن به شکل معمول برای‌تان دشوار است، می‌توانید از این محصول لذیذ به اشکال مختلف در تهیه انواع دسر و شیرینی استفاده کنید. نمونه‌اش  این توپک‌های خوشمزه که در تهیه آن‌ها از کره بادام زمینی استفاده می‌شود. دراین مرور با ما همراه باشید تا به معرفی طرز تهیه این شیرینی‌های جذاب و خوشمزه بپردازیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Tasteofhome، این دستور پخت کوکی‌های توپک مانند کره بادام زمینی از ترکیبی ساده اما جذاب استفاده می‌کند: شکلات شیری و کره بادام زمینی. اما با وجود سادگی مواد و طرز تهیه، محصولی بسیار مجذوب کننده و خوشمزه است که کمتر کسی می‌تواند به آن نه بگوید.

مواد لازم

توپک کره زمینی با تزئین شکلات و نقل ریز رنگی- 724press.com

  • یک پیمانه شکر قنادی
  • نصف فنجان کره بادام زمینی خامه‌ای
  • ۳ قاشق غذاخوری کره به دمای محیط رسیده و نرم شده
  • دویست گرم شکلات شیری درشت خرد شده
  • بادام زمینی خرد شده به دلخواه

طرز تهیه

توپک کره زمینی با تزئین شکلات و نقل ریز رنگی- 724press.com

یک کاسه مناسب را انتخاب کرده و شکر، کره بادام زمینی و کره را داخل آن بریزید و به‌خوبی مخلوط کنید. سپس کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که مخلوط به اندازه‌ای خودش را بگیرد که قابل فرم گرفتن باشد داخل یخچال یا فریزر قرار دهید. درنهایت مخلوط را به صورت توپک‌های یک اندازه شکل دهید و روی یک ورقه مخصوص پخت یا کاغذ روغنی قرار داده و مجددا به مدت نیم ساعت دیگر داخل فریزر بگذارید تا سفت شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه قطعات لذیذ و انرژی زا از خرما، میوه خشک و آجیل

حالا شکلات سفید را داخل یک کاسه مخصوص ریخته و داخی مایکروویو بگذارید تا ذوب شود، می‌توانید از تکنیک بن ماری هم استفاده کنید. بعد از نیم ساعت توپک‌ها را از یخچال خارج کرده و داخل شکلات سفید ذوب شده و بزنید و روی یک کاغذ روغنی که داخل یک سینی پهن کرده‌اید بگذارید و رویش را در صورت تمایل با خرده بادام زمینی بپوشانید. درنهایت دوباره توپک‌ها را داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. توپک‌های کره بادام زمینی لذیذ شما آماده است، نوش جان

نکته:

  • شما می‌توانید به جای شکلات سفید از شکلات تلخ هم استفاده کنید، این به ذائقه خودتان بستگی دارد
  • می‌توانید روی توپک‌ها را با سس شکلات یا سس کارامل هم تزئین کنید
  • به جای شکلات تخته‌ای برای روکش توپک‌ها می‌توانید از چیپس شکلاتی هم استفاده کنید

درپایان امیدوارم از مرور این دستور تهیه ساده لذت برده باشید. این توپک‌ها می‌تواند ایده‌ای عالی برای میان وعده یا پذیرایی در مهمانی‌ها باشد. فراموش نکنید نظرات خود را در مورد این مطلب با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید، سپاس