یکی از المان‌های مهم در طراحی داخلی هر فضایی چه اداری یا مسکونی، انتخاب مبلمان مناسب و جذاب است. درواقع انتخاب هوشمندانه وسائل می‌تواند هر محیطی را به فضایی دلپذیر و دوست داشتنی تبدیل کند. صندلی قطعه‌ای از مبلمان است که شاید خیلی روی انتخاب آن وسواس نداشته باشیم، اما انتخاب نوع  مناسب آن  می‌تواند زندگی ما را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ نمونه‌اش این صندلی ساده اما کابردی  که محصول برندی پرتغالی است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Yankodesign،  بیشتر اوقات ما اهمیت یک صندلی عالی را دست کم گرفته و در هنگام انتخاب آن به اندازه کافی به جزئیات و مسائل گوناگون توجه نمی‌کنیم. مسئله‌ی مهم  این است که شاید خود ما چندان به این موضوع اهمیت ندهیم، ولی واقعیت این است که ما بیشتر روز را نشسته روی صندلی می‌گذرانیم. گاهی در محیط و دفتر کار هستیم، خیلی وقت‌ها دور میز ناهار یا شام خانوادگی جمع شده و می‌خواهیم از خوردن غذا در کنار هم لذت ببریم یا شاید فقط ساعتی را نشسته و می‌خواهیم اوقات فراغت خود را صرف مطالعه یا تماشای فیلم کنیم. به‌هرحال ما روی یک صندلی نشسته‌ایم و این مسئله اهمیت انتخاب  درست مبلمان محیط کار یا منزل را نشان می‌دهد.

صندلی ساده و شیک- 724press.com

این قطعه از مبلمان نه تنها باید راحت باشد، بلکه باید دارای ساختاری ارگونومیک باشد. البته چه  بهتر که از نظر زیبایی شناسی بصری هم حرفی برای گفتن داشته باشد تا طراحی داخلی منزل را شکیل‌تر به نمایش بگذارد. یک صندلی خوب و مناسب باید کمر و پشت ما را به خوبی پشتیبانی کرده و نشیمنگاه خوبی داشته باشد و به جز این مسائل، چه بهتر که با دیگر مبلمان و طراحی فضای داخلی هم هماهنگ باشد. شاید یکی از صندلی‌های طراحی شده جالب توجه در این زمینه که دارای ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد است، صندلی «Alcântara» باشد که طراحی و اجرای آن را «آلوارو سیزا» (Álvaro Siza) برعهده داشته است.

مطلب مرتبط:  جذاب‌ترین ایده‌های طراحی مبلمان

این طراح خوش ذوق این قطعه خاص را برای برند پرتغالی «MOR» طراحی کرده است؛ نمایشی از زیبایی و کاربرد که قطعا مورد توجه قرار می‌گیرد. در ساخت این صندلی از تخته سه لا یا تخته سه لایی استفاده شده است که اغلب به‌عنوان یک ماده ساده در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر این ماده به اندازه‌ای ساده به نظر می‌رسد که در اصل   توجه چندانی را هم به خود جلب نمی‌کند.

مبلمان طراحی شده برند پرتغالی مور- 724press.com

اما سیزا در طراحی این صندلی به سراغ این ماده رفته و سعی کرده زیبایی این ساده بودن  را به دیگران هم نشان دهد. برای این کار او تخته‌های باریک از جنس تخته سه لا را به صورت عمودی در کنار هم چیده است تا شکل کلی صندلی، تکیه‌گاه دست و بخش پشتی آن را تشکیل دهند. برای بخش نشیمنگاه صندلی هم از کوسن‌هایی با روکش چرمی استفاده شده تا استفاده کننده احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشد.

به گزارش ۷۲۴پرس، انتخاب تخته سه لا انتخابی هوشمندانه است؛ چون این ماده از نظر تولید پایدار و از نظر کارایی هم قابل قبول است و درعین‌حال می‌تواند ظرافت طراحی مدرن و حس گرما و دنج بودن را منتقل کند. تخته سه لا می‌تواند لایه‌هایی از پیچیدگی و جذابیت را به هر فضایی که در آن زندگی می‌کنید اضافه کند.  نام این صندلی با الهام از نام رودخانه‌ای در لیسبون انتخاب و طوری طراحی شده است که همان آرامش و دلفریبی رودخانه را تداعی کند. صندلی که به گرمی از شما استقبال می‌کند تا دمی روی آن نشسته و کتاب مورد علاقه‌تان را مطالعه کنید.

صندلی ساخته شده با تخته سه لا- 724press.com

نظر شما در مورد طراحی مبلمان چیست؟ آیا مبلمان ساده و بی‌پیرایه را ترجیح می‌دهید تا دوست دارید مدل‌های پرکارتری را مورد استفاده قرار دهید؟ فراموش نکنید نظرات خود را در این زمینه با ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس