بیسکوییت از جمله تنقلاتی است که می‌توان هم از آن به‌عنوان یک میان وعده لذیذ استفاده کرده و هم آن را در تهیه انواع دسر و شیرینی مورد استفاده قرار داد. بدنیست بدانید شما می‌توانید با استفاده از باترمیلک، نوعی بیسکوییت لذیذ خانگی درست کنید که می‌تواند توجه همه اعضای خانواده را به خود جلب کند. اگر دوست دارید با طرز تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما در ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Bonappetit، بیسکوئیت تهیه شده با باترمیلک و آرد ذرت، هم بسیار لذیذ و کاربردی است و هم خواص قابل توجهی دارد. بیسکوییتی ترد و لطیف و البته لایه لایه با طعم کره و ذرت که می‌تواند حتی سخت پسندان را هم راضی کند. استفاده از پنیر چدار در این بیسکوییت باعث جذابیت هرچه بیشتر طعم آن شده و با اضافه کردن مریم گلی، عطر طراوت و تازگی را هنگام خوردن آن استشمام کرد.

بیسکوییت با پنیر چدار- 724PRESS.COM

البته توجه کنید برای تهیه این بیسکوییت لذیذ لایه لایه نیاز به صرف کمی زمان دارید، بنابراین صبور بوده و مطمئن باشید پاداش این صبر خود را خواهید گرفت.

مواد لازم

  • ۱۷۰ گرم پنیر چدار- با رنده  درشت رنده شود (حدود ۲ فنجان)
  • نصف فنجان معادل ۶۹ گرم آرد ذرت- ترجیحا آرد ریز آسیاب شده
  • نصف فنجان معادل ۶۷ گرم شکر
  • ۲ قاشق غذاخوری مریم گلی ریز خرد شده
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری  بکینگ پودر
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری نمک
  • ۲ فنجان معادل ۲۵۰ گرم آرد همه منظوره به اضافه مقداری آرد برای آرد پاشی سطوح
  • یک فنجان کره بدون نمک سرد که به صورت قطعات کوچک بریده شده باشد
  • نصف فنجان دانه ذرت تازه یا منجمد که اجازه دادید آب شده و از حالت انجماد خارج شده باشد
  • ۳/۴ فنجان  به اضافه ۲ قاشق غذاخوری  باترمیلک
  • مقداری پرک نمک دریا

طرز تهیه

بیسکوییت خانگی- 724PRESS.COM

برای شروع ابتدا یک ظرف مناسب را انتخاب کرده و پنیر چدار رنده شده را به همراه آرد ذرت، شکر، مریم گلی خرد شده،  بکینگ پودر، نمک و ۲ فنجان آرد را داخل آن ریخته و به‌خوبی مخلوط کنید. می‌توانید مواد فوق را داخل محفظه غذاساز یا همزن ریخته و مخلوط کنید. وقتی مواد یک دست شد، نصف فنجان کره را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، سپس نصف فنجان کره دیگر را اضافه کرده و همین مرحله را تکرار کنید. مخلوط حاصل را داخل یک کاسه متوسط ریخته و کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه بیسکویت ساده در منزل

نصف فنجان دانه ذرت تازه یا آب شده را به همراه باترمیلک داخل همزن ریخته و مخلوط کنید تا یکدست شود. توجه کنید اگر این کار را داخل محفظه مخصوص غذاساز یا مخلوط کن انجام می‌دهید که مواد قبلی را هم داخل آن مخلوط کردید، نیازی به شستن ظرف نیست و می‌توانید از همان ظرف استفاده کنید.

سرو بیسکوییت خانگی با عسل- 724PRESS.COM

برای یک دقیقه مواد را هم زده و سپس آن را داخل یک لیوان اندازه گیری یا یک فنجان بریزید. توجه کنید شما باید یک فنجان از این مخلوط داشته باشید، اگر مواد کم بود کمی بیشتر باترمیلک اضافه کنید تا اندازه شود. سپس این مواد را داخل کاسه محتوی مواد چدار ریخته و با کاردک پلاستیکی برای چند دقیقه هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود.

در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس، سطحی مناسب را انتخاب و آن را آرد پاشی کنید. خمیر حاصل را روی این سطح ریخته و شروع به ورز دادن کنید تا زمانی که خمیر جمع شود. سپس آن را به شکل مستطیل درآورده  و لبه‌های آن را صاف کنید. خمیر را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و نیمی از خمیر را روی نیمه دیگر قرار داده و با کف دست کمی فشار دهید و دوباره آن را به شکل مستطیل درآورید. این مرحله را سه مرتبه دیگر تکرار کنید و درنهایت خمیر  آماده شده نهایی را داخل سینی گذاشته  و  برای یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا خنک شود.

یک بشقاب بیسکوییت خانگی با آرد ذرت- 724PRESS.COM

فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۰۰ درجه  فارنهایت معادل ۲۰۴ درجه سانتگیراد تنظیم کنید. خمیر را از یخچال خارج کرده و به هشت قسمت برش بزنید.  یک ورقه روغنی یا ورقه مخصوص پخت را داخل سینی فر گذاشته و بیسکوییت‌های برش خورده را با کمی فاصله از هم روی آن قرار دهید. درنهایت به کمک قلم‌مو روی آنها کمی باترمیلک بمالید و درنهایت نمک دانه درشت یا پرک نمک دریا بپاشید. سینی را داخل فر گذاشته و برای ۲۵ الی ۳۵ دقیقه یا تا زمانی که روی آن‌ها به رنگ قهوه‌ای طلایی دربیاید، بپزید. بهتر است این بیسکوییت به صورت گرم سرو شود. نوش جان

نکته:

  • شما می‌توانید خمیر را از یک روز گرم آماده کرده و روی آن را پوشانده و در جای خنک نگهداری کنید و روز بعد آن را داخل فر گذاشته و بپزید.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. آیا شما هم تجربه درست کردن انواع نان شیرینی و بیسکوییت‌های خانگی را دارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، این تجربه برای شما چه حال و هوایی داشته است؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، پس حتما آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس