انواع پاستا و ماکارونی همیشه جزو منوی محبوب رستوران‌ها بوده و هستند. اگرچه انواعی همچون پاستا پنه این روزها بیشتر به شهرت رسیده ولی فراموش نکنید که پاستای تهیه شده با سس پستو معجونی است که قطعا رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد. اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید این پاستای لذیذ و خوشمزه را با کمترین امکانات در منزل تهیه کنید، در مرور این طرز تهیه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

آیا سس پستو کامل‌ترین سس ماکارونی جهان است؟ خب، در پاسخ باید گفت شاید! به‌هرحال آن طعم تازه سبزیجات درکنار عطر سیر، شوری پنیر و عطر ریحان و چربی روغن زیتون چیزی نیست که بتوان به آن نه گفت. پستو اساسا یک چیز عالی است که می‌تواند هر خوراکی را به وعده‌ای بهشتی تبدیل کند.

پاستا با برگ ریحان و باقلا-724press.com

در این دستور تهیه که در ادامه به مرور آن خواهیم پرداخت، به جز ریحان از کلم بروکلی هم استفاده می‌شود که باعث می‌شود ردپای سبزیجات در تهیه این وعده غذایی لذیذ پررنگ‌تر دیده شود. گل کلم بروکلی که مستقیما داخل سس پستو ریخته می‌شود، رنگ سس را بسیار جذاب و شگفت‌انگیزتر کرده و در کنار آن ارزش غذایی  این خوراک را هم بالاتر می‌برد. به گزارش ۷۲۴پرس، کلم بروکلی علاوه بر اینکه سرشار از فیبر است و برای بهبود سلامت عمومی بدن مفید است، منبعی غنی از انواع ویتامین مثل ویتامین C و A است و درکنار آن دارای مقادیر آهن، کلسیم و پتاسیم است. استفاده از مقداری از آبی که پاستا در آن پخته شده به همراه کلم بروکلی سس پستوی شما را خامه‌ای تر می‌کند که بسیار دلچسب است.

پاستا پستو-724press.com

اگر تابه‌حال از آبی که با آن ماکارونی یا پاستا را پختید در تهیه سس ماکارونی استفاده نکرده‌اید، بهتر است آن را تجربه کنید. آبی که ماکارونی در آن پخته شده است، آبی نسبتا نشاسته‌ای است و خب این چیزی عالی برای تهیه یک سس لذیذ است. در مورد دستور تهیه پیش رو، مخلوط این آب با روغن، پنیر و کلم بروکلی فرمی خامه‌ای و جذاب پیدا می‌کند که باعث ارتقای عطر و طعم نهایی پاستا می‌شود.

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس پستو-724press.com

  • ۴ فنجان گل کلم بروکلی
  • ۱ بسته پاستا پنه یا ریگاتونی
  • ۲ فنجان برگ ریحان
  • ۲ حبه سیر، له شده
  • یک چهارم فنجان مغزیجات دلخواه مثل دانه کاج، گردو، بادام یا غیره
  • یک فنجان روغن زیتون فرابکر
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک دریا
  • ۱ فنجان پنیر پارمسان تازه رنده شده به علاوه مقداری بیشتر برای زمان سرو
  • تکه‌های فلفل قرمز یا پرک فلفل قرمز برای زمان سرو به دلخواه

طرز تهیه

پاستا با کلم بروکلی-724press.com

یک قابلمه بزرگ را روی شعله زیاد گذاشته و به میزان لازم آب و مقداری نمک داخل آن بریزید و صبر کنید تا به جوشیدن بیفتد. وقتی آب شروع به قل زدن کرد، گل‌های کلم بروکلی را داخل قابلمه ریخته و برای حدود پنج دقیقه بپزید تا کمی نرم شوند. سپس با استفاده از یک کفگیر مناسب کلم بروکلی‌ها را از داخل آب خارج کرده و داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاستا با سوسیس گیاهی

آب قابلمه را دور نریزید و اجازه دهید دوباره به جوشیدن بیفتد، حالا پاستا را داخل آن ریخته و طبق دستور درج شده روی بسته پاستا را بپزید تا آل دانته شود. پاستا را آبکشی کنید و کنار بگذارید، اما حدود یک چهارم فنجان آب پاستا را کنار بگذارید. حالا ریحان، سیر، مغز دلخواه، روغن زیتون، پنیر پارمسان و کمی نمک را به کلم بروکلی اضافه کرده و همه را به خوبی هم بزنید تا مایه‌ای یک دست  آماده شود. حالا آب پاستا رو هم به مواد اضافه کرده و باز هم بزنید تا سس کاملا یکنواخت باشد.

پاستا سبزیجات-724press.com

در ظرف مناسب پاستا و سس تهیه شده را به خوبی مخلوط کنید تا رشته‌ها کامل به سس آغشته شود. درنهایت در ظرف مخصوص سرو ریخته و روی آن را با مقداری دانه کاج، پنیر پارمسان و پرک فلفل قرمز یا چیلی تزئین کنید، نوش جان

این پاستای گیاهی به اندازه‌ای خوش عطر و طعم است که حداقل باید یکبار آن را امتحان کنید. فراموش نکنید اگر این کار را انجام دادید حتما تجربه خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید. امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید، سپاس