رول قارچ و گردو که با سبزیجاتی معطر مثل رزماری آماده می‌شود، یک غذای ساده، لذیذ و البته مغذی است که می‌توان ایده‌ای خوب برای وعده ناهار یا شام تعطیلات آخر هفته باشد. زمانی که دوست دارید اعضای خانواده دور هم جمع شوند، اما درعین‌حال نمی‌خواهید وقت زیادی را داخل آشپزخانه سپری کنید. این رول را حتی می‌توانید از روز قبل آماده کرده و تنها در زمان سرو دوباره آن را داخل فر بگذارید. در مرور طرز تهیه آن با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Feastingathome، قارچ از جمله مواد خوراکی خوش طعمی است که اضافه کردن آن به هر خوراکی می‌تواند طعم جذاب‌تری به آن ببخشد؛ ضمن آنکه قارچ منبع خوبی از پروتئین است که می‌تواند بخشی از نیاز روزانه شما به این ماده مهم و ارزشمند را تاحدی برطرف کند. در کنار قارچ، استفاده از گردو که سرشار از اسیدهای چرب مفید است  هم دیگر وجه جذاب این خوراکی لذیذ است. ضمن آنکه تهیه رول قارچ وقت و زمان زیادی نمی‌برد و در عوض می‌تواند انتخابی عالی برای یک وعده سبک یا حتی میان وعده دلچسب باشد.

رولت قارچ با خمیر مخصوص- 724press.com

مواد لازم

  • خمیر هزارلا یا هر خمیر مناسب دیگر- اگر گیاه‌خوار هستید می‌تواند از خمیرهای وگان استفاده کنید
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کره
  • چهارصد گرم قارچ، آن‌ها را شسته و به صورت ورقه‌ای خرد کنید
  • یک عدد پیاز  بزرگ، خرد شده
  • ۴ الی ۶ حبه سیر، به صورت درشت خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری رزماری/آویشن یا مریم گلی تازه، خرد شده
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱ قاشق چای‌خوری سرکه بالزامیک
  • ۱ فنجان گردوی آمریکایی برشته و خرد شده- درصورت تمایل می‌توانید فندق یا گردوی معمولی را جایگزین کنید
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه
  • ۲ قاشق چای‌خوری روغن ترافل به دلخواه

اگر دوست دارید از پنیر هم در تهیه این خوراک استفاده کنید می‌توانید نصف فنجان الی یک فنجان انواع پنیر مثل پنیر تهیه شده از شیر بز یا پنیر خامه‌ای هم به مواد اضافه کنید. اگر گیاه‌خوار هستید از پنیرهای گیاهی موجود در بازار استفاده کنید. همچنین در قسمت پایانی کار می‌توانید به جای استفاده از تخم‌مرغ برای طلایی کردن خمیر، از شیر سویا، خامه گیاهی یا روغن نارگیل ذوب شده استفاده کنید.

طرز تهیه

رولت گوشتی با خمیر هزار پا- 724press.com

اگر از انواع خمیر آماده و فریزری استفاده می‌کنید، بهتر است از قبل خمیر را از فریزر خارج و آن را داخل یخچال بگذارید تا به آرامی از حالت انجماد خارج شود. بهتر است خمیر نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باشد چون ممکن است یا از هم بپاشد و پاره شود و یا قادر به رول کردن آن به دلیل سفتی خمیر نباشید.

فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت معادل ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. حالا نوبت آماده کردن مواد میانی است. یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط به بالا قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید. حالا قارچ، پیاز، سیر، نمک و رزماری را داخل تابه ریخته و مرتب بهم بزنید تا زمانی که قارچ شروع به آب انداختن کند.  حالا حرارت را کم کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا تمام مایع تبخیر شود. در این مرحله صبور باشید، چون این کار کمی طول می‌کشد.

رولت قارچ با سبزیجات- 724press.com

وقتی آب قارچ‌ها تبخیر شده و‌ آنها به نسبت خشک شدند، نوبت اضافه کردن سرکه بالزامیک است. مجدد روی حرارت ملایم تفت دهید تا مایع از بین برود؛ چون اگر مایه میانی آب‌دار باشد، خمیر را از بین برده و محصول نهایی ظاهر چندان دلچسبی نخواهد داشت. حالا گردوی خرد و برشته شده را به‌همراه فلفل و روغن ترافل یا هر روغن دلخواه دیگر به مواد اضافه کرده و بهم بزنید. درنهایت کمی از مایه چشیده و میزان نمک و تندی غذا رو اندازه کنید. درنهایت اگر مایل به اضافه کردن پنیر هستید، در این مرحله این کار را انجام دهید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سوپ قارچ مجارستانی

قبل از پر کردن خمیر، پانزده الی  ۲۰ دقیقه به  مایه فیلینگ فرصت دهید تا کمی خنک شود. حتی می‌توانید این مایه را از یک روز قبل درست کرده و داخل یخچال بگذارید. حالا خمیر را روی سینی مخصوص پختی که با اسپری روغن چرب شده یا روی کاغذ روغنی پهن کنید. مطمئن شوید که خمیر به اندازه‌ای منعطف است که کار پهن کردن آن با دشواری همراه نیست. مایه را در بخش میانی خمیر بریزید  و سپس خمیر را رول کرده و  شکاف    انتهایی را هم به کمک انگشتان‌تان بسته و جمع کنید. حالا با استفاده از یک برس تخم مرغ مخلوط با آب را روی خمیر بمالید و با استفاده از یک چاقوی تیز یک سری خطوط روی سطح خمیر ایجاد کنید تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشد و بهتر بپزد.

رول قارچ ویلینگتون- 724press.com

قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه دهید به مدت  ۳۵ دقیقه بپزد. گاهی در فر را باز کرده و درصورت نیاز تابه را بچرخانید تا خمیر از همه طرف به صورت یکسان پخته و پف کند. صبر کنید روی سطح خمیر کاملا طلایی شود. بسته به دمای فر، ممکن است به زمان بیشتری برای رسیدن به مرحله طلایی شدن احتیاج باشد.

درنهایت سینی را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا پنج الی ۱۰ دقیقه به حال خود مانده و خنک شود. حالا روی آن را با شاخه‌های رزماری یا هر چیز دلخواه دیگر تزئین کرده و سرو کنید. سرو این خوراک در حالی که به دمای اتاق رسیده است، مشکلی ندارد. اما بهترین روش برای سرو آن این است که رول قارچ هنوز گرم باشد.

رولت قارچ- 724press.com

چند نکته:

  • اگر دوست دارید می‌توانید از سبزیجات دیگری هم در تهیه این رول استفاده  کنید. تنها نکته مهم این است که فیلینگ شما از هرچیزی که تشکیل شده، فقط آبکی نباشد و درعین حال چاشنی و نمک آن تنظیم شده باشد. برگ‌های اسفناج، سیب زمینی شیرین یا  معمولی برشته، کلم پیچ تفت داده شده و... همه می‌توانند گزینه‌های خوبی برای تهیه این خوراک باشند.
  • بهترین کار این است که فیلینگ را از قبل آماده کرده و در روز مناسب آن را بپزید. اگر می‌خواهید کل خوراک را از قبل پخته و تنها در روز مورد نظر سرو کنید هم بهتر است اجازه دهید خمیر کمی پخته شود، اما روی آن طلایی نشود. به این ترتیب در زما لازم می‌توانید رول قارچ را داخل فر بگذارید تا هم گرم شده و هم روی آن طلایی رنگ شود.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. نظر شما در مورد انواع رول‌های گوشتی یا پرشده با سبزیجات چیست؟ خوشحال می‌شویم تجربه خود را در تهیه این نوع خوراک‌ها با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید، سپاس