پگو یک راه‌حل همه‌کاره است؛ جایگزینی مناسب که می‌تواند شما را از خطرات احتمالی کار کردن با تخته برش‌های معمولی در امان نگاه دارد. ایده و طرح مفهومی این تخته بارش، شامل یک چاقوی محکم و یک سری گیره است که ماده غذایی مورد نظر را سرجای خود محکم می‌کند. به این ترتیب وقتی درحال خرد کرد هستید، انگشتان‌تان از بریدگی در امان می‌ماند. این تخته به‌ویژه برای کودکانی مناسب است که دوست دارند در آشپزی به والدین خود کمک کنند.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Bashny، در فرآیند پخت و پز و آماده کردن مواد غذایی، مرحله‌ای خطرناک وجود دارد و آن چیزی نیست جز مرحله خرد کردن و برش زدن سبزیجات، گوشت و دیگر مواد غذایی. درواقع به ندرت می‌توان کسی را پیدا کرد که دست کم یک بار حین خرد کردن مواد غذایی، دست خود را نبریده باشد. برای بریدن و خرد کردن باید بسیار مراقب بود و با دقت کار را جلو برد، چون ممکن است خیلی ساده به خودمان آسیب زده و با بریدگی و درد و خونریزی دست و پنجه نرم کنیم. شاید همین مسئله طراح خوش فکر ما را برآن داشته است تا برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی، تخته برشی متفاوت را طراحی و ارائه کند.

تخته برش پگو قرمز رنگ- 724PRESS.COM

با استفاده از تخته برش پگو (Pego)، خطر آسیب دیدن حین آماده کردن مواد خوراکی برای پخت و پز تاحد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. این تخته برش برخلاف تخته برش‌های متداول، به جای یک سطح یک تکه از سطحی دارای تعداد زیادی سوراخ تشکیل شده است.

مطلب مرتبط:  مرور برندگان قبلی مسابقه جهانی A Design

در کنار آن مجموعه‌ای از گیره در ابعاد و اشکال مختلف هم وجود دارد که با متصل کردن آن‌ها به سطح تخته برش، می‌توان سبزیجات یا میوه ‌ها را روی سطح کاملا محکم کرده و بعد با خیال راحت آن‌ها را برش داده و تکه‌تکه کرد.

خرد کردن هویج- 724PRESS.COM

نان تست کرده زده روی تخته برش- 724PRESS.COM

این طرح، ایده روآن ویلیامز (Rowan Williams) است که پنج انگشت اضافی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که نگران آسیب زدن به خود در هنگام خرد کردن سبزیجات یا دیگر مواد خوراکی هستند و از این طریق مدیریت آشپزخانه را ساده‌تر می‌کند. گیره‌های موجود را می‌توان به سرعت و خیلی راحت در اطراف انواع سبزیجات مثل سیب زمینی، هویج، پیاز و مواد دیگر قرار داد و آن‌ها را در اندازه‌های دلخواه خرد کرد، این کار حتی به کاهش دورریز مواد غذایی هم کمک کرده و اجازه نمی‌دهد چیزی از بین برود. 

تخته برش پگو- 724PRESS.COM

تخته برش متفاوت- 724PRESS.COM

اگر بتوانید به شکلی هوشمندانه از این تخته برش استفاده کنید، می‌توانید بدون نیاز به وقفه یا تغییر موقعیت، کار خود را به سرعت به پایان برسانید. پس از اتمام کار هم می‌توانید لوازم جانبی تخته برش را در داخل  فضایی که در قسمت تحتانی پایه تخته تعبیه شده است،    قرار دهید.

تخته برش مفهومی پگو- 724PRESS.COM

خب، درپایان این مطلب نظر شما در مورد این تخته آشپزخانه جالب و متفاوت چیست؟ آیا فکر می‌کنید واقعا در آشپزخانه نیازی به این تخته برش هست یا همان نمونه‌های قدیمی هنوز هم گزینه‌های بهتری هستند؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، آنها را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس