اگر فکر می‌کنید وجود سیب‌زمینی می‌تواند طعم هر وعده غذایی را بی‌نظیر و خاطره‌انگیز کند، پس باید طرز تهیه هاش براون را هم امتحان کنید که از جهاتی به کوکو سیب زمینی خود ما شباهت دارد. اگر جزو علاقمندان اسمر و چالش‌های خوردن انواع خوراکی‌های خوش آب و رنگ به ویژه از نوع کره‌ایش هستید، حتما با هاش براون آشنایی دارید.  درادامه این مطلب با ۷۲۴پرس همراه باشید که شما را با مواد لازم و طرز تهیه این خوراکی لذیذ آشنا کنیم.

باور کنید یا نه، درست کردن هاش براون (Hash Browns) ترد و طلایی رنگ کاری بسیار آسان است، مواد استفاده شده در تهیه آن هم ارزان و در دسترس است. حالا تنها کافی است آن‌ها را در روغن داغ سرخ کرده و از طعم دلپذیر و بافت ترد و برشته آن‌ها لذت ببرید. 

هاش براون پنکیکی-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Allrecipes، برای درست کردن یک هاش براون عالی که نه خیلی چرب باشد، نه مواد تشکیل‌دهنده آن خیلی چسبناک و متراکم باشد و درنهایت هنگام سرو هم همچنان ظاهری زیبا و اشتهاآور داشته باشد، باید به یک سری نکات مهم توجه داشت. این دستور غذا بسیار آسان است و مطمئن باشید که برای تهیه آن نیاز به تجربه یا مواد خاصی ندارید، تنها باید بدانید چطور همه چیز را درکنار هم قرار دهید تا درنهایت محصولی وسوسه‌انگیز داشته باشید.

باید بدانید که هش براون باید از بیرون ترد و برشته و از داخل نرم و خوشمزه باشد و برای طعم بخشی بیشتر به آنها باید میزان نمک و فلفل به اندازه کافی باشد. طبیعی است که هاش براون خانگی در مقایسه با انواع آماده و کارخانه‌ای ظاهر و رنگ و لعاب جذاب‌تری دارد. درحالی که تهیه آن در منزل ممکن است باعث قهوه‌ای‌تر شدن  بیشتر آن شود و البته هاش براون به‌هرحال غذای چربی است، چون باید آن را داخل روغن زیاد سرخ و برشته کنید. اما اضافه کردن کمی پنیر چدار، مقداری پودر سیر، پونه کوهی و مقداری پیازچه می‌تواند طعم هاش براون خانگی شما را چند برابر بهتر کند. اما برای تهیه این پیش غذا یا میان وعده لذیذ به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

هاش براون های خوشمزه و ترد با سس گوجه724press.com

  • ۲ عدد سیب زمینی متوسط، رنده شده
  • یک چهارم یک پیاز متوسط، ریز خرد شده
  • ۱/۴ فنجان آرد همه منظوره یا کامل
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک فنجان روغن برای سرخ کردن یا روغن به میزان لازم
  • نمک و پودر فلفل سیاه برای طعم بخشی به هاش براون

طرز تهیه

هاش براون با تخم مرغ و ژامبون-724press.com

ابتدا سیب زمینی‌ها را شسته و آن‌ها را ریز خرد یا رنده کنید. سپس آن را داخل یک کاسه آب ریخته و چند بار دیگر بشویید تا آب شفاف شود. درنهایت سیب زمینی رنده یا خرد شده را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود و  سپس خشک کرده و آن را داخل یک کاسه متوسط بریزید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاستای مخصوص سرآشپز گوردون رمزی

پیاز خرد یا رنده شده را به همراه آرد و تخم مرغ داخل کاسه ریخته و به اندازه‌ای هم بزنید که مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. حالا یک تابه بزرگ و سنگین را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار داده و روغن را داخل آن بریزید. وقتی روغن به اندازه کافی گرم شد، مقداری از مایه آماده شده هاش براون را داخل تابه ریخته   و سرخ کنید. البته می‌توانید تمام مایه را یکجا داخل تابه ریخته و بعد از سرخ شدن آن را به اندازه دلخواه برش بزنید  یا از همان ابتدا آن را به صورت پنیکیک یا همین کتلت و کوکوی خودمان داخل تابه ریخته و سرخ کنید.

صبر کنید تا هر دو طرف هاش براون طلایی مایل به قهوه‌ای شود و درنهایت هاشو براون را از تابه خارج کرده و روی یک دستمال مناسب قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. بهتر است هاش براون را تا هنوز گرم و برشته است سرو کنید. نوش جان

نکته مهم:

هاش براون محبوب کره ای-724press.com

اما هنگام آماده کردن هاش براون ممکن است با یک مشکل اصلی روبرو شوید که کار را برای‌تان سخت می‌کند و آن چیزی نیست جز از هم وارفتن هاش براون و بزرگترین مقصر بروز این مشکل هم رطوبت است. برای همین باید به قبل از آماده کردن این خوراکی، آب سیب زمینی را تاحد لازم گرفته و آن را به خوبی خشک کرده باشید. می‌توانید سیب زمینی رنده شده را داخل یک حوله، دستمال یا تنظیف تمیز ریخته و با دست‌تان آن را فشرده کنید تا آب اضافی تاحدممکن خارج شود و پس از آن سیب زمینی را روی دستمال حوله‌ای یا کاغذی پخش کنید تا رطوبت آن کاملا گرفته شود.

اگر همچنان نگران وارفتن هاش براون هستید، باید از سیب زمینی‌های خاصی استفاده کنید که چسبندگی خوبی دارند. هرچند این مسئله روی میزان تردی هاش براون تأثیر گذاشته و خوراکی محبوب‌تان درنهایت آنطور که باید و شاید ترد و برشته نمی‌شود. درنهایت گزینه آخر استفاده از موادی است که همچون چسب عمل کرده و بافت هاش براون را همگن می‌کنند. اضافه کردن پنیر به هاش براون ایده خوبی است، چون وقتی پنیر در اثر حرارت ذوب می‌شود، مانند چسب عمل کرده و سیب زمینی‌ها را به خوبی بهم می‌چسباند. درنهایت بهتر است ضخامت هاش براون در هنگام سرخ شدن زیاد نباشد. هاش براون‌هایی با ضخامت کم‌تر هم سریع‌تر سرخ می‌شوند و هم بافت ترد و برشته‌تری خواهند داشت.

هاش براون مثلثی با کچاپ-724press.com

نظر شما در مورد این خوراکی محبوب کره‌ای‌ها چیست؟ آیا دوست دارید هاش براون را امتحان کنید؟ نظرتان در مورد هاش براون خانگی چیست؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم. حتما آنها را با ما هم درمیان بگذارید، سپاس