گوشت منبعی خوب از پروتئین و دیگر مواد مغذی است. اما گاهی می‌توان از گزینه‌های دیگری هم به جای گوشت استفاده کرد تا هم نیازهای بدن تأمین شود و هم از طعم دلپذیر آن بهره برد. اگر دوست دارید یک خوراک خوشمزه و سرشار از ویتامین B تهیه کنید، بد نیست یک بار هم که شده دل مرغ را امتحان کنید. درکنار آن استفاده از قارچ خرد شده و پیاز کاراملی می‌تواند به دلپذیرتر شدن هرچه بیشتر طعم این خوراک کمک کند. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Sandersonfarms، مرغ یکی از انواع گوشت سفید است که از آن می‌توان در تهیه انواع خوراک و غذاهای خوشمزه بهره برد. بخش‌های مختلف گوشت مرغ استفاده‌های گوناگونی دارد، اما بد نیست بدانید شما می‌توانید با استفاده از دل مرغ هم خوراک‌های لذیذ و البته مفید و مغذی تهیه کنید. نمونه‌اش این خوراک که در ادامه همراه شما عزیزان به مرور دستور تهیه آن خواهیم پرداخت.

دل مرغ خرد و سرخ شده- 724press.com

مطلب مرتبط: فواید و مواد مغذی دل مرغ چیست؟

اما برای شروع ببینیم برای تهیه آن به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

  • یک بسته دل مرغ تازه- آن را تمیز کرده و برش بزنید و داخل آن را هم بشویید
  • نصف فنجان روغن نباتی
  • یک سوم پیمانه آرد
  • یک قاشق غذاخوری اضافه روغن
  • ۳/۴   پیمانه پیاز که به صورت خلالی خرد شده
  • ۱   پیمانه قارچ شسته و ورقه شده
  • یک قاشق چای‌خوری نمک
  • ۳/۴   فنجان آب مرغ
  • ۱/۴    قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • ۱/۴    قاشق چای‌خوری پونه کوهی خشک
  • یک الی دو حبه سیر رنده شده

طرز تهیه

دل مرغ به همراه قارچ و پیاز سرخ شده- 724press.com

یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کرده و آن را روی حرارت متوسط رو به بالای اجاق قرار دهید. حالا نصف پیمانه روغن را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا روغن داغ شود. آرد را اضافه کرده و با روغن مخلوط کنی. به مدت ۶ دقیقه یا تا زمانی که رنگ آرد قهوه‌ای طلایی روشن شود، آن را تفت دهید. مراقب باشید آرد نسوزد و فقط بوی خامی  آن گرفته شود. پس از آماده شدن، شعله را خاموش کرده و تابه را کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه خوراک مرغ با ریحان و ذرت

برای تمیز کردن دل مرغ، قسمت بالایی آن که رگ‌های خونی است را جدا کرده و دور بریزید. آن‌ها را از وسط نصف کرده و داخل آن را بشویید و داخل آبکش بریزید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. می‌توانید دل مرغ را به همان صورت تفت دهید یا آن را کمی بیشتر خرد کنید. این به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد.

یک قاشق غذاخوری روغن اضافه را داخل یک تابه دیگر ریخته و آن را هم روی شعله متوسط رو به بالای اجاق قرار دهید. پیاز و قارچ را اضافه کرده و برای سه دقیقه مواد را تفت دهید. دل مرغ و نصف قاشق چای‌خوری نمک را اضافه کرده و مجددا برای سه دقیقه دیگر سرخ کنید تا مواد بپزد. حالا آب مرغ را به همراه رنده سیر، فلفل سیاه و پونه کوهی به مواد اضافه کرده و هم بزنید.

سرو خوراک دل مرغ با برنج- 724press.com

دراین مرحله نوبت اضافه کردن آرد تفت داده شده است. بهتر است کمی آب مرغ را به ظرف حاوی آرد اضافه کرده و مخلوط کنید تا مایه یکنواختی به دست بیاید. این کار از گلوله شدن آرد جلوگیری می‌کند. حالا می‌توانید این مایه را به تابه حاوی دل مرغ اضافه کرده و مجددا هم بزنید. دراین مرحله بهتر است ابتدا شعله را بالا ببرید تا خوراک شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید خوراک برای ده دقیقه بپزد. این خوراک لذیذ را می‌توانید به همراه نان یا برنج میل کنید. نوش جان

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی  با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. دل مرغ سرشار از آهن و ویتامین B است. خوب است اگر جایی در برنامه غذایی روزانه یا هفتگی خود را به آن اختصاص دهید. خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادهای ارزشمند خود را در رابطه با این بخش و دیگر بخش‌ها با ما درمیان بگذارید، سپاس