این روزها سرو انواع دیپ و سس‌های خوشمزه برای سرو در کنار دیگر تنقلات امری مرسوم است؛ به خصوص اگر جزو آن دسته هستید که دوست دارند حین تماشای فیلم و سریال از خوردن خوراکی‌های خوشمزه هم لذت ببرند. اما چقدر خوب است اگر کمی وقت گذاشته و دیپ‌های خانگی خوشمزه و سالمی تهیه کنیم که نیازهای بدن  به انواع ریزمغذی‌ها و مواد ارزشمند دیگر را هم تأمین کنید. در مرور طرز تهیه دیپ اسفناج ساده، سالم و خوشمزه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از ThePioneerWoman، دیپ اسفناج، یک میان وعده لذیذ، خنک، خامه‌ای و خوشمزه است که البته می‌تواند در کنار آن از دیگر سبزیجات مغذی مثل کنگر فرنگی هم استفاده کرد. البته در تهیه این نسخه از دیپ اسفناج از خامه ترش و همینطور سس مایونز هم استفاده می‌شود که باعث ایجاد بافت لطیف و خامه‌ای آن می‌شود، درعوض خبری از پنیر در تهیه این پیش خوراک نیست.

سرو دیپ اسفناج داخل نان حجیم بزرگ- 724press.com

از این دیپ ساده می‌توان به‌عنوان پیش غذا هم استفاده کرد؛ به‌خصوص اگر آن را همراه با برش‌های نان، نان پیتا، چیپس و سبزیجات رنگارنگ و موقی سرو کنید. به‌هرحال فرقی نمی‌کند از این دیپ به جای کدام وعده غذایی بهره ببرید، باور کنید طعم لذیذ آن باعث می‌شود چیزی ته ظرف باقی نماند. همان‌طور که گفتیم استفاده از سس مایونز و خامه ترش در تهیه این دیپ باعث ایجاد بافتی غنی و غلیظ شده و از طرف دیگر به یک دست شدن مواد دیگر با هم و ایجاد یک سس  همگن کمک می‌کند. از طرف دیگر درکنار اسفناجا ما سیر، پیازچه، فلفل و همینطور شاه بلوط هم دارید که همگی با هم باعث ایجاد بافت، رنگ و بالطبع طعمی خارق‌العاده می‌شوند.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پنکیک خوشمزه و مغذی با اسفناج

شاید برای‌تان این سؤال ایجاد شده باشد که برای طعم‌دار کردن این دیپ لذیذ سبزیجات بهتر است از چه نوع ادویه‌ای استفاده کنید. از آنجایی که در تهیه این دیپ ما از اسفناج استفاده می‌کنیم که بافتی کلاسیک ایجاد می‌کند، بهتر است به جای ادویه‌های خشک از انواع تازه آن استفاده کنید. سیر را رنده یا حتی به صورت ریز خرد کنید، همچنین پیازچه تازه و شاه بلوط خرد شه طعمی فوق‌العاده به این دیپ می‌دهند. 

سرو دیپ اسفناج با چیپس ترد و برشته- 724press.com

اگر اسفناج تازه در دسترس‌تان نیست، می‌توانید از اسفناج منجمد استفاده کنید که به همان خوبی نیاز شما را مرتفع می‌کند. همیشه می‌توان اسفناج را خرد کرده و برای مصارف احتمالی فریز کرد، اما اگر قصد آب کردن اسفناج منجمد را دارید بهتر است  آن را به مدت  ۴ الی ۶ دقیقه یا تا زمانی که به اسفناج به راحتی به وسیله یک چنگال از هم جدا شود، بپزید و سپس بلافاصله آن را داخل یک کاسه آب یخ بریزید تا پخت آن متوقف شده و آماده مصرف شود.

مواد لازم

  • یک بسته اسفناج تازه یا منجمد، خرد شده
  • ۱  پیمانه خامه ترش
  • ۳/۴  پیمانه سس مایونز
  • یک حبه سیر، رنده شده
  • ۲ پیازچه، به صورت نازک برش بزنید
  • مقداری فلفل دلمه‌ای خرد شده- می‌توانید فلفل دلخواه خود را جایگزین کنید
  • نصف قاشق چای‌خوری سس وورچسترشایر
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • نصف قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • مقدار نان باگت یا هر نان دلخواه دیگر- به صورت قطعات ریز خرد کرده و برای سرو کنار بگذارید
  • انواع سبزیجات خام برای زمان سرو
  • مقداری شاه بلوط خرد شده- اگر شاه بلوط در دسترس‌تان نیست می‌توانید از فندق یا ماکادمیا استفاده کنید

طرز تهیه

دیپ اسفناج با خرده نان برشته- 724press.com

اسفناج را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید به میزان کافی بپزد. سپس آن را داخل آبکش ریخته و زیر آب سرد بشورید. مراقب باشید اسفناج را بیش از اندازه نپزید تا مواد مغذی و ارزشمند آن حفظ شود. حالا اسفناج را  همانطور که داخل آبکش است، کمی فشرده کنید تا آب اضافی آن خارج شود. می‌توانید از پشت قاشق برای این کار کمک بگیرید. درنهایت اسفناج  را روی یک حوله آشپزخانه بدون پرز یا دستمال تمیز  بریزید. چهار طرف دستمال را جمع کرده و بازهم کمی دیگر اسفناج‌ها را فشار دهید تا رطوبت آن تاحد ممکن از بین برود. در نهایت اسفناج را روی تخته برشی ریخته و ریز خرد کنید.

یک کاسه متوسط انتخاب کرده و خامه ترش، سس مایونز، پیازچه خرد شده، شاه بلوط، فلفل خرد شده، سس وورچسترشایر، نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده را داخل آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس اسفناج‌ها را هم داخل کاسه ریخته و کمی دیگر هم بزنید تا به مواد آغشته شود. دیپ اسفناج لذیذ و مغذی را داخل ظرف مخصوص سرو ریخته و آن را با نان خرد شده، سبزیجات دلخواه و چیپس سرو کنید. نوش جان

سرو دیپ اسفناج با انواع سبزیجات تازه- 724press.com

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ما در ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا شما هم دوست دارید انواع دیپ‌های خوشمزه را به صورت خانگی و سالم تهیه کنید؟ تجربه شما از درست کردن دیپ خانگی چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس