شاید شما هم اسم گوردون رمزی، آشپز معروف و جهانی اهل کشور انگلستان به گوش‌تان خورده باشد. این آشپز بین‌المللی که دارای چندین ستاره میشلن است، تجربه موفقی در اداره رستوران‌های مطرح و درجه یک در گوشه و کنار جهان دارد. در این بخش با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا دستور پخت یک نوع پاستای ده دقیقه‌ای از گوردون رمزی را مرور کنیم که  او همیشه آن را برای خانواده‌اش درست می‌کند. با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Insider، در تهیه پاستای مخصوص سرآشپز گوردون رمزی از سس بوقلمون و تره فرنگی استفاده شده است، ضمن آنکه استفاده از خرده نان‌های ترد و برشته که عطر مریم گلی را می‌دهند هم می‌تواند به جذابیت هرچه بیشتر این خوراک کمک کند. این سبک پاستا خوشمزه، سبک و خوش ظاهر بوده و دقیقا مناسب تعطیلات و آخر هفته‌هایی است که خانواده دور هم جمع شده‌اند.

سرآشپز گوردون رمزی-724press.com

واقعیت این است که رمزی تاکنون طرز تهیه‌های متعددی ارائه کرده که همگی در زمان‌های کوتاه آماده می‌شوند و این برای افرادی که نیاز به دستور غذای سریع دارند خیلی مفید و مناسب است. این سرآشپز ستاره‌دار میشلن یک کتاب آشپزی کامل را به غذاهایی اختصاص داده است که همگی آن‌ها را می‌توان تنها در مدت ده دقیقه آماده کرد.

مطلب مرتبط:  معرفی انواع مختلف پاستا

رمزی در این کتاب آشپزی که در اکتبر سال  ۲۰۲۱ منتشر شده و عنوان آن  «رمزی در ۱۰» (Ramsay in 10) است، تهیه پاستایی تهیه شده از گوشت بوقلمون، تره فرنگی و خرده نان با عطر مریم گلی را آموزش داده است. او در این کتاب آورده است که برای تغییر ذائقه می‌توان به جای استفاده از بولونیز، از این سس خامه‌ای بوقلمون و تره فرنگی استفاده کنید که از نظر خوشمزه بودن چیزی کم و کسر ندارد، ضمن آنکه خیلی سریع هم آماده می‌شود.

پاستای سفید با پنیر و تره فرنگی-724press.com

خب، برای تهیه این غذای محبوب به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

  • یک بسته پاستا پنه یا پاستا فوسیلی
  • ۴۰۰ گرم گوشت بوقلمون چرخ کرده
  • ۳/۴ فنجان خامه غلیظ
  • ۴ عدد برگ مریم گلی
  • ۴ عدد موسیر معمولی
  • ۳ حبه سیر
  • ۲ عدد تره‌فرنگی
  • رنده پوست لیمو
  • مقداری برگ جعفری تازه
  • مقداری پنیر پارمسان رنده شده باری زمان سرو
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دادن به پاستا

گوردون رمزی در کتاب آشپزی خود به این نکته اشاره کرده است که برای تهیه این نوع پاستا می‌توان از نوعی آرد سوخاری هم استفاده کرد که البته این مسئله کاملا اختیاری بوده و به سلیقه شما بستگی دارد. اما به نظر می‌رسد استفاده از این ماده می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن محصول نهایی کمک کند. پس چه بهتر که کمی وقت گذاشته و این مرحله اضافی را هم انجام دهید. برای تهیه این آرد سوخاری به این مواد احتیاج دارید:

  • ۶ قاشق غذاخوری آرد سوخاری
  • ۲ عدد برگ مریم گلی
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه

پاستای فری-724press.com

در ابتدا یادآوری می‌کنم که نگران استفاده از برخی از مواد معرفی شده نباشید. اگر گوشت چرخ‌کرده بوقلمون در دسترس‌تان نیست، می‌توانید گوشت مرغ یا حتی سوسیس رنده یا چرخ شده را جایگزین کنید. به جای مریم گلی از گیاهان معطر دیگری همچون آویشن، برگ بو، جعفری یا ترخون استفاده کنید و درنهایت هم به جای پاستا پنه یا فوسیلی از هر نوع پاستایی که دوست دارید بهره ببرید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاستای اسفناجی

برای شروع ابتدا یک قابلمه  روی اجاق گذاشته و به مقدار کافی آب داخل آن می‌ریزیم، مقداری نمک به آب اضافه کرده و صبر کنید تا به جوش بیاید. دراین مرحله پاستای دلخواه خود را داخل قابلمه بریزید و براساس دستور درج شده روی بسته‌بندی آن را به میزان لازم بپزید.

در مرحله بعدی سرآشپز رمزی  به سراغ تهیه مایه گوشتی پاستا می‌رود. در ابتدا موسیر و سیر را پوست گرفته و آن را برحسب سلیقه خود رنده یا ریز خرد کنید. اگر رنده کردن سیر برای‌تان سخت است، می‌توانید ابتدا آن را لبه پهن چاقو له کرده و سپس ساطوری کنید. گوردون رمزی از زمان‌بندی خاصی برای آماده کردن مواد استفاده می‌کند.

پاستا خامه ای با تره فرنگی-724press.com

براساس توصیه او بهتر است ابتدا روغن زیتون را داخل تابه ریخته و درحالی که روغن به آرامی گرم  می‌شود شروع به خرد و رنده کردن سیر و موسیر کنید. همچنین درست قبل از اضافه کردن پاستا، کار خرد کردن تره‌فرنگی را شروع کنید. اما اگر در خرد کردن سبزیجات مهارت زیادی ندارید و نگران سوختن روغن حین کار هستید، می‌توانید ابتدا سبزیجات را خرد کرده و بدون دغدغه و استرس سر فرصت آن‌ها را تفت دهید. همچنین می‌توانید از قبل تره فرنگی را خرد کرده و آن را داخل یک کاسه آب سرد بریزید تا تازگی آن حفظ شود.

خب تابه را روی حرارت متوسط اجاق قرار داده و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون داخل آن بریزید. سپس موسیر و سیر را به تابه اضافه کرده و اجازه دهید به مدت دو دقیقه تفت خورده و کمی بپزند. بعد از تمام شدن دو دقیقه مریم گلی و گوشت بوقلمون چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. اگر گوشت چرخ کرده به هم چسبیده، با استفاده از کفگیر یا  قاشق چوبی آن را خرد کنید و سه الی چهار دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شد.

پاستا با تزئین خرده نان برشته-724press.com

حالا که بوقلمون درحال پخته شدن است، تره فرنگی‌های خرد شده را به آب جوش  داخل قابلمه اضافه کرده و برای یک دقیقه اجازه دهید که تره  فرنگی‌ها نرم شوند. حالا پنه را اضافه کنید و هم بزنید و باز کمی زمن بدهید تا پنه بپزد. میزان نرمی یا سفتی بافت پنه به خود شما بستگی دارد، می‌توانید آن را به صورت آل دانته سرو کنید، یعنی بافت ماکارونی یا پاستا زیر دندان حس شود. درنهایت دستور پخت درج شده روی جعبه می‌تواند بهترین راهکار برای تهیه ماکارانی و پاستای مدنظرتان باشد. فراموش نکنید نودل هم می‌تواند انتخاب مناسب دیگری برای تهیه این نوع پاستا باشد.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاستا با سوسیس گیاهی

خب، درحالی که ماکارونی درحال پختن است و مخلوط گوشتی هم به آرامی تفت می‌خورد، خامه را به تابه اضافه کرده و هم بزنید تا همه چیز به  خوبی مخلوط شود. سپس کمی صبر کنید تا سس شما شروع به جوشیدن کند، حالا شعله را کم کنید و اجازه دهید سس به آرامی بجوشد. 

پاستای برشته شده در فر-724press.com

حالا یک ماهیتابه دیگر را روی حرارت متوس گذاشته و دو قاشق روغن زیتون داخل آن بریزید. دو عدد برگ مریم گلی را ریز خرد کرده و اضافه کنید و درنهایت آرد سوخاری تازه که می‌توانید آن را از خرد کردن نان باگت یا ساندویچی خشک تهیه کنید را داخل تابه ریخته و تا زمانی که آرد ترد و قهوه طلایی شود، تفت دهید. مراقبت باشید آرد سوخاری‌تان نسوزد. به محض برشته شدن، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  غذای ملل: طرز تهیه پنه آلفردو

ماکارونی و تره فرنگی را آبکش کرده و بعد از خارج شدن آب اضافی، آن را به تابه حاوی سس اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است چند قاشق از آب ماکارونی را ذخیره کرده و آن را هم به سس اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن جعفری ریز خرد شده و رنده پوست لیمو است. مراقب باشید فقط پوست لیمو را رنده کرده و بخش سفید آن را رنده نکنید چون باعث تلخ شدن پاستا می‌شود. درنهایت مقداری نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده را هم اضافه کرده و بچشید و درصورت لزوم نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید.

پاستای خامه ای-724press.com

حالا موقع سرو کردن رسیده است. یک کاسه یا ظرف سرو دلخواه را انتخاب و مقداری از مخلوط ماکارونی را داخل آن بریزید. سپس روی آن کمی آرد سوخاری ریخته و درنهایت روی آن را با پنیر پارمزان رنده شده و کمی روغن زیتون تزئین کرده و از عطر و ظاهر دلفریب آن لذت ببرید. به لطف رنگ سبز باطراوت جعفری و رنگ طلایی قهوه‌ای آرد سوخاری، ماکارونی ظاهری چشم‌نواز دارد، علاوه براینکه ترکیب بافت‌های مختلف در کنار هم دلفریب بوده و عطر و بوی آن هم به خاطر استفاده از سبزیجات معطر، اشتهابرانگیز است. نوش جان

درپایان نظر شما در مورد این سبک درست کردن پاستا چیست؟ آیا از امتحان کردن دستور پخت آشپزهای معروف بین‌المللی لذت می‌برید؟ اگر این پاستای خوشمزه و خوش عطر و طعم را آماده کردید، تجربه خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. سپاس