ولنتاین فرصتی مناسب برای جشن گرفتن عشق، دوستی و محبت است و چه بهتر که این زمان را با عزیزان خود سپری کنیم. این وقت گذرانی می‌تواند به مراتب جذاب‌تر باشد اگر آن را با یک هدیه خانگی جذاب و البته خوشمزه همراه کنید. کوکی‌های شکری لذیذی که در ادامه به مرور دستور تهیه آن خواهیم پرداخت، می‌توانند هدیه‌ای ایده‌آل برای روز ولنتاین باشند. درمرور طرز تهیه آن با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Foodnetwork، اگر به دنبال یک هدیه خانگی بی‌نظیر برای  اعضای خانواده، دوستان و شخصیت‌های محبوب و مورد علاقه خود هستید یا تنها دوست دارید یک فعالیت تفریحی سرگرم‌کننده را همراه عزیزان خود تجربه کنید، درادامه این مطلب با ما همراه باشید چون این کوکی‌های شکری جذاب می‌توانند دقیقا مناسب نیاز شما باشند.

کوکی شکری قلبی با تزئین گل- 724press.com

پخت این قلب‌های خوش آب و رنگ ترد و خوشمزه کار سختی نیست و تزئین آن می‌تواند حسابی شما را سرگرم‌کننده و عزیزان‌تان را تحت‌تأثیر قرار دهد. نگران نباشید، این کوکی‌ها مناسب هر فصل و هر مناسبتی هستند، کافی است آن‌ها را به شکل دلخواه برش زده و با مواد مورد نظر تزئین کنید. برای شروع بیایید کار را با مرور مواد لازم   تهیه این دسر، شیرینی و البته هدیه‌ی دلفریب شروع کنیم.

مواد لازم

  • ۲ و نیم پیمانه آرد همه منظوره به اضافه مقداری آرد بیشتر برای پاشیدن روی سطوح
  • نصف قاشق چای‌خوری بکینگ پودر
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • دوازده قاشق غذاخوری کره (به دمای محیط رسیده باشد)
  • ۳/۴ پیمانه شکر دانه ریز
  • ۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • یک عدد تخم مرغ بزرگ

مواد لازم برای آیسینگ کوکی قلبی

  • ۳ پیمانه شکر قنادی
  • یک چهارم پیمانه به اضافه دو قاشق غذاخوری اضافه شیر
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • رنگ ژلی خوراکی قرمز
  • رنگ ژلی خوراکی صورتی
  • مقداری ترایفل یا اکلیل خوراکی برای تزیین بیشتر

طرز تهیه

کوکی شکری قلبی- 724press.com

قبل از هرکاری فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۷۶ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. دو سینی مخصوص فر را با کاغذ روغنی پوشانده و کنار بگذارید.

برای درست کردن کوکی ابتدا آرد، بیکینگ پودر و نمک را داخل یک کاسه متوسط ریخته و به خوبی مخلوط کنید و کنار بگذارید. حالا کره، شکر و وانیل را داخل ظرف همزن یا یک کاسه مناسب ریخته و به اندازه با همزن دستی یا برقی مخلوط کنید که بافت آن سبک و پفکی شود. این مرحله تقریبا سه دقیقه طول می‌کشد. حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ است، مخلوط را برای یک دقیقه دیگر هم بزنید تا مایه یک دست شود.

مطلب مرتبط:  مرور ایده های خلاقانه تزئین کاپ کیک مناسب روز ولنتاین

سرعت همزن را کم  کرده و مخلوط آرد را به تدریج به مایه اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است در فواصل با استفاده از لیسک یا قاشق کناره‌های کاسه را هم تمیز کنید تا همه مواد به خوبی مخلوط شوند. این کار حدود دو دقیقه طول می‌کشد. خمیر حاصل را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر بار کار را با یک خمیر ادامه دهید.

کوکی قلبی با تزئین نقل ریز رنگی- 724press.com

خمیر را روی یک کاغذ یا سطح آرد پاشی شده پهن کنید و با وردنه خمیر را باز کنید. با استفاده از قالب یا کاتر کوکی شکل قلب خمیر را قالب بزنید. قلب‌های آماده را داخل سینی فری که از قبل آماده کردیم بچینید به طوری که هر کدام با دیگری حدود دو سانت و نیم فاصله داشته باشد. همین کار را با تکه خمیر دوم هم انجام دهید و کوکی‌ها را داخل سینی فر بچینید. اگر خمیر اضافه آمد آن را دوباره کمی ورز داده و دوباره قالب بزنید تا چیزی از خمیر از بین نرود.

سینی را داخل فر گذاشته و به مدت  ۱۲   الی چهارده دقیقه یا تا زمانی که لبه‌های آن‌ها طلایی رنگ شود، بپزید. حالا سینی‌ها را از فر خارج کرده و روی توری سیمی بگذارید تا کاملا خنک شوند.

درهمین فرصت به سراغ آماده کردن آیسینگ مخصوص می‌رویم. شکر، شیر و وانیل را داخل یک کاسه متوسط ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. غلظت آن باید شبیه ماست رقیق شده باشد و زمانی که قاشق را داخل کاسه می‌زنید، پش قاشق با مایه پوشیده شود. درصورت نیاز با اضافه کردن شکر یا شیر غلظت مورد نظر را تنظیم کنید.

کوکی قلبی با آیسینگ شکری- 724press.com

حالا دو قاشق غذاخوری از این مایه را داخل یک کاسه کوچک بریزید، همچنین دو قاشق دیگر را داخل یک کاسه دیگر ریخته و به کاسه اول چهار قطره رنگ خوراکی قرمز و به کاسه دوم  ۲ قطره رنگ خوراکی صورتی اضافه کنید و به اندازه‌ای مخلوط کنید تا رنگ کاملا باز شود. بااستفاده از یک قاشق کوچک  مقداری از هر کدام از رنگ‌ها را داخل مایه اصلی ریخته و با کمک یک خلال دندان آن‌ها را به گونه‌ای شکل دهید که جلوه‌ای مرمرین پیدا کند. 

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک مخمل قرمز برای روز ولنتاین

حالا هر بار یک عدد از کوکی‌های خنک شده را از قسمت بالا داخل آیسینگ فرو کنید و بعد از خارج کردن اجازه دهید مایه اضافی آن بچکد. سپس کوکی را مجددا روی توری سینی قرار دهید و صبر کنید تا آیسینگ خودش را بگیرد. اگر رنگ داخل کاسه آیسینگ اصلی کم شد می‌توانید دوباره چند قطره از آیسینگ رنگی که درست کردید را داخل آن ریخته و از نو آن را حالت دهید. درصورت تمایل می‌توانید قبل از بسته شدن کامل آیسینگ روی کوکی‌ها را با ترایفل‌های رنگی یا اکلیل خوراکی تزئین کنید. نوش جان

کوکی و بیسکوییت قلبی رنگی- 724press.com

نکات مهم:

  • هنگام اندازه‌گیری آرد می‌توانید با استفاده از قاشق آن‌ها را داخل پیمانه بریزید و درنهایت روی پیمانه را صاف کنید. این کار به هواگیری آرد کمک می‌کند و بافت کوکی نرم‌تر می‌شود. اگر آرد داخل پیمانه خیلی فشرده شده باشد، محصول نهایی خشک می‌شود که چندان دلچسب نیست.
  • اگر دوست دارید کوکی شما بافت لطیف‌تری داشته باشد بهتر است مدت زمان پخت آن را ۲ تا سه دقیقه کاهش دهید.
  • نحوه تزئین این کوکی‌ها کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید آن‌ها را به هرشکل و با هر موادی که دوست دارید تزئین و آماده سرو کنید.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. اگر تجربه درست کردن این نوع کوکی را دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید. سپاس