حمام کردن می‌تواند  به آرامش بدن و رفع خستگی کمک کند، به ‌خصوص اگر یک عصر سرد زمستانی را برای این کار انتخاب کنید. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند این فرصت را آرامش بخش‌تر کند، مثل استفاده از نمک حمام، روغن‌های درمانی و البته بمب  حمام یا کوکتل پدیکور که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. دراین مجال با ۷۲۴پرس همراه باشید تا روش درست کردن یک نوع بمب حمام قلبی شکل را مرور کنیم که می‌تواند هدیه ‌ای خوب برای روز ولنتاین باشد.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Thebestideasforkids، اگر گشتی در فروشگاه‌های مواد آرایشی و بهداشتی زده باشید، شاید انواع بمب حمام یا کوکتل پدیکور را دیده باشید. باتوجه به قیمت ممکن است اینطور تصور کنید که این کالایی لوکس است که ارزش امتحان کردن را ندارد و کار شما با صابون یا شوینده کرمی بدن هم راه می‌افتد. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی روش آماده کردن نوعی بمب حمام بپردازیم که هم ساده است و هم می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های شما شود.

بمب حمام با برگ گل- 724press.com

البته پیشاپیش به خاطر داشته باید که استفاده از کوکتل پدیکور تنها مناسب استفاده برای بزرگسالان است و بهتر است از آن برای حمام کردن کودک   استفاده نشود.

خوبی تهیه کردن بمب حمام در منزل این است که شما می‌توانید آن را به اندازه و شکل دلخواه خود قالب بگیرید که در این مورد خاص با توجه به مناسبت روز ولنتاین، شکل قلب مورد توجه قرار داشته است.  البته بسته به نوع قالب خود می‌توانید بمب حمام را به شکل کره، ستاره، گل یا هر شکل دیگری فرم دهید.

برای شروع بیایید ببینیم برای ساخت این کوکتل‌های جذاب پدیکور به چه موادی  احتیاج داریم؟ با ۷۲۴پرس همراه بمانید.

بمب حمام کروی رنگارنگ- 724press.com

مواد لازم

  • یک چهارم فنجان اسید سیتریک (جوهر لیمو)
  • یک چهارم فنجان جوش شیرین
  • ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده
  • رنگ خوراکی صورتی یا هر رنگ دلخواه دیگر
  • ۳ قطره روغن اسطوخودوس درمانی یا هر اسانس دلخواه دیگر
  • قالب قلبی شکل

توجه داشته باشید که این بمب حمام با همان مواد اولیه‌ای درست می‌شود که در اکثر دستورالعمل‌های ساخت این نوع بمب مورد استفاده است. بااین‌حال اگر استفاده از آن به هرشکل باعث تحریک پوست شما شد، مصرف آن را فورا قطع کنید.

روش ساخت

بمب حمام ستاره- 724press.com

خب، برای شروع ابتدا یک کاسه بزرگ را انتخاب و اسید سیتریک، جوش شیرین و نشاسته ذرت را داخل آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. یک کاسه جداگانه برداشته و چند قطره رنگ خوراکی صورتی را به همراه سه قطره اسانس دلخوه و روغن نارگیل را داخل آن ریخته و به خوبی هم بزنید.

حالا محتویات این کاسه را به آرامی به محلول خشک اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا یک دست شود. وقتی مواد به خوبی مخلوط شده و شبیه به شن یا ماسه مخصوص قالب‌گیری شد، نوبت شکل دادن به آن است.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه کیک مخمل قرمز برای روز ولنتاین

قالب قلبی شکل را با مواد پر کرده و با دست آن را فشرده کنید تا مخلوط به شکلی مستحکم در قالب قرار گیرد. بهتر است قالب را یک  شب به حال خود رها کنید تا بمب پدیکور شما آماده شود و سپس آن را با احتیاط از قالب جدا کنید. برای استفاده کافی است یک عدد از این قلب‌های جذاب صورتی رنگ را به آب  وان حمام گرم خود اضافه کنید و به تماشای آزاد شدن آن بنشینید. روش دیگر اضافه کردن آن به تشت مخصوص پدیکور است.

بمب حمام در حال حل شدن- 724press.com

امیدوارم این روش تهیه را امتحان کرده و از استفاده بمب حمام دست ساز خود لذت ببرید. آیا شما هم اهل استفاده از این  کوکتل‌های جذاب پدیکور هستید؟ آیا تابه‌حال خودتان دست به کار شده و نوع خانگی آن را امتحان کردید؟ ما در ۷۲۴پرس همچنان مشتاق شنیدن نظرات و همینطور تجربیات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما هم درمیان بگذارید. سپاس