حتی اگر اهل درست کردن شیرینی و کیک نباشید، حتما با تماشای کاپ کیک‌های جذاب و رنگارنگ که با تزئینات خلاقانه و  جالب توجه خود نگاه را خیره خود می‌کنند، وسوسه شدید که خودتان دست به کار شده و شیرینی پزی را تجربه کنید. دراین میان کیک رد ولوت یا کیک قرمز مخملی از جمله دسرهایی است که هم خوشمزه و هم ظاهر جذابی دارد و می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای جشن گرفتن روز ولنتاین باشد. درمرور طرز تهیه این کیک با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Dessertsonadime، اگرچه درست کردن کیک رد ولوت (Red Velvet) کار چندان سختی است و در مقابل طرفداران بسیاری دارد، ولی باید به این نکته هم توجه کنید که این کیک کمی حساس است و به همین خاطر باید از بهترین دستور پخت آن استفاده کنید تا بافت آن همان اندازه نرم و دلفریب شده و مناسب سرو  شدن برای برگزاری هر جشن و مهمانی باشد.

کاپ کیک با پنیر خامه ای و توت فرنگی- 724press.com

به صورت خلاصه باید گفت که کیک قرمز مخملی باید بافتی لطیف و مرطوب داشته باشد و چه بهتر که آن را با روکشی از پنیر خامه‌ای سرو کنید. فراستینگ پنیر خامه‌ای و کیک مخملی قرمز در کنار هم واقا شاهکار است. اگرچه درست کردن این کیک در ایامی از سال همچون روز ولنتاین یا ایام کریسمس متداول‌تر است، اما شما می‌توانید آن را در تمام طول سال تهیه و سرو کنید. مواد استفاده شده در این کیک هم چندان دور از دسترس نیست و  احتمالا همین حالا هم بسیاری از آن‌ها داخل قفسه‌های آشپزخانه و یخچال موجود است.

رد ولوت یک دسر بهشتی است که محال آن را بخورید و عاشقش نشوید. همچنین اگر یک بار آن را در منزل تهیه کنید، قید خرید آن از قنادی را خواهید زد. استفاده توأما باترمیلک و جوش شیرین باعث می‌شود که بافت کیک هم نرم و هم بسیار سبک باشد. رنگ قرمز استفاده شده در کنار پودر کاکائو هم باعث می‌شود این مخمل قرمز رنگ با طعم شکلاتی جذابیتی دوچندان پیدا کند.

کاپ کیک قرمز با تزئینات- 724press.com

مواد لازم

  • یک و یک سوم پیمانه آرد قنادی
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک
  • یک چهارم پیمانه کره نرم شده
  • یک فنجان شکر
  • یک چهارم فنجان روغن نباتی
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • رنگ قرمز خوراکی
  • ۲/۳ پیمانه باترمیلک
  • فراستینگ پنیر خامه‌ای

کیک قلبی چند لایه قرمز- 724press.com

مواد لازم برای تهیه فراستینگ پنیر خامه‌ای

  • ۲ بسته دویست گرمی پنیر خامه‌ای- نرم شده
  • نصف فنجان کره بدون نمک- نرم شده
  • ۶    فنجان پودر قند الک شده
  • یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل- میزان آن به میزان پودر قند بستگی دارد و می‌تواند تا دو قاشق چایخوری هم برسد.

طرز تهیه فراستینگ

یک کاسه بزرگ را انتخاب کرده و پنیر خامه‌ای را داخل آن بریزید و تا جایی هم بزنید که مایه‌ای یک دست داشته باشید. حالا کره را اضافه کرده و باز هم مواد را به خوبی مخلوط کنید. حالا پودر قند را به تدریج به مواد اضافه کنید و به قدری هم بزنید تا یک دست شود. درنهایت وانیل را به مواد اضافه کنید.

مطلب مرتبط:  چطور خامه قنادی مخصوص کیک درست کنیم؟

شما می‌توانید این مایه را از قبل آماده کرده و برای تزئین استفاده کنید. همچنین اضافه فراستینگ را هم می‌توانید به مدت سه الی ۴ چهار روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کیک مخمل قرمز

کیک مخمل قرمز با خامه دو رنگ- 724press.com

در ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۷۶ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. یک قالب مافین یا کیک یزدی مناسب را انتخاب کرده و داخل آن را با آستر مخصوص کاپ کیک پر کنید.

در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس، یک کاسه مناسب برداشته و آرد شیرینی پزی را به همراه جوش شیرین، پودر کاکائو و نمک داخل آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. حالا در یک کاسه دیگر مخلوط کره و شکر را با همزن دستی یا  همزن برقی به خوبی مخلوط کنید. تقریبا یک دقیقه این مخلوط را هم بزنید تا مایه‌ای یکنواخت به دست بیاید. در ادامه روغن و زرده تخم مرغ (سفیده تخم مرغ را جدا کنید) و همینطور عصاره وانیل را به مخلوط فوق اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. هرازچندگاهی با استفاده از کاردک مواد چسبیده به دیواره‌های کاسه را هم بتراشید تا با دیگر مواد مخلوط شوند.

کاپ کیک قرمز با برش قلبی- 724press.com

حالا مواد خشک و همینطور باترمیلک را هم به کاسه حاوی مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در ادامه دو قاشق غذاخوری رنگ ژلی قرمز رنگ را به مواد اضافه کنید تا خمیر به رنگ دلخواه دربیاید. به میزان لازم رنگ قرمز اضافه کنید چون ممکن است بعد از پخت رنگ کیک به جای قرمز، صورتی شود. درنهایت یک کاسه جداگانه را برداشته و سفیده‌های تخم مرغ را داخل آن بریزید و تا جایی هم بزنید که بافت آن سبک و پفی شده و روی همزن به شکل قله دربیاید. سفیده‌ تخم مرغ هم زده را هم به سایر مواد اضافه کنید  و به آرامی مخلوط کنید تا پف کیک نخوابد.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه کاپ کیک هالووینی با طعم کاکائو

حالا قالب از قبل آماده شده را برداشته و مایه کیک آماده شده را به صورت مساوی داخل همه خانه‌های آن بریزید. قالب را داخل فر گذاشته و آن را به مدت پانزده الی ۱۸ دقیقه بپزید. برای اطمینان می‌توانید یک خلال دندان به مرکز کیک فرو کنید؛ اگر موقع بیرون آوردن خلال دندان چیزی به آن نچسبیده و اصطلاحا تمیز بود، کاپ کیک‌های خوش رنگ و لعاب شما آماده است.

کاپ کیک قرمز با روکش پنیر خامه ای- 724press.com

در این مرحله قالب را از فر بیرون آورده و آن را روی توری سیمی قرار دهید تا کمی خنک شود. حالا می‌توانید روی هرکدام از آن‌ها را با خامه یا پنیر خامه‌ای پوشانده و با انواع مواد مثل شکلات رنده شده، ترایفل، اسمارتیز، پودر کاکائو یا پودر قند تزئین کنید. این کاپ کیک‌ها را می‌توانید تا پنج روز داخل یخچال نگهداری کنید. نوش جان

ارزش غذایی:

هر  عدد کاپ کیک حاوی ۱۴۴ کیلو کالری انرژی، ۲ گرم پروتین، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم چربی، ۴ گرم چربی اشباع شده، ۱۱۹ میلی‌گرم کلسترول، ۹۸ میلی‌گرم سدیم، ۳۱ میلی‌گرم پتاسیم، یک گرم فیبر، ۱۵ گرم شکر و یازده میلی‌گرم کلسیم است.

چند نکته مهم:

کاپ کیک ردولوت- 724press.com

  • برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید از اسکوپ کوکی استفاده کنید. این اسکوپ‌ها شبیه اسکوپ بستنی است و کار شما را برای تقسیم و قرار دادن مایه کیک داخل کپسول‌های کاپ کیک راحت می‌کند.
  • دستگاه همزن برقی دیگر وسیله‌ای است که وجودش می‌تواند فرآیند آماده کردن و مدت زمانی که صرف می‌کنید را کم و کوتاه کند. البته همچنان می‌توانید از همزن دستی برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید ولی همزن برقی کارتان را به مراتب ساده‌تر می‌کند.
  • خنک شدن کاپ کیک: دیگر نکته‌ای که باید توجه کنید این است که کاپ کیک قبل از روکش شدن با پنیر خامه‌ای کاملا خنک شده باشد.  توری‌های سیمی وسیله‌ای کاربردی هستند که می‌توانند در انجام این کار به شما کمک کنند.
  • رسیدن به دمای اتاقک: فراموش نکنید که بهتر است مواد استفاده شده در کیک را از قبل داخل فضای اتاق قرار دهید تا با محیط هم دما شده باشند. این مسئله کمک می‌کند که بهتر با هم مخلوط شوند.
  • رنگ قرمز خوراکی: اگرچه استفاده از رنگ قرمز همیشه بخشی از دستور تهیه کیک مخمل قرمز است، اما شما می‌توانید از هر رنگی که دوست دارید در تهیه کاپ کیک استفاده کنید.
  • مخلوط کردن به میزان لازم: فراموش نکنید اگرچه مخلوط کردن بخشی مهم از روند کار است، اما نباید در انجام آن زیاده‌روی کرد. به خصوص بعد از اضافه کردن سفیده تخم مرغ، مخلوط کردن بیش از اندازه می‌تواند پف کیک را بگیرد.
  • کپسول یا آستر مخصوص کاپ کیک یکی از ملزوماتی است که می‌تواند ظاهر کیک شما را جذاب‌تر کند. اما اگر کپسول ندارید هم نگران نباشید، کافی است ته قابل مخصوص مافین را با اسپری روغن پخت و پز به خوبی چرب کنید تا کاپ کیک‌ها به قالب نچسبند.

کیک ردولوت با قلبهای قرمز- 724press.com

  • آرد همه منظوره: در این طرز تهیه به خصوص، ما از آرد قنادی یا شیرینی پزی استفاده کردیم؛ اما در صورت تمایل می‌توانید آن را با آرد همه منظوره یا آرد معمولی جایگزین کنید.
  • فریز کردن کاپ کیک: شما می‌توانید مقدار بیشتری کاپ کیک تهیه کرده و اضافه آن را برای مدتی در فریزر نگهداری کنید. کافی است آن را داخل پلاستیک دولایه قرار داده و داخل فریزر بگذارید. توجه داشته باشید اگر قصد فریز کردن کاپ کیک را دارید بهتر است آن‌ها را با پنیر خامه‌ای روکش نکنید.  در زمان لازم کاپ کیک‌ها را از فریزر خارج کرده و برای یک شب داخل یخچال نگهداری کنید. روز بعد می‌توانید آن‌ها را با خامه یا فراستینگ پنیر روکش کنید.
  • کیک مخمل قرمز: شما می‌توانید به جای استفاده از قالب مافین، کیک مخمل قرمز را به صورت معمولی درست کنید و آن را تزئین کرده و برش بزنید.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. آیا شما هم اهل درست کردن انواع شیرینی و دسر هستید؟ آیا دوست دارید برای ولنتاین خود آستین‌ها را بالا زده و دسر و شیرینی آماده کنید؟ نظر شما در مورد کیک یا کاپ کیک ولوت قرمز چیست؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. سپاس