انواع بستنی به خصوص بستنی یخی و پاپسیکل انتخابی خوب برای فصل گرم تابستان است؛ هرچند بیایید اجازه ندهیم فرا رسیدن فصل سرد سال ما از مزه مزه کردن بستنی‌های میوه‌ای خوشمزه محروم کند. در طرز تهیه امروز قصد داریم آموزش یک نوع بستنی یخی بسیار ساده را  مرور کنیم که به‌ویژه برای برگزاری مراسم شب یلدا بسیار مناسب است. دراین مرور با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Onelovelylife، در تهیه این بستنی لذیذ، از میوه‌های همه‌پسند و خوش‌عطر و طعمی همچون هندوانه و توت فرنگی استفاده می‌شود که باعث می‌شود این بستنی محبوب بسیاری از افراد باشد.  تهیه این بستنی‌های هندوانه‌ای بسیار آسان بوده و طعم آن‌ها هم دلپذیر است و با خوردن آن‌ها حسی از طراوت و تازگی را تجربه خواهید کرد. از طرف دیگر برخلاف نمونه‌های کارخانه‌ای، این بستنی‌ها به صورت کامل و صددرصد از آب میوه‌ طبیعی درست شده و برای سلامت بدن هم مفید هستند.

بستنی یخی با هندوانه و توت فرنگی- 724press.com

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که  هندوانه ‌ای که خریدید به اندازه‌ای بزرگ است که تنها نصف آن مصرف شده است، یا تنها بخشی از میوه بافت و رنگ دلخواه شما را دارد و درنتیجه اضافی میوه بی‌استفاده باقی می‌ماند. خوب نگران هدر رفتن مواد غذایی نباشید و به جای دور ریختن میوه از آن برای درست کردن یک بستنی خوشمزه و خانگی استفاده کنید که به‌ویژه باب طبع کودکان است. از طرف دیگر شاید برخی از میوه‌ها مخصوص فصل تابستان است، اما شما می‌توانید مقداری از این میوه‌ها را به صورت منجمد برای چندین ماه داخل فریزر نگهداری کنید و به وقت لزوم از آن‌ها استفاده کنید.

مقاله مرتبط:  طرز تهیه دسر خوشمزه هندوانه و ریحان ویژه شب یلدا

درتهیه این بستنی از سه ماده اصلی یعنی هندوانه، توت‌فرنگی و لیموترش استفاده می‌شود؛ همچنین شما برای تهیه آن از هیچ نوع شیرین‌کننده اضافی استفاده نمی‌کنید که خبر خوبی برای آن دسته از عاشقان بستنی است که دوست ندارند با مصرف قند اضافه به سلامت خود صدمه بزنند. توت‌فرنگی باعث می‌شود این بستنی یخی بافتی جذاب داشته باشد و اضافه کردن رنده پوست و همین‌طور آب لیموترش هم عطر دلپذیری به آن می‌دهد که شما را غرق لذت خواهد کرد.

بستنی یخی قرمز- 724press.com

مسئله دیگر در مورد تهیه این بستنی  استفاده از قالب مناسب است و اینکه بدانید چگونه بستنی را از قالب خارج کنید تا فرم آن بهم نریزد؛ روشی که در ادامه این مطلب از ۷۲۴پرس به آن خواهیم پرداخت. درنهایت همه چیز آماده است و موقع درست کردن این بستنی خوشمزه و همه‌پسند است. درپایان تنها ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر قالب مناسب ندارید هم می‌توانید این مخلوط بی‌نظیر را به صورت اسموتی آماده کرده و همراه با مهمانان و عزیزان خود از چشیدن طعم آن لذت ببرید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه یک دسر اناری ویژه شب یلدا

مواد لازم

  • ۳ فنجان پر هندوانه برش خورده به صورت مکعبی
  • یک فنجان توت‌فرنگی- اگر توت‌فرنگی تازه در اختیار ندارید می‌توانید از توت فرنگی منجمد و فریزری استفاده کنید
  • رنده پوست و آب یک عدد لیمو ترش تازه

طرز تهیه

بستنی یخی با برش لیمو،توت فرنگی و قاچ هندوانه- 724press.com

باور کنید درست کردن بستنی یخی در خانه بسیار ساده است. ابتدا همه مواد را داخل ظرف مخصوص همزن یا یک کاسه مناسب ریخته و به اندازه مخلوط کنید که به صورت کامل یکدست دربیاید. حالا قالب بستنی مورد نظر خود را انتخاب و این مایع را داخل آن بریزید و اجازه دهید به مدت سه الی  ۴ ساعت داخل فریزر بماند تا خود را گرفته و سفت شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه دسر مخصوص شب یلدا (پودینگ چیزکیک هندوانه)

برای خارج کردن بستنی از قالب هم در آن برداشته و هر کدام را برای چند ثانیه زیر آب سرد بگیرید و چوب بستنی را به آرامی به سمتی تکان دهید تا بستنی از قالب جدا شود. اگر تکان نخورد مدت دیگری هم قالب را زیر آب سرد نگه داشته و دوباره امتحان کنید. بستنی‌های یخی خود را می‌توانید به صورت منجمد داخل یک پلاستیک زیپ دار قرار داده و تا دو هفته داخل فریزر نگهداری کنید.

فراموش نکنید این بستنی‌های بی‌نظیر یک دسر لذیذ و دوست داشتنی هستند که درکنار طعم بی‌نظیرشان، به دلیل خواص میوه‌های استفاده شده در آن به تعادل الکترولیت‌های بدن شما کمک می‌کنند. همچنین آن‌ها برای افراد وگان یا گیاهخوار هم مفید و مناسب بوده و فاقد گلوتن هستند. 

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. اگر شما هم ایده‌های کاربردی برای درست کردن انواع دسر دارید، خوشحال می‌شویم آن‌ها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.