کمتر کسی است که از خوردن انواع شیرینی و به خصوص پیراشکی‌های داغ و پف آلود لذت نبرد. دراین مجال با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا سری به مناطق مرکزی قاره آفریقا زده و دستور تهیه یک نوع پیراشکی موزی ساده و خوشمزه را مرور کنیم. یک میان وعده یا حتی دسر لذیذ و ساده که به سرعت آماده سرو شده و به مواد چندان زیادی برای تهیه آن احتیاج نیست.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Internationalcuisine، این نوع پیراشکی موزی که قصد مرور طرز تهیه آن را داریم در زبان محلی مردمان این بخش از آفریقا «Beignets de Bananes» نامیده می‌شود؛ نوعی پیراشکی سرخ کرده و خوشمزه که با موزهای رسیده درست شده و راهی دوست داشتنی برای به پایان رساندن هر وعده غذایی است. 

درست کردن پیراشکی با موز- 724press.com

استفاده از رنده پوست لیموترش باعث می‌شود این شیرینی عطر و بوی خوبی پیدا کرده و حس خوبی به شما می‌دهد. نکته مهم در مورد سرو این پیراشکی این است که به بهتر است تا داغ هستند روی آن‌ها را با پودر قند تزئین و سرو کنید. حال ببینیم برای تهیه این دسر به چه موادی احتیاج داریم.

مواد لازم

  • ۴ عدد موز رسیده
  • ۶   قاشق غذاخوری آرد ساده
  • ۱    قاشق غذاخوری شکر
  • مقدار کمی نمک
  • یک عدد تخم مرغ- زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید
  • پوست یک عدد لیمو ترش تازه، رنده شده
  • نصف فنجان شیر
  • یک قاشق چای‌خوری کره
  • مقداری کافی روغن برای سرخ کردن
  • پودر قند برای تزئین نهایی

طرز تهیه

پیراشکی موزی به سبک آفریقایی- 724press.com

برای شروع یک کاسه بزرگ را انتخاب کرده و آرد، شکر و نمک را ابتدا الک کرده و داخل کاسه بریزید. با کمک انگشتان دست در مرکز مواد خشک یک گودال کوچک درست کرده و زرده تخم‌مرغ را اضافه کنید. کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند و در ادامه ابتدا شیر و در ادامه کره را اضافه کرده و با همزن به اندازه‌ای مخلوط کنید تا خمیری صاف و بدون گلوله آماده شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه تارت انار

حالا یک کاسه تمیز و خشک دیگر را انتخاب کرده و سفیده  تخم مرغ را داخل آن بریزید و به اندازه مخلوط کنید تا بافتی پف آلوده و سفت پیدا کند. درنهایت محتویات این کاسه را هم به کاسه مواد خشک اضافه کرده و رنده پوست لیمو ترش را هم داخل کاسه بریزید و به کمک لیسک به آرامی سفیده را با باقی مواد مخلوط کنید. در هم زدن افراط نکنید چون پف پیراشکی می‌خوابد.

موزها را پوست گرفته و به صورت ورقه‌ای برش بزنید. حالا روغن را داخل یک تابه گود ریخته و روی حرارت اجاق قرار دهید تا گرم شود. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، ورقه‌های موز را داخل خمیر زده و بلافاصله داخل روغن داغ بریزید و صبر کنید تا به خوبی سرخ شده و رنگ آن قهوه‌ای طلایی شود.

پیراشکی موزی با تزئین کاکائو- 724press.com

با کمک یک چنگال یا کفگیر مخصوص پیراشکی را از داخل روغن بردارید تا روغن اضافی آن خارج شود. سپس داخل یک سینی که داخل آن حوله کاغذی گذاشته‌اید قرار دهید تا باقی‌مانده روغن هم گرفته شود. همه تکه‌های موز را به این شکل آماده کنید و درنهایت پیراشکی‌ها را درحالی که هنوز گرم هستند با پودر قند تزئین کرده و سرو کنید. نوش جان

درپایان امیدوارم از مرور این دستور تهیه و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظرات و تجربیات خود را ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید. سپاس