طراحان و سازندگان ساعت های دستی به این امر خیلی اهمیت می دهند که تمامی بخش های ساعت و حتی ریزترین قطعات با نهایت دقت ساخته شوند تا اثری زیبا خلق شده و به درستی کار کند. در طراحی یک کارت ویزیت خوب هم همین رویه باید طی شود. در اصل طراحی اصولی کارت ویزیت، یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان گرفتن سفارش برای چاپ این نوع کارت ها باید به آن اهمیت داد. همانطور که می‌دانید کارت ویزیت یکی از مهم ترین ابزارهای معرفی برای هر نوع تجارت شناخته می شود، بنابراین در وهله اول باید به طراحی اصولی و زیبایی آن، توجه کرد.

در این مقاله می خواهیم شما را با انواع مراحل طراحی اصولی کارت ویزیت در فتوشاپ آشنا کنیم.

آموزش استفاده از فتوشاپ برای طراحی کارت ویزیت

فتوشاپ یکی از برنامه های طراحی است که می توانید با استفاده از آن، بهترین و زیباترین کارت ویزیت ها را بسازید. برای طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ طبق اصول زیر پیش بروید.

ساخت یک سند جدید در فتوشاپ

در ابتدا باید برنامه نرم‌افزار فتوشاپ را باز کرده و سپس با فشردن ctrl+n و یا file-new، یک سند جدید ایجاد کنید. پس از فشردن این دکمه، یک کادر در صفحه برای شما باز می شود.

تعیین جزئیات صفحه طراحی

برای تعیین اندازه برگه به بخش name رفته و سپس document- type – international paper را انتخاب می کنیم. اگر می خواهید کارت خود را چاپ کنید، باید resolution آن را بر روی 300 قرار دهید. اگر فایل شما چاپی خواهد بود، باید color mode را بر روی فرمت cmyk و اگر برای وب سایت باشد، بر روی فرمت RGB  تنظیم شود.

فراموش نکنید که فعال کردن خط کش در صفحه از الزامات می باشد. برای ایجاد منحنی در شکل، ابزار pen را انتخاب کرده و روی صفحه نقطه گذاری می کنیم. هرجایی که نیاز به منحنی باشد روی نقطه کلیک می کنیم تا فرم دسته ایجاد شود. برای انتخاب شکل از دکمه ctrl+enter و برای رنگ کردن داخل شکل نیز از ctrl+delete/ alt+delete استفاده می کنیم.

در پایین صفحه، دو مربع رنگی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن، شکل را رنگ کنید.

اصول کلی طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

در ادامه می خواهیم شما را با اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ آشنا کنیم تا با انجام هر یک از مراحل، بهترین و با کیفیت ترین نوع طرح را ارائه کنید.

داشتن زیبایی و سادگی در طراحی

در بسیاری از موارد، رعایت سادگی می تواند در افزایش زیبایی کارت ویزیت طراحی شده بسیار مؤثر باشد. البته به یاد داشته باشید که انتخاب این مورد به عوامل بسیاری مانند شرایط تعیین شده، درخواست مشتری ها و کسب و کار دارد.

استفاده از کاغذهای شفاف

استفاده از کاغذ های شفاف می تواند در کیفیت و زیبایی کارت ویزیت طراحی شده مؤثر باشد. جنس کاغذ مورد استفاده در افزایش میزان رضایت از آن، تاثیر به سزایی دارد.

طراحی انحصاری و ویژه

کارت ویزیت باید به گونه ای طراحی شود که نشان دهنده بهترین نوع بیزینس درخواستی باشد. هر طرح باید انحصاری بوده و متفاوت از دیگری باشد. چرا که هر کارت ویزیت نشان دهنده یک کسب و کار بوده و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

رعایت ابعاد کارت ویزیت

علاوه بر طراحی، رعایت ابعاد کارت ویزیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی موارد طراحی شکل متفاوت می تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

از خطوط منحنی استفاده کنید

استفاده از خطوط منحنی از جمله مهمترین اصولی است که می توان از آن برای طراحی یک کارت ویزیت بسیار زیبا استفاده نمود.

امضای کارت ویزیت

می توانید برای شخصی سازی کارت ویزیت از مهر و یا امضای دارنده کسب و کار نیز استفاده کنید.

داشتن روحیه طنز و غیررسمی

طراحی کارت ویزیت با لحن طنز و غیر رسمی می تواند بسیار خاص و دلپذیر باشد.

توجه به سمبل ها

در طراحی لوگو یا نشانه کسب و کار به طراحی سمبل های بسیار خاص و منحصر به فرد توجه کرده و خلاقیت به خرج دهید.

استفاده از رنگ های زیبا

به خاطر داشته باشید که وجود تضاد در میان رنگ ها می تواند در طراحی زیبای کارت ویزیت مؤثر باشد.

تغییر جهت در طراحی کارت ویزیت

فراموش نکنید که طراحی دائمی بر روی عرض و یا طول کارت ویزیت، اجباری نیست. شما می توانید کارت خود را از تمامی جهات طراحی کرده و آن را زیباتر سازید.

تغییر مواد کارت ویزیت

کارت های ویزیت همیشه به بر روی کاغذ چاپ نمی شوند. در برخی موارد شما می توانید آن را بر روی فلز و یا چوب چاپ کنید که در این صورت نیاز به هزینه بالاتری دارد.

استفاده از تصاویر مختلف در طراحی کارت ویزیت

به یاد داشته باشید تنها استفاده از متن برای طراحی کارت ویزیت اهمیت نداشته و جلب توجه نمی کند. استفاده از عکس و تصویر می تواند باعث جذاب تر شدن این نوع کارت باشد.

نحوه طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

چاپ و طراحی کارت ویزیت

۱. برای چاپ کارت ویزیت ، پنجره را با فرمت cmyk باز کنید.

۲. ابعاد کارت را 9 در 6، 5/8 در 8/4 و یا به صورت مربع 5/5 انتخاب کنید.

۳. در کارت هایی با اندازه 5/8 در 8/4، سه میلی‌متر و در کارت های 9 در 6، 5 میلیمتر خط برش ایمن قرار دهید. این بخش ها را طراحی کنید، اما به هیچ وجه نوشته ای در آن ننویسید.

۴. رزولوشن برگه را بر روی 300 قرار دهید.

۵. از سربرگ فایل، گزینه new را انتخاب کرده و طول و عرض کارت ویزیت خود را انتخاب کنید.

۶. رزولوشن را بر روی 300 قرار داده و در قسمت color mode، حالت CMYK را انتخاب کنید.

۷. با استفاده از ابزار کناری بر روی rounded rectangle tool کلیک کرده و در قسمت بالا در قسمت wide، حالت px820، قسمت height، حالت px80 و radius را در حالت px15 قرار دهید.

۸. برای انتخاب رنگ، بر روی لایه دوبار کلیک کرده و در پنجره باز شده روی گزینه color overlay کلیک کرده و رنگ خود را در حالت cmyk قرار دهید.

۹. بعد از انتخاب رنگ، از سربرگ edit، گزینه free transform path را انتخاب کرده و در قسمت نوار ابزار بالا، horizontal skew را در حالت منفی بیست درجه قرار دهید. در این صورت شکل مستطیل به صورت زاویه دار می شود.

۱۰. از ابزار move tool، کارت ویزیت خود را در محل مناسب قرار داده سپس در مرحله معکوس، طرح را بر روی طرح دیگر قرار داده و لایه جدید ایجاد کنید.

۱۱. برای جدا کردن لوگو از سایر قسمت ها مانند ایمیل و آدرس، از ابزار rectangle tool در وسط کارت ویزیت استفاده کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه ellipse، چند مربع با فاصله مختلف ایجاد کرده و رنگ بندی را متناسب با طرح انتخاب کنید.

۱۲. میتوانید از گزینه custom shape tool، هر شکلی را به وجود آورده و طرح دلخواه خود را ایجاد کنید.

۱۳. سپس می توانید اسم موسسه و یا شرکت را بالای خط جدا کننده نوشته و لوگو را رو به روی آن قرار دهید.

۱۴. برای اینکه بتونید پشت کارت ویزیت را طراحی کنید، قسمت های مستطیل شکل را کپی کرده و در برگه جدید paste کنید.

۱۵. لایه مشکی ایجاد شده را انتخاب و دکمه ctrl+t را فشار دهید سپس بر روی آن، کلیک راست کرده و بر روی گزینه horizontal position کلیک کنید.

۱۶. از لایه مشکی کپی گرفته وبا فشردن ctrl+alt یک حاشیه دور لایه مشکی ایجاد کنید. سپس برای ایجاد مستطیل بزرگتر، horizontal position را انتخاب کرده و بعد از آن، شکل ایجاد شده را با ابزار move در وسط کارت ویزیت قرار دهید.

۱۷. سپس از لایه قرمز کپی گرفته و در کارت ویزیت خود قرار دهید و دکمه ctrl+t را فشار داده و راست کلیک کنید. برای ایجاد طرح قرینه، گزینه horizontal position را انتخاب کنید.

طراحی کارت ویزیت

سخن پایانی

کارت ویزیت یکی از مهم ترین مواردی است که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد. اصول طراحی درست این نوع کارت، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کارت های ویزیت باید به صورت اصولی و با رعایت تمامی موارد طراحی شوند و به گونه ای جذاب باشند که بتوانند توجه هر فردی را به سمت خود جلب کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با اصول طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ و نیز نحوه استفاده از فتوشاپ برای طراحی این برنامه، آشنا کنیم. تا بتوانید بهترین نوع این کارت ها را طراحی کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله، اطلاعات کامل را در این زمینه به دست آورده باشید.

لطفا نظرات و پیشنهادهای خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید و اگر نیازمند به طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای هستید، ما در کنار شما هستیم تا در اسرع وقت و با بهترین قیمت این کار را برای شما انجام دهیم.

 سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.