فصل پاییز از راه رسیده است و به سنت هر سال، بازار پخت انواع سوپ‌های گرم و لذیذ داغ است. اگر دوست دارید این  پاییز هم با انواع سوپ‌های لذیذ با دستور پخت‌های متفاوت، عزیزان و دوستان خود را شگفت‌زده کنید، شاید باید این طرز تهیه پخت سوپ با استفاده از پنیر فتا را امتحان کنید. بله، شاید عجیب باشد. اما در تهیه این سوپ لذیذ از پنیر فتا استفاده می‌شود. برای مرور این طرز تهیه درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Delish، ترکیب پنیر، گوجه فرنگی و کمی روغن زیتون می‌تواند خالق یک پاستای شگفت‌انگیز باشید. شاید به همین خاطر است که بسیاری از  مردم نمی‌توانند به یک بشقاب پاستای دلپذیر و خوش رنگ و بو نه بگویند، اما معمولا همه ما در یک روز سرد پاییزی یا زمستانی به جای پاستا، هوس یک کاسه سوپ گرم می‌کنیم که هنوز رقص بخار روی آن قابل مشاهده است. 

مایه پاستا با پنیر فتا- 724press.com

دستور تهیه‌ای که در ادامه به مرور آن خواهیم پرداخت دقیقا می‌تواند پاسخی برای این نیاز باشد که طرز تهیه آن به سادگی همان سسی است که همیشه برای پخت ماکارونی با پنیر فتا از آن استفاده می‌کنید. دراین بین کمی آب مرغ اضافه می‌شود تا به سوپ بافت و طعم دلپذیرتری بدهد، ضمن آنکه اینجا خبری از خامه نیست.

مواد لازم

  • گوجه گیلاسی به میزان دلخواه
  • ۲ عدد موسیر، تقریبا خرد شده
  • ۳  حبه سیر، له یا رنده شده
  • نصف پیمانه زیتون فرابکر
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • فلفل قرمز به میزان دلخواه
  • یک عدد پنیر فتا، خرد شده
  • ۲   برش نان تست، دور آن را بریده و کنار بگذارید و خود نان را به صورت مکعب‌های کوچک برش بزنید
  • یک و نیم پیمانه آب مرغ بدون نمک
  • شوید تازه برای تزئین

طرز تهیه

مخلوط گوجه و پنیر فتا و روغن زیتون- 724press.com

طرز تهیه این سوپ بسیار ساده است. ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت معادل ۲۰۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.  یک ظرف پخت متوسط را انتخاب کرده و گوجه فرنگی را به همراه موسیر و سیر داخل آن بریزید. روغن زیتون را اضافه کنید، فقط قبل  از آن ۲ قاشق چای‌خوری روغن را کنار بگذارید تا بعدا از آن برای تست و برشته کردن نان استفاده کنید. درنهایت نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و فلفل قرمز تازه خرد شده یا پودری را اضافه کنید تا مزه‌دار شود. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید کمی بپزد.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سوپ ازوگلین، سوپ پرطرفدار ترکی

در ظرف را بردارید و گوجه فرنگی ها را کنار بزنید تا مرکز ظرف خالی شود. حالا دو سوم پنیر فتا را داخل ظرف گذاشته و کمی از روغن داخل قابلمه را روی آن بریزید و مجدد در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت چهل الی چهل و پنج دقیقه بپزد و کاملا نرم شود. وقتی گوجه  فرنگی پخت و روی پنیر فتا طلایی شد، نوبت مرحله بعدی است.

سوپ ساده با نان تست- 724press.com

اگر از همزن برقی استفاده می‌کنید، کافی است مخلوط گوجه فرنگی و پنیر را داخل ظرف همزن ریخته و آب مرغ را به آن اضافه کنید و به اندازه‌ای هم بزنید که مایه سوپ کاملا یک دست شود. حالا آن را داخل یک قابلمه متوسط ریخته و کنار بگذارید. اگر از همزن دستی استفاده میکنید هم بهتر است ابتدا مخلوط گوجه و پنیر را داخل ظرف مناسب ریخته و در ادامه آب مرغ را اضافه کنید و درنهایت با استفاده از یک همزن دستی مناسب،‌ مواد را به قدری هم بزنید تا مایه سوپ یک دست شود. ظرف را روی شعله ملایم اجاق قرار  داده و اجازه دهید ده دقیقه دیگر به آرامی بجوشد و جا بیفتد.

درهمین حین یک سینی مناسب فر را انتخاب کرده  و کف آن کاغذ روغنی بیندازید. نان‌های تست برش خورده را داخل سینی ریخته و باقیمانده روغن زیتون را به همراه نمک روی آن‌ها بریزید و کمی زیر و رو کنید تا همه جای نان به روغن و نمک آغشته شود. سینی را داخل فر گذاشته و صبر کنید تا نان‌ها ترد و طلایی رنگ شوند. برای سرو سوپ پنیر را درحالی که هنوز گرم است داخل کاسه ریخته و روی آن را با باقیمانده پنیر فتا، شوید ساطوری شده، نان برشته و کمی روغن زیتون تزئین کنید. نوش جان

سوپ گوجه و پنیر فتا- 724press.com

نکته:

  • دستور تهیه این سوپ کمابیش به طرز آماده کردن پاستای پنیر فتا شباهت دارد. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از این سوپ به عنوان مایه ماکارونی هم استفاده کنید. به این صورت که ماکارونی یا پاستا را به انداز کافی پخته و سپس آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پاستا را داخل یک تابه با اندازه متوسط ریخته و مقداری از مایه سوپ را روی آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا  همه جای پاستا به سس آغشته شود. درنهایت می‌توانید به جای خرده نان‌های طلایی رنگ، پاستای خود را با مقداری پنیر پارمسان یا چدار رنده شده و همینطور مقداری جعفری ساطوری یا برگ ریحان تازه تزئین کنید. نوش جان
  • همچنین اگر از پوست گوجه در غذا لذت نمی‌برید، می‌تواند پس از پخت پوست گوجه را بگیرید یا از همان ابتدا به جای گوجه گیلاسی از گوجه فرنگی رنده شده استفاده کنید.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ما لذت برده باشید. نظر شما در مورد سوپ پنیر چیست؟ اگر تجربه طبخ سوپی مشابه را داشتید، حتما تجربه خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید.