این روزها فلسفه جشن هالووین بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده، اما یک چیز تغییر نکرده است و آن هم پخت انواع شیرینی و دسرهای جذاب با حال‌وهوای هالووین است که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. دراین مجال با ۷۲۴پرس همراه باشید تا دستور پخت یک مدل کاپ کیک جذاب هالووینی با طعم کاکائو را مرور کنیم که با چند تغییر ساده می‌تواند مبدل به یک میان وعده یا دسر جذاب برای مهمانی هالووینی شما  شود.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Countryliving، برای تهیه این دسر خوشمزه، از همان دستور ساده و کلاسیک کیک شکلاتی استفاده می‌کنیم. البته اگر جزو معدود افرادی هستید که علاقه چندانی به طعم شکلات ندارند هم نگران نباشید، شما می‌توانید به سادگی دستور کیک مورد علاقه خودتان را جایگزین کنید. حتی اگر فرصت کافی برای تهیه کیک ندارید هم باز جایی برای نگرانی وجود ندارد، می‌توانید از کیک‌های آماده استفاده کنید.

کیک هالووین به شکل کدو تنبل- 724press.com

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی

  • ۲ پیمانه آرد
  • نصف پیمانه پودر کاکائو
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر خمیر مایه
  • ۱ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  • نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • یک قاشق چای‌خوری نمک
  • ۳/۴ پیمانه کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده باشد
  • ۲/۳ پیمانه شکر دانه ریز
  • نصف پیمانه شکر قهوه‌ای
  • ۳ عدد تخم مرغ
  • یک چهارم پیمانه خامه ترش
  • ۲ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • ۱ و یک چهارم پیمانه شیر

مواد لازم برای آیسینگ یا لعاب وانیلی

  • یک پیمانه شکر شیرینی پزی
  • یک چهارم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
  • رنگ خوراکی نارنجی به دلخواه
  • رنگ خوراکی زرد و سبز
  • مقدار لازم مارزیپان یا خمیر بادام

مینی کیک هالووین- 724press.com

طرز تهیه آیسینگ

شکر و عصاره وانیل را با ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و هم بزنید تا قوامی شبیه به ملاس پیدا کند. حالا نیمی از مایه را به رنگ نارنجی درآورده و نیمه دیگر را سفید کنید. کیک کدوحلوایی را برداشته و مایه را روی سطح آن پخش کنید. می‌توانید ۲ قاشق چایخوری مایه سفید یا نارنجی رنگ را روی هر کیک کدو حلوایی ریخته و درنهایت روی آن ترافل رنگی بپاشید.

حالا مقداری خمیر بادام یا مارزیپان را آماده کرده و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. نصف آن را با رنگ خوراکی زرد و نصف دیگر را با رنگ سبز رنگ آمیزی کنید.

حالا خمیر را کف دست گذاشته و آن‌ را به نرمی حالت داده و کمی بپیچید تا ظاهر آن به ساقه کدون شباهت پیدا کند. حالا خمیر را روی کیک گذاشته و با استفاده از یک خلال دندان آن را روی کیک ثابت کنید و انتهای دیگر آن را کمی بپیچید و حالت دهید تا شبیه کدو حلوایی واقعی باشد.

طرز تهیه کیک شکلاتی

کیک شکلاتی با تزئین تار عنکبوت- 724press.com

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۱۷۶ درجه سانتیگراد معادل ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. حالا قالب‌های مافین فنجانی یا دو عدد قالب گرد را ابتدا با کمی روغن چرب کرده و درنهایت آرد پاشی کنید و کنار بگذارید.

یک ظرف مناسب را انتخاب کرده و مواد خشک شامل آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را داخل آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید و کنار بگذارید. حالا یک کاسه متوسط را انتخاب کرده و کره نرم شده و شکر دانه ریز را داخل آن بریزید و با دور متوسط رو به بالای همزن، آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید تا حالت یکنواخت پیدا کند. خامه ترش، وانیل و شیر را هم به این مخلوط اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا یک دست شود.

مطلب مرتبط:  چطور میزی با خوراکی های جذاب هالووینی بچینیم؟

حالا به صورت متناوب این مایه را به کاسه حاوی مواد خشک اضافه کنید و به همزدن ادامه دهید تا مواد مخلوط شوند. حدود سه دقیقه مواد را هم بزنید تا خمیر با بافت یک دست آماده شود. حالا قالب‌هایی که از قبل آماده کردید را با مقدار مساوی از خمیر پر کرده و داخل فر بگذارید تا به خوبی پخته شود. با استفاده از یک خلال دندان یا سیخ چوبی قسمت مرکز قالب را بررسی کنید تا از پخت کامل کیک مطمین شود. این زمان برای قالب‌های گوناگون متفاوت است، اما درنهایت پس از اطمینا از پخت کیک، قالب را از فر خارج کرده و آن را روی یک توری سیمی گذاشته و کنار بگذارید تا کیک به آرامی خنک شود.

مینی کیک هالووین با طرح کدو تنبل- 724press.com

درنهایت روی کیک را با شکلات ذوب شده، سس کارامل یا آیسینگ به رنگ دلخواه تزئین کنید. برای اینکه ظاهر کیک شباهت بیشتری به کدو تنبل پیدا کنید، بهتر است هنگامی که مایه کیک را داخل قالب‌های کوچک میریزید، مراقب باشد تا سطح کیک کاملا صاف باشد. بعد هر دو کیکی را که از قالب خارج می‌کنید روی هم قرار دهید، فقط توجه کنید که قسمت‌های برآمده کیک کاملا روبروی هم قرار بگیرد تا کیک حالت شکیل‌تری داشته باشد. درنهایت روی آن را با شکلات ذوب شده یا رویه وانیلی پوشانده و قبل از آنکه رویه کاملا خودش را بگیرد، مقداری شکر رنگی یا ترافل روی آن بپاشید تا جذابیت بیشتری پیدا کند. مراقب باشید هنگام ریختن و پخش کردن آیسینگ یا مایه شکلات، آن را روی لبه‌های کیک پخش کنید تا کناره‌ها صاف و خوش حالت باشند. نوش جان

مطلب مرتبط:  ایده هایی جالب برای سرو نوشیدنی مخصوص مراسم هالووین

فراموش نکنید شما می‌توانید بسته به ذوق و خلاقیت خود این مینی کیک‌های خوشمزه را در اشکال و طرح‌های مختلف آماده کرده و آن را به دلخواه تزئین کنید. همچنین اگر کیک را در قالب‌های گرد آماده کردید می‌توانید روی آن را با شکلات  سیاه و شکلات سفید پوشانده و با کمک یک خلال دندان یا سیخ چوبی به شکل تار عنکبوت درآورده و با عنکبوت‌های ژله‌ای یا آماده تزئین کنید.

درپایان امیدوارم از مرور این طرز تهیه و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد ایده‌های هالووینی برای طبخ انواع کیک، شیرینی و دسر چیست؟ خوشحال می‌شویم این ایده‌ها و همچنین تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.