استفاده از انواع محصولات مراقبتی پوستی می‌تواند در درازمدت تأثیری خوب روی بافت و کیفیت پوست شما داشته باشد. استفاده از انواع نرم‌کننده و مرطوب‌کننده می‌تواند ضمن آبرسانی پوست، باعث جوانی و حفظ شادابی آن شود. لب‌ها هم از قاعده مستثنی نیستند و باید به فکر آبرسانی و نرم کردن پوست لب‌ها هم باشید تا زیبایی چهره‌تان حفظ شود. در مرور دستور تهیه درست کردن چند نوع بالم لب خانگی و مفید با ۷۲۴پرس همراه باشید.

استفاده از بالم لب یک راه عالی برای حفظ نرمی و آبرسانی پوست لب است. اما اگر می‌خواهید از مزایای یک سری مواد گیاهی و روغن‌های درمانی خاص برای تقویت اثرات بالم لب استفاده کنید، خب بهترین کار استفاده از دستورهای تهیه بالم لب خانگی است که دست شما را برای انتخاب مواد ایده‌آل باز می‌گذارند.

بالم لب خانگی-724press.com

فراموش نکنید که لب‌های خشک و ترک خورده به خصوص یکی از عوارض مرسوم فصول سرد سال است؛ یعنی فصل پاییز و زمستان که به آرامی به آن‌ها نزدیک می‌شویم. به‌همین خاطر مهم است از همین حالا به فکر بوده و به راهی برای هیدراته کردن لب‌های خود فکر کنید. بالم لب طبیعی و ساخته شده از مواد در دسترس و مغذی راهی عالی برای بهبود سریع‌تر مشکلات احتمالی است؛ چون به‌هرحال داشتن لب‌هایی نرم، زیبا و خوشرنگ چیزی است که همه ما خواهان آن هستیم.

اما برای رسیدن به این خواسته باید به تغذیه کردن لب اهمیت داده و لب‌ها را از شرایط بد آب‌وهوایی و اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنیم. پس درست کردن بالم لب خانگی می‌تواند بهترین راه برای انجام این کار باشد. ضمن آنکه بسیاری از مواد استفاده شده در این دستور تهیه‌ها از مواد موجود در آشپزخانه و دردسترس هستند. پس در ادامه با ما در مرور دستور تهیه چند نوع بالم مفید، مغذی و ساده همراه باشید.

بالم لب کاکائو

بالم لب کاکائو-724press.com

شکلات و کاکائو جزو خوردنی‌های جذابی است که دست رد به سینه آنها زدن کاری بسیار سخت است. اما شما با استفاده از پودر کاکائو و چند ماده ساده دیگر می‌توانید یک بالم لب جذاب کاکائویی درست کنید که هم عطرش شما را مسحور می‌کند و هم می‌تواند باعث نرمی و لطافت پوست لب‌های شما شود. برای تهیه این بالم شما به این مواد احتیاج دارید.

مواد لازم

  • ۲ قاشق چای‌خوری موم سفید
  • یک قاشق چای‌خوری پودر کاکائو
  • ۲ قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین
  • چند قطره روغن نعناع

مراحل تهیه بالم

کار را با ذوب کردن موم سفید آغاز می‌کنیم. برای این کار بهتر است از روش بن ماری استفاده کنید. پس از ذوب شدن موم نوبت اضافه کردن پودر کاکائو است، به اندازه‌ای هم بزنید که مخلوط حاصل کاملا یک دست باشد. درحین هم زدن، روغن بادام شیرین و روغن نعناع را هم اضافه کرده و همچنان به هم زدن ادامه دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.

درنهایت بالم تهیه شده را پس از خنک شدن داخل ظرفی کوچک و مناسب ریخته و نگهداری کنید. هرزمان حس کردید پوست لب خشک شده و لب‌های شما نیاز به آبرسانی و رطوبت دارد، کمی از این بالم لب خوشمزه را روی آن بمالید تا از نرمی و لطافت پوست لب‌هایتان لذت ببرید.


بالم لب تمشک و لیمو

بالم لب تمشک-724press.com

تمشک و لیمو در کنار هم می‌توانند بخشی از یک اسموتی لذیذ و مقوی باشد؛ اما این دو میوه مغذی و ارزشمند همچنین می‌توانند به سلامت و جذابیت هرچه بیشتر لب‌های شما هم کمک کنند. اما چگونه؟ از ترکیب آن‌ها یک بالم سالم درست کنید تا از نتایج مصرف آن شگفت‌زده شود. با ۷۲۴پرس همراه بمانید.

مواد لازم

  • ۲     قاشق چای‌خوری ژلاتین تمشک
  • ۲   قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص
  • ۳    الی چهار قطره اسانس لیمو
  • یک قاشق و یک کاسه که قابل استفاده در مایکروویو باشد 

مراحل تهیه

روغن نارگیل جامد را داخل کاسه مناسب ریخته و آن را به مدت بیست ثانیه داخل مایکروفر قرار بدهید تا ذوب شود. کاسه را از مایکروفر بیرون آورده و ژله تمشک را به آن اضافه کنید و به اندازه‌ای هم بزنید که به خوبی مخلوط شوند.

دوباره کاسه حاوی مواد را داخل مایکروویو قرار دهید و کمی دیگر مخلوط را گرم کنید تا ژلاتین هم به خوبی ذوب شود. حالا روغن باید رنگ تمشک را به خود گرفته باشد. حالا اسانس لیمو را اضافه کنید و هم بزنید و درنهایت مخلوط را با احتیاط داخل ظرف بالم لب خود ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مطلب مرتبط:  چند راهکار ساده برای داشتن لب هایی صورتی رنگ و جذاب

بالم لب روغن اسانس خالص

بالم لب صورتی-724press.com

یکی دیگر از انواع بالم لب خانگی ساده، نوع تهیه شده آن با روغن‌های اسنشال یا روغن اسانس است. برای آماده کردن این نوع بالم لب به این مواد احتیاج دارید:

  • یک چهارم فنجان کره انبه یا کره کاکائو
  • کمی موم زنبور عسل یا موم سویا
  • چند قطره اسانس روغنی با رایحه دلخواه
  • یک قاشق چای‌خوری پودر چغندر

مراحل تهیه

موم را داخل ظرف ریخته و روی بخار آب قرار دهید تا به شیوه بن ماری ذوب شود. کره انبه یا کره کاکائو را به موم اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا اسانس مورد علاقه خود مثل گریپ فروت یا نعناع را اضافه کنید. برای داشتن بالم رنگی جذاب کمی پودر چغندر را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا مایعی یک دست داشته باشید. درنهایت پس از خنک شدن، بالم لب را داخل ظرف مورد نظر ریخته و کنار بگذارید.


بالم لب گریپ فروت

بالم لب با کره شی-724press.com

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری روغن کرچک
  • یک قاشق غذاخوری شی باتر
  • ۲    قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص
  • یک چهارم الی نصف قاشق چایخوری اسانس گریپ فروت
  • ریشه چغندر پودر شده برای رنگ دادن به بالم

مراحل تهیه

کار را با گرم کردن شی باتر، موم زنبور عسل، روغن نارگیل و روغن کرچک شروع می‌کنیم. همه مواد را داخل یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شوند. پس از ذوب شدن قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. حالا اسانس گریپ فروت را  اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. درنهایت برای دادن رنگی طبیعی و جذاب به بالم لب خود، پدر  چغندر را کم‌کم اضافه کنید تا به سایه دلخواه خود برسید. درنهایت بالم را داخل لب گذاشته و برای مصارف بعدی کنار بگذارید. بالم لب را داخل ظروف بریزید.


بالم لب پرتقال وانیلی

بالم لب پرتقال-724press.com

به آرامی به فصل پاییز نزدیک می‌شویم، موعد به بازار آمدن انواع مرکبات از جمله پرتقال که هم مملو از ویتامین C است و هم خواص سلامتی متعددی برای سلامت بدن دارد. اما آیا می‌دانید می‌توان با چند نوع روغن گیاهی و اسانس پرتقال، یک بالم لب مفید و مغذی آماده کرد؟

مواد لازم:

  • ۱    قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۱    قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲    قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل  رنده یا خرد شده
  • ۲  قاشق چای‌خوری  شی باتر
  • ۶ الی هشت    قطره اسانس پرتقال شیرین
  • یک هشتم    قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

روش تهیه

روغن نارگیل را به‌همراه روغن زیتون و شی باتر را به صورت بن ماری ذوب کرده و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط به آرامی آب شوند. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید و اسانس و عصاره وانیل را هم اضافه کرده و دوباره هم بزنید و درنهایت داخل شیشه یا قوطی خالی مناسب ریخته و کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه کرم صورت خانگی مخصوص جلوگیری از پیری پوست

درپایان این مطلب امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. حتما نظرات خود را در مورد این بخش با ما درمیان بگذارید.