کبد یکی از عضوهای حیاتی اندام به حساب آمده و وظایف مهم زیادی را در بدن به عهده دارد.

از جمله این وظایف میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ذخیره میزان آهن بدن
  • کمک به التیام زخم از طریق تولید موادی که باعث لخته شدن خون می‌شوند
  • تولید پروتئین و انرژی
  • کمک به هضم غذا از طریق تولید آنزیم‌های صفرا
  • محافظت از خون با حذف و تصفیه باکتری‌ها و سموم

کبد چرب همان‌طور که از نامش مشخص است در اثر تجمع مازاد چربی در کبد ایجاد می‌شود. مخصوصا در افرادی که دارای اضافه وزن هستند این بیماری بیشتر مشاهده می‌گردد. کبد چرب می‌تواند اختلال اساسی در عملکرد کبد ایجاد کرده و در برخی موارد منجر به بیماری‌های جدی دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی می‌گردد. نکته مهم در این بیماری این است که تشخیص در مراحل ابتدایی آن با توجه به نداشتن علائم مشخص بسیار سخت می‌باشد و بنابراین ممکن است زمانی متوجه بروز این بیماری شویم که وارد مرحله جدی شده باشد. در حال کلی مراحل پیشرفت کبد چرب شامل انواع زیر می‌باشد:

 تورم کبدی: تورم کبد علامت مشخصی ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است احساس درد یا ناراحتی در سمت راست بالای شکم داشته باشید.

هپاتیت الکلی: این نوع بیماری هم موجب تورم در کبد می‌شود. همراه با این تورم مشکلاتی نظیر، تب، تهوع، استفراغ، درد شکم و زردی (زرد شدن پوست و چشم‌ها) نیز ایجاد می‌شود.

سیروز الکلی: این مشکل به علت ازدیاد زخم در بافت کبد شما رخ می‌دهد و می‌تواند علائمی مانند تجمع زیاد مایع میان بافتی در شکم (آسیت)، فشارخون بالا در کبد، خونریزی داخلی، سردرگمی و تغییر رفتار، بزرگی طحال و نارسایی کبدی که می‌تواند کشنده باشد.

فروش توت خشک

اکثر افراد مبتلا به این بیماری در صورت شروع درمان و رعایت دستورالعمل‌های پزشکی مشکل جدی نخواهند داشت. در حال حاضر هیچ‌گونه داروی خاصی که برای درمان کبد چرب فرموله و تولیدشده باشد، وجود ندارد اما اصلاح سبک زندگی و کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، دیابت و کلسترول می‌تواند کمک‌کننده باشد. لیکن اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود می‌توان از پیشروی آن جلوگیری نمود و حتی با برخوردار شدن از سبک زندگی سالم این بیماری را درمان کرد.

یکی از عواملی که باعث پیشگیری از این بیماری و بسیاری از مشکلات جسمی دیگر می‌شود استفاده از انواع میوه‌های مفید برای سلامتی است. یکی از میوه‌هایی که برای پیشگیری و درمان این بیماری به صورت اکید توصیه می‌گردد، توت خشک است. این ماده‌ی خوراکی با تصفیه‌ی خون و پاکسازی کبد، باعث از بین بردن چربی‌ تولیدشده در این عضو می‌شود. همچنین توت خشک تاثیر زیادی در افزایش مقدار خون و جریان آن دارد. بنابراین می‌تواند با این روش به پاکسازی کبد کمک کند. به طور کلی توت خشک در تقویت کل سیستم خونی بدن مؤثر است. به همین دلیل باید آن را یک داروی گیاهی برای درمان کبد چرب به حساب آورد. قند موجود در توت، سوربیتول نام دارد که برای کبد نیز مفید است.

توت خشک

شما میتوانید این محصول مفید را از شرکت‌های تولیدکننده آجیل و خشکبار مانند شرکت آفتاب پارلان ارس تهیه و میل کنید. گفتنی است محصولات این شرکت به صورت کاملا علمی و بهداشتی تولید و بسته‌بندی شده و در کمترین زمان به دست شما می‌رسد.

 سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.