اسپاگتی یک شام آسان، لذیذ و سبک است که می‌توان یک وعده غذایی مناسب برای هر زمانی باشد. طرز تهیه این غذا فوق‌العاده ساده است؛ درحالی‌که طعم جذاب و بی‌نظیرش می‌تواند همه افراد خانواده را راضی کند. در این مجال با ما همراه باشید تا به یک دستور تهیه کاسترول اسپاگتی بپردازیم که بسیار لذیذ و مورد توجه است. خوراکی سریع، ساده و لذیذ که می‌تواند دورهمی خانوادگی شما را به خاطره‌ای شیرین تبدیل کند.

درست کردن ماکارونی، پاستا یا اسپاگتی چندان تفاوتی با هم ندارد؛ درنهایت همه آنها به چیزی تبدیل می‌شوند که همه را عاشق خود می‌کنند. آماده کردن این غذا به خصوص برای کودکان جذابیت زیادی دارد و این دستور تهیه خاص به خاطر استفاده از پنیر و قرار گرفتن در فر و برشته شدن می‌تواند برای کودکان جذاب‌تر هم باشد.  اما شاید این سؤال برای شما هم پیش بیاید که مگر این  خوراک خاص چه ویژگی دارد که مورد توجه قرار گرفته است؟ در مرور امتیازات ویژه  کاسترول اسپاگتی با ۷۲۴پرس همراه باشید.

کاسرول اسپاگتی-724press.com

چرا این دستور تهیه خاص مورد توجه شما قرار خواهد گرفت:

  • چون تهیه آن بسیاری راحت بوده و خیلی سریع آماده می‌شود. زمان شروع کار تا پایان  پخت این کاسترول اسپاپتی کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و آماده کردن اولیه آن هم تنها پانزده دقیقه زمان می‌برد. درنتیجه انتخابی عالی برای زمانی است که دیر از سرکار به خانه رسیده‌اید یا آنقدر سرگرم درس و مشق بچه‌ها بودید که درست کردن شام را از یاد برده‌اید.
  • خوشمزه بودن دیگر عامل موفقیت این خوراک است. باور کنید به محض گذاشتن ظرف حاوی اسپاگتی سر میز، چیزی از آن باقی نخواهد ماند. امتحانش کنید تا خودتان به این مسئله پی ببرید.
  • استفاده از مواد آماده فروشگاهی یا محصولات خانگی باعث سرعت عمل شما می‌شود. درتهیه این خوراک از سس مارینارا استفاده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت آماده تهیه کنید. از طرف دیگر دست شما برای انتخاب باز است؛ مثلا می‌توانید از گوشت چرخ کرده، مرغ چرخ کرده، گوشت بوقلمون چرخ کرده و حتی سوسیس ایتالیایی برای درست کردن این غذا استفاده کنید.
  • شرایط نگهداری آسان دیگر امتیاز این خوراک است. شما می‌تواند به سادگی باقیمانده غذا (البته اگر چیزی باقی بماند) را داخل ظرف ریخته و داخل یخچال بگذارید و برای بار بعد آن را داخل فر یا مایکروفر گرم کرده و نوش جان کنید.
  • اسپاگتی را پخته و آن را برای بار بعدی فریز کنید، این هم یک انتخاب عالی دیگر است. فقط کافی است پس از آماده کردن آن را داخل ظرف مخصوص فریزر که در محکمی دارد قرار داده به مدت  ۲ الی ۳ ماه داخل فریزر نگهداری کنید. زمانی که موقع خوردنش رسید، کافی است از چند ساعت آن را از فریزر بیرون آورده و داخل یخچال بگذارید تا به اصطلاح کمی یخش آب شود و درنهایت آن را داخل فر قرار داده و بپزید.

اما برای تهیه این غذا به چه موادی احتیاج داریم؟ 

مواد مورد نیاز

  • یک بسته اسپاگتی
  • گوشت چرخ کرده
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری کره بدون نمک
  • یک عدد پیاز متوسط زرد- خرد شده
  • ۳ حبه سیر- رنده یا ریز خرد شده
  • سس مارینارا به میزان دلخواه 
  • ۲ قاشق غذاخوری ریحان تازه- خرد شده
  • یک فنجان پنیر موزارلای رنده شده
  • نصف فنجان پنیر پارمسان رنده شده
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده

طرز تهیه

اسپاگتی و سوسیس- 724press.com

قبل از شروع کار، ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی  ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل  ۱۷۶ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. یک ظرف مناسب فر را هم انتخاب کرده و کف و دیواره‌های آن را با اسپری روغن چرب کنید. حالا کار را با پخت اسپاگتی شروع می‌کنیم. قابلمه را از آب پر کرده و روی شعله متوسط قرار دهید و سپس طبق دستور درج شده روی بسته‌بندی، اسپاگتی را بپزید. بهتر است اسپاگتی را به صورت آل دنته (بافت پاستا یا اسپاگتی هنوز کمی سفت است) برداشته و داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاستا با سوسیس گیاهی

درهمان زمان که اسپاگتی درحال پخت است، گوشت چرخ کرده مورد علاقه خود را داخل یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط قرار داده و سرخ کنید. بهتر است حین تفت دادن گوشت آن را با قاشق چوبی کمی فشار دهید تا خرد شود. وقتی گوشت به اندازه کافی سرخ شد آن را داخل ظرفی ریخته و روغن اضافی آن را بگیرد.

اسپاگتی تهیه شده در فر- 724press.com

حالا روغن را دوباره داخل ماهیتابه ریخته  و این بار کره بدون نمک را هم اضافه کنید. پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه ریخته و آن‌ها را به مدت چهار الی پنج دقیقه تفت دهید تا بافت پیاز کمی نرم شده و رنگ آن شفاف شود. دراین مرحله سیر خرد شده را هم اضافه کرده و محتویات تابه را برای  ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید.

دراین مرحله گوشت چرخ کرده سرخ شده، سس مارینارا، یک قاشق غذاخوری ریحان و یک چهارم فنجان پنیر پارمزان را هم داخل تابه بریزید و به‌اندازه‌ای هم بزنید که همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. درنهایت کمی از مایه اسپاگتی چشیده و بسته به ذائقه خود نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. همچنین می‌توانید از ادویه دلخواه خود برای مزه دار کردن بیشتر مایه اسپاگتی استفاده کنید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پاستای اسفناجی

در این مرحله از آموزش امروز ۷۲۴پرس، ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. حالا اسپاگتی پخته شده را هم داخل تابه ریخته و با سس گوشتی مخلوط کنید تا به خوبی به مایه  آغشته شود. مخلوط اسپاگتی را داخل همان قالبی که از قبل چرب کرده و کنار گذاشته بودیم ریخته و به خوبی پخش کنید و درنهایت  باقیمانده پنیر پارمسان را به همراه پنیر موزارلا روی آن ریخته و به صورت یک دست پخش کنید.

اسپاگتی با پنیر پارمسان- 724press.com

قالب را داخل فر از قبل گرم شده گذاشته و به مدت بیست دقیقه الی نیم ساعت یا تا زمانی که پنیر آب شده و سطح کاسترول کمی برشته شود، بپزید. درنهایت ظرف را از فر خارج شده و باقیمانده ریحان تازه خرد شده را روی آن ریخته و به صورت گرم سرو کنید. نوش جان

درپایان این مطلب امیدوارم این خوراک لذیذ را آماده کرده و از نوش جان کردن آن در کنار خانواده و عزیزان لذت ببرید. فراموش نکنید ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن نظرات ارزشمند شما درباره این بخش هستیم، ما را در مسیر بهتر شدن همراهی کنید.