هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که  از تماشای گذر عمر روی چهره‌اش راضی و خشنود است و همین مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل رونق بازار محصولاتی است که پیری پوست را عقب انداخته و شادابی چهره را برای  مدت بیشتری حفظ می‌کنند. البته مشخص است که قیمت اینگونه محصولات هم بالا است و درنتیجه شاید تهیه آن‌ها برای بسیاری از افراد مشکل باشد. دراین مجال با ۷۲۴پرس همراه باشید تا دستور تهیه چند نوع کرم خانگی ضد پیری را مرور کنیم.

حتما لازم نیست کرم صورت ضد پیری که استفاده می‌کنید، جزو محصولات شیمیایی مصنوعی باشد، درواقع شاید بتوان گفت مؤثرترین و بهترین داروهای ضد پیری از ساده‌ترین و خالص‌ترین مواد طبیعی تهیه می‌شوند. به‌همین خاطر به نظر می‌رسد همان کرم‌های ضد پیری خانگی هم می‌تواند جلوی ظاهر شدن خطوط چین و چروک را گرفته، خطوط ریز ایجاد شده را به آرامی بهبود بخشیده و با مرطوب کردن پوست، ظاهری شاداب و جوان به چهره شما ببخشند.

کرم خانگی- 724press.com

ترکیبات موجود در این نوع کرم‌های ضد پیری به صورت جداگانه هم تأثیرات عمیقی روی پوست دارند، اما در کنار هم قرار دادن آن‌ها باعث می‌شود که بافت بهتری پیدا کرده و فواید بیشتری داشته باشند. همچنین ترکیب آن‌ها روی عطر و ظاهر کرم‌های خانگی هم تأثیرگذار است. اما یک کرم خانگی مفید و مؤثر از ترکیب چه موادی تهیه می‌شود؟

مطلب مرتبط: طرز تهیه صابون خانگی مخصوص تغذیه پوست

خب بگذارید با خواص روغن بادام شروع کنیم که یک نرم‌کننده‌ی عالی پوست است. از این گذشته از این روغن می‌توان برای درمان پسوریازیس، اگزما و درمان جای زخم هم استفاده کرد. روغن بادام پوست را تسکین داده و به جوانسازی آن کمک کند. این روغن باعث بهبود رنگ چهره شده و کدری پوست را برطرف می‌کند.  در جریان یک بررسی دیگر مشخص شد روغن نارگیل بکر، قوی‌ترین اثر مهارکننده را روی رادیکال‌های آزاد داشته  و از این نظر فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی دارد. به گزارش ۷۲۴پرس، در مطالعه انجام شده روی فعالیت آنتی اکسیدانی روغن نارگیل خالص مشخص شد که این روغن می‌تواند با کمک آنتی اکسیدان‌های موجود، خود ترمیمی بدن را بهبود ببخشد، درنتیجه سلول‌ها و رگ‌های خونی در مناطق آسیب دیده با سرعت بیشتری تشکیل شده و روند بهبود و درمان را تسریع می‌کنند. این مطالعات از این جهت حائز اهمیت است که نشان می‌دهد ظرفیت آنتی اکسیدانی روغن نارگیل چه میزان است و این آنتی اکسیدان‌های چگونه می‌توانند اثرات ضد پیری قابل توجهی از خود نشان دهند.

دستور تهیه کرم خانگی- 724press.com

اما به جز این دو روغن، موم زنبور عسل و شی باتر (کره دانه چیا) هم هر دو دارای خواص ضد التهابی هستند که برای پوست مفید است. ویتامین E دیگر ماده‌ای است که شاید در مورد خواص ضد چین و چروک آن چیزهایی شنیده باشید. درکنار این‌های روغن‌های اسانسی یا اسنشال اویل (Essential Oils) هم با عطر دلپذیرشان کرم خانگی شما را دلپذیرتر کرده و هم فواید درمانی دارند که می‌تواند به جذابیت پوست شما کمک کند.
اما بیایید دستور تهیه یک کرم خانگی ضد پیری پوست صورت را مرور کنیم  که می‌تواند با هزینه کمتر، زیبایی پوست و چهره را به شما هدیه دهد.

مواد لازم برای تهیه کرم ضد پیری صورت

  • یک چهارم فنجان روغن بادام
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر
  • ۲ قاشق غذاخوری موم زنبور عسل
  • نصف قاشق چایخوری روغن ویتامین E
  • ۱ قاشق غذاخوری شی باتر
  • اسانس انتخابی به دلخواه خودتان

(با این میزان مواد حدود نصف فنجان کرم آماده می‌شود که تا سه ماه قابلیت نگهداری دارد)

طرز تهیه کرم خانگی  ضد پیری

کرم دست ساز و خانگی برای جوانسازی پوست- 724press.com

کار تهیه این کرم بسیار ساده است، کافی است یک کاسه شیشه‌ای مناسب را انتخاب کرده و همه مواد را داخل آن بریزید. حالا برای آماده کردن کرم باید از روش بن ماری استفاده کنیم. پس یک قابلمه که مقداری از آن را با آب پر کرده‌اید را روی شعله متوسط گذاشته و صبر کنید تا آب به جوشیدن بیفتد. حالا کاسه  را یا داخل آب یا روی بخار آن گذاشته و صبر کنید تا مواد ذوب شوند. هرازگاهی مواد را هم بزیند تا همه به صورت یکنواخت ذوب شوند. 

مطلب مرتبط:  آموزش چند مدل ماسک صورت خانگی با اثرات ضد پیری، نرم‌کننده و روشن کننده

پس از آماده شدن مخلوط آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای کوچک بریزید و بگذارید در دمای اتاق بماند و به آرامی خنک شود. درنهایت زمانی که کرم شما سفت شد، آماده است. در ظرف را بسته و آن را در جای خنک نگهداری کنید و هر روز صبح و شب بعد از شستشوی صورت از آن استفاده کنید تا از نتایج بی‌نظیرش بهره ببرید.

نظر شما در مورد انواع کرم، لوسیون، اسکراب و دیگر محصولات خانگی چیست؟ آیا آنها را به اندازه محصولات تجاری مؤثر می‌دانید؟ درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات، پیشنهادها و انتقادهای سازنده خود را در مورد این بخش با ما درمیان بگذارید.