تصور بسیاری از ما از سالاد، یک ظرف پر از انواع سبزیجات سبزرنگ و صیفی جات خرد شده است که با مخلوط از انواع سس، ادویه و روغن‌ها مزه‌دار شده است. اما همه سالادها به این شیوه تهیه نمی‌شوند. نمونه‌اش این سالاد خوشمزه سیب زمینی  که می‌تواند یک میان وعده عالی برای یک روز پرمشغله باشد. ترکیبی دلچسب از سیب زمینی درکنار سبزیجات تازه و سسی لذیذ که شما را وسوسه می‌کند. درمرور طرز تهیه سالاد  سیب زمینی با ۷۲۴پرس همراه باشید.

دستور تهیه سالاد سیب زمینی  که به مرور آن خواهیم پرداخت، یک نمونه کلاسیک و یکی از بهترین طرز تهیه‌های موجود است که ریشه در فرهنگ آشپزی قدیمی دارد. توجه به نکات مخفی و مهم تهیه این سالاد آن را به یکی از بهترین تجربیات شما تبدیل خواهد کرد. هر کسی دوست دارد از مواد مورد علاقه خود در تهیه سالاد استفاده کند. درواقع گاهی چند افزودنی تازه و انجام چند تغییر ساده می‌تواند سالاد شما را مطابق با سلیقه و ذائقه شما و دلچسب و لذیذتر از همیشه کند.

سالاد سیب زمینی کلاسیک-724press.com

به‌عنوان مثال برای تهیه این سالاد می‌توانید از چاشنی‌های ترش هم استفاده کنید. مثلا خیارشور خرد شده، ترشی شوید یا هر طعم ترش دلخواه مثل کمی آبلیموی تازه هم گاهی معجزه می‌کند.  شاید دوست داشته باشید به جز کرفس از دیگر سبزیجات مثل مقداری تربچه یا حتی کمی پیاز بنفش خرد شده هم در سالاد استفاده کنید که رنگ و حرارت بیشتری به آن می‌بخشد. همچنین استفاده از کرفس و تکه‌های پیازچه حالتی ترد به سالاد می‌دهد که باعث دلچسب‌تر شدن آن می‌شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سالاد ماهی تن

سالاد سیب زمینی را گاهی با بیکن خرد و سرخ شده، خامه ترش و پنیر چدار هم درست می‌کنند که این دیگر واقعا به ذائقه‌ی خودتا بستگی دارد. همچنین در مناطقی که انواع مختلف سیب زمینی در دسترس است افراد از سیب زمینی قرمز  هم برای تهیه سالاد استفاده می‌کنند که باعث می‌شود سالاد رنگ و لعاب جذاب‌تری داشته باشد؛ اما همیشه جایی برای تخم مرغ در تهیه سالاد سیب زمینی باز کنید. باور کنید استفاده از تخم مرغ بیشتر باعث خوشمزه‌تر شدن سالاد می‌شود. دانه کرفس دیگر بخش جدایی ناپذیر تهیه سالاد سیب زمینی است که فقط وقتی امتحانش کنید متوجه دلیل وجودش در مواد مورد نیاز این سالاد می‌شوید. 

یک کاسه پر از سالاد سیب زمینی-724press.com

مسئله دیگر در مورد خوشمزه‌تر شدن سالاد به زمان سرو آن برمی‌گردد. باور کنید هرچقدر به سالاد زمان استراحت بیشتری بدهید، نتیجه درخشان‌تر خواهد بود.  از طرف دیگر فراموش نکنید که می‌توانید سه تا  ۴ روز سالاد را بدون مشکل در یخچال نگهداری کنید.

نکات طلایی و مخفی آماده کردن سالاد

  • یکی از نکات کلیدی برای طعم سازی این سالاد این است که تا سیب زمینی‌ها گرم هستند، سرکه را به آن‌ها اضافه کنید. یکی از بزرگ‌ترین طعم‌دهنده‌های خانگی سرکه سفید است و اضافه کردن چند قطره از آن به سیب زمینی پخته طعمی خاص و لطیف به آن می‌دهد. همچنین بهتر است بعد از اضافه کردن سرکه مدتی زمان به سیب زمینی بدهید تا طعم سرکه به خوبی به خورد آن برود.
  • مایونز انتخابی خوب برای استفاده در سالاد است اما گاهی طعم خامه هم می‌تواند معجزه کند. به صورت مشخص در طرز تهیه این سالاد می‌توانید به جای مایونز از سس میراکل ویپ (Miracle Whip) استفاده کنید که باعث می‌شود طعم سالاد شما همان طعم کلاسیک باشد.
  • نکته بعدی در مورد روش آب‌پز کردن سیب زمینی است. اول توجه کنید که سیب زمینی را با پوست بپزید. درست است که پخت سیب زمینی پوست گرفته و خرد شده راحت‌تر است، ولی باعث می‌شود سیب زمینی آب بیشتری جذب کند که روی مزه آن تأثیر می‌گذارد. بهتر است ابتدا سیب زمینی را داخل آب سرد ریخته و اجازه دهید آب روی شعله داغ شده و به جوشیدن بیفتد. بعد حرارت را کم کنید و اجازه دهید سیب زمینی به آرامی بپزد.

سالاد سیب زمینی خانگی-724press.com

خب برای تهیه این سالاد خوشمزه به چه چیزهایی احتیاج داریم و بهترین روش برای درست کردن آن چیست؟  بیایید با معرفی مواد مورد نیاز برای تهیه بهترین سالاد سیب زمینی شروع کنیم. با ۷۲۴پرس همراه بمانید.

مواد لازم

  • سیب زمینی معادل یک کیلو و سیصد گرم
  • ۳ قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • ۲ عدد ساقه کرفس، ریز خرد شده
  • ۶ عدد پیازچه، خرد شده
  • ۵ عدد تخم مرغ آب‌پز -کاملا پخته و سفت باشد
  • یک و نیم پیمانه سس مایونز
  • ۱ قاشق  غذاخوری سس خردل
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری دانه کرفس
  • ۳/۴ قاشق چای‌خوری نمک کوشر
  • ۳/۴ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • مقداری پاپریکا برای تزئین

سالاد سیب زمینی با تخم مرغ پخته ورقه شده-724press.com

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی را داخل یک قابلمه بزرگ آب سرد ریخته و آن را روی شعله متوسط اجاق قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. حالا حرارت را کم کرده و یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید و سپس به مدت ۲۰ الی ۲۵ به آن زمان بدهید تا سیب زمینی‌ها کاملا پخته شود؛ به‌طوری که  بتوانید به راحتی با چنگال یا چاقو آن را سوراخ کنید. حالا سیب زمینی را داخل آبکش ریخته و صبر کنید تا به اندازه کافی خنک شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سالاد بادمجان، یک پیش غذای خوشمزه ترکی

وقتی سیب زمینی از حرارت افتاد، پوست آنها را کنده و سپس سیب زمینی را به صورت نگینی یا هر اندازه که دوست دارید، خرد کنید. سیب زمینی را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و سرکه سفید را روی آن بریزید و باز هم برای پانزده الی ۲۰ دقیقه به آن زمان بدهید تا هم طعم سرکه به خورد سیب زمینی‌ها برود و هم کمی بیشتر خنک شوند.

وقتی سیب زمینی‌های خرد شده به اندازه کافی خنک شدند، نوبت اضافه کردن کرفس و پیازچه خرد شده است. درادامه ۴ عدد تخم مرغ را خرد کرده یا با رنده درشت رنده کنید و به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید. در یک کاسه دیگر سس مایونز را با سس خردل، دانه کرفس، نمک و فلفل را ریخته و به خوبی هم بزنید. سس به دست آمده را روی مخلوط سیب زمینی بریزید و هم بزنید و درنهایت کمی از آن بچشید و درصورت نیاز مقدار بیشتری نمک یا فلفل اضافه کنید. یک عدد تخم مرغ باقیمانده را به صورت ورقه‌های نازک برش داده و از آنها برای تزپین نهایی کار استفاده کنید و اگر دوست دارید با پاشیدن مقداری فلفل پاپریکا به کار خود پایان دهید.

سالاد سیب زمینی با نخود فرنگی پخته-724press.com

بهترین زمان برای سرو این سالاد یک ساعت پس از آماده شدن است، اما اگر به دنبال بهترین نتیجه هستید اجازه دهید سالاد یک شب تا صبح داخل یخچال بماند تا طعم سس به خورد همه مواد برود. روز بعد سالاد را داخل ظرف مخصوص سرو ریخته و روی آن را تزئین کنید. نوش جان
نکته:

  • اگر رژیم غذایی کاهش وزن دارید، می‌توانید به جای سس مایونز پرچرب از انواع آن که چربی کمتری دارند استفاده کنید. همچنین می‌توانید  به جای سس مایونز از مخلوط مایونز و ماست یونانی یا چکیده استفاده کرده و برای طعم بخشیدن بیشتر به آن مقداری خامه ترش اضافه کنید.

آیا تجربه درست کردن سالاد سیب زمینی را دارید؟ شما از چه ترفندهایی برای خوشمزه‌تر کردن سالاد سیب زمینی خود استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.