این روزها افراد بسیاری به دنبال پیروی از سبک غذای گیاهی هستند. اگرچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند که آماده کردن انواع غذاهای برای طرفداران این سبک آشپزی کار سختی است، اما باور کنید با استفاده از مواد و محصولات گیاهی هم می‌توان خوراک‌های خوشمزه تهیه کرد که توجه همه را به خود جلب می‌کنند. دراین مجال با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه پاستای گیاهی  با استفاده از  سوسیس گیاهی را با هم مرور کنیم.

این نوع پاستا با استفاده از انواع مواد غذایی با پایه گیاهی تهیه می‌شود؛ بااین‌وجود استفاده از سوسیس گیاهی در کنار مخلوطی از رازیانه، سیر و پیاز قرمز می‌تواند خالق چنان طعم و مزه‌ی بی‌نظیری باشد که تا مدت‌ها در خاطرتان باقی می‌ماند. از طرف دیگر تهیه این غذا وقت  چندانی از شما نمی‌گیرد و می‌تواند یک وعده غذایی سبک و سریع برای مواقعی باشد که وقت کافی برای تهیه یک خوراک کامل و پر دردسر ندارید.

پاستای گیاهی با سوسیس گیاهی-724press.com

اگر دوست دارید این غذا را آماده کنید اما از سبک گیاهخواری پیروی نمی‌کنید هم نگران نباشید. می‌توانید محصولات پروتئینی حیوانی را جایگزین مواد لازم کرده و درنهایت خوراک خود را با پنیر پارمسان مزه‌دار کنید. خلاصه اجازه ندهید چیزی سد راه شما شده و میان شما و یک ظرف پر از پاستای لذیذ در سس غلیظ و خامه‌ای فاصله بیندازد.

بیایید ببینیم برای تهیه این نوع پاستا به چه موادی احتیاج داریم؟ به ۷۲۴پرس همراه بمانید.

مواد لازم

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن دانه آفتابگردان یا روغن زیتون
  • ۲ عدد پیاز قرمز (بنفش) یا پیاز شارلوت، به صورت خلالی خرد کنید
  • ۸ عدد سوسیس گیاهی از برند دلخواه
  • ۲ حبه سیر، له شده
  • ۲ قاشق چای‌خوری دانه رازیانه، آن را داخل هاون ریخته و به خوبی بکوبید و له کنید
  • ۳۰۰ گرم پاستای شکل دار
  • ۲۰۰ گرم بیبی اسفناج 
  • ۳۰۰ میلی‌لیتر خامه سویا - می‌توانید از شیر غلیظ سویای بدون طعم هم استفاده کنید
  • مقداری جعفری تازه خرد و ساطوری شده برای سرو غذا (اختیاری)

طرز تهیه

پاستای سبزیجات-724press.com

در ابتدا یک ماهیتابه‌ی بزرگ نچسب را روی شعله متوسط اجاق قرار داده و روغن را داخل آن بریزید و صبر کنید تا به اندازه کافی گرم شود. حالا نوبت اضافه کردن پیازهای خلالی است. پیاز را به مدت سه الی  ۴ دقیقه روی حرارت متوسط تفت دهید تا کمی سبک شود. سوسیس‌های گیاهی را به قطعات کوچک خرد کرده و همراه با سیر و دانه‌های رازیانه له شده داخل تابه بریزید و برای ۶ الی هشت دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا رنگ پیاز طلایی شود. اگر قطعات سوسیس شروع به چسبیدن به  ته تابه کرد، کافی است کمی آب داخل ماهیتابه بریزید.

مطلب مرتبط:  معرفی انواع مختلف پاستا

درحالی که مواد داخل تابه در حال سرخ شدن است،‌ پاستا را طبق دستور درج شده روی بسته‌بندی آن بپزید. بعد از پخت پاستا را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. البته قبل از این کار به اندازه یک فنجان آب پاستا را کنار بگذارید.

دوباره سری به ماهیتابه زده  این بار اسفناج و خامه یا شیر سویا را داخل ماهیتابه بریزید. حالا نوبت اضافه کردن نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده است که طعم خوبی به غذای شما می‌دهد. برای ۲ الی سه دقیقه دیگر مواد را تفت بدهید تا برگ‌های اسفناج کم کم حالت پژمرده به خود بگیرند. وقتی این اتفاق افتاد، پاستای پخته شده و یک فنجان آب پاستایی که از قبل کنار گذاشته بودید را به محتویات تابه اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا پاستا به مواد آغشته شود. اگر دوست دارید کمی دیگر مواد را هم بزنید تا به غلظت دلخواه سس خامه‌ای برسید. سپس کمی از غذا چشیده و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید. 

پاستای گیاهی با مغز تخمه-724press.com

حالا خوراک شما آماده است؛ بهتر است آن را به صورت داغ سرو کنید. درهنگام سرو می‌توانید مقداری جعفری تازه ساطوری شده را روی پاستا بپاشید. نوش جان. فراموش نکنید که می‌توانید از انواع سبزیجات دلخواه خود در تهیه این نوع پاستا بهره ببرید،  قارچ ورقه شده یا کلم بروکلی هم می‌تواند انتخاب خوبی برای اضافه شدن به این نوع پاستا باشد. از خلاقیت خود برای ایجاد طعم و مزه دلخواه‌تان استفاده کنید.

مطلب مرتبط:  غذای ملل: طرز تهیه پنه آلفردو

امیدوارم از مرور دستور تهیه این خوراک سالم و گیاهی لذت برده باشید. نظر شما در مورد استفاده از محصولات  گیاهی چیست؟ آیا شما هم از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در اینباره با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.