مرغ یکی از بهترین مواد خوراکی است که از آن می‌توان به اشکال مختلف در طبخ غذاهای گوناگون بهره برد. مرغ تفت داده شده یکی از خوراک‌های لذیذی است که بی‌شک طرفداران بسیاری دارد. اما شما می‌توانید با تهیه انواع سس‌های خوش رنگ و لعاب و البته خوشمزه، طعم مرغ سرخ کرده خود را متفاوت از قبل کنید. مثل دستور تهیه امروز که با استفاده از آب پرتقال، خالق طعمی متفاوت برای مرغ سرخ کرده است. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مرغ پرتقالی نوعی غذای کلاسیک آمریکایی با حال‌وهوای آشپزی شرق آسیا است؛ مرغی خوش رنگ، ترد، شیرین و خوشمزه که بی‌تردید ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. تهیه این غذا در خانه بسیار ساده است و در صورت دردسترس بودن مواد لازم برای تهیه آن، به سرعت آماده سرو می‌شود. پس می‌تواند یک وعده غذایی عالی برای زمانی باشد که وقت کافی دراختیار ندارید و دوست دارید خیلی سریع و با کمترین زحمت یک میز غذای جذاب بچینید.

مرغ سرخ شده با سس پرتقال در کنار برشهای پرتقال- 724press.com

بنابراین چه به دنبال تحت تأثیر قرار دادن مهمانان خود با مهارت‌های آشپزی‌تان باشید و چه به سادگی به دنبال آماده کردن یک وعده غذای آسان باشید، این دستور تهیه دقیقا مناسب شما است. برای آماده کردن این غذا نیاز دارید در ابتدا یک سس لذیذ و خوشرنگ را آماده کنید که قرار است طعم تکه‌های مرغ برشته شده شما را به یادماندنی کنند. اما برای تهیه این سس به چه موادی احتیاج داریم؟ با ۷۲۴ پرس و ادامه این آموزش همراه بمانید.

مواد لازم برای تهیه سس

  • رنده پست یک عدد پرتقال به همراه نصف فنجان آب پرتقال تازه
  • یک قاشق غذاخوری سس سویا
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • ۲ قاشق غذاخوری آب یا عصاره مرغ
  • ۱ قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده شده
  • ۱ قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت

مواد لازم برای آماده کردن  مرغ

  • ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • ۴ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ
  • دویست گرم ران مرغ بدون استخوان، خرد شده- اگر ران مرغ دوست دارید می‌توانید از گوشت سینه استفاده کنید
  • ۱ پیمانه آرد کامل یا چند منظوره
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر خمیر مایه
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان دلخواه
  • روغن کانولا به میزان کافی برای سرخ کردن مواد
  • پیازچه خرد شده برای تزئین 
  • برنج پخته شده برای زمان سرو غذا

طرز تهیه

مرغ پرتقالی با دلستر و برنج- 724press.com

کار را با آماده کردن سس خوراک شروع می‌کنیم. برای این کار ابتدا رنده پوست و آب پرتقال را به همراه سس سویا، شکر قهوه‌ای، سرکه، آب مرغ و زنجبیل داخل یک قابلمه متوسط ریخته و آن را روی شعله متوسط قرار می‌دهیم و کمی هم می‌زنیم تا به خوبی با هم مخلوط شوند. کمی صبر می‌کنیم تا مایه سس شروع به حباب زدن کند؛ دراین مرحله نشاسته ذرت را اضافه کرده و برای پنج الی ۶ دقیقه دیگر می‌پزیم تا سس پخته و به آرامی غلیظ شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه بال مرغ سوخاری در فر

حالا نوبت آماده کردن مرغ است. دراین مرحله  ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را به همراه سفیده‌های تخم‌مرغ داخل یک کاسه ریخته و به اندازه با همزن دستی یا برقی می‌زنیم تا مواد کف کند. حالا مرغ را داخل کاسه ریخته و برای پنج دقیقه به آن زمان می‌دهیم تا به خوبی به مواد آغشته شود. حالا ظرف دیگری برداشته و آرد را به همراه بیکینگ پودر و باقیمانده نشاسته ذرت داخل آن می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. دراین مرحله نوبت اضافه کردن نمک و پودر فلفل سیاه تازه است، کمی دیگر مواد را هم بزنید. 

غذای چینی مرغ پرتقالی- 724press.com

یک سینی فر لبه دار در ابعاد مناسب را انتخاب کرده  و کف آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. حال تکه‌های مرغ را یک به یک برداشته و کمی صبر کنید تا اضافه سفیده تخم مرغ آن بچکد. سپس مرغ را داخل ظرف حاوی مخلوط مواد خشک ریخته و به خوبی تکان دهید تا همه قسمت‌های مرغ به وسیله آرد پوشیده شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه خوراک مرغ با عسل و کنجد

یک ووک یا هر نوع ماهیتابه گود و مناسب دیگر را روی حرارت متوسط گاز قرار داده و روغن کانولا را داخل آن بریزید و صبر کنید تا دمای روغن زیاد شود. حالا همه تکه‌های مرغ را یک جا داخل ماهیتابه ریخته و به اندازه‌ای سرخ کنید که رنگ آن قهوه‌ای طلایی رنگ شود. این مرحله تقریبا  ۳ الی چهار دقیقه طول می‌کشد. حالا مرغ‌های سرخ شده را داخل سینی که از قبل آماده کرده‌اید بچینید تا روغن  و آب اضافی آن گرفته شود. دراین مرحله می‌توانید مرغ‌ها را با ادویه دلخواه خود مزه ‌دار کنید.

مرغ پرتقالی با برنج و چاپستیک- 724press.com

درنهایت تکه‌های مرغ را داخل قابلمه حاوی سس ریخته و به آرامی مخلوط کنید تا همه قسمت‌های مرغ این بار به سس آغشته شود. مرغ شما آماده است، آن را داخل سینی مخصوص سرو ریخته و روی آن پیازچه خرد شده بریزید و با مقداری برنج در کنارش سرو کنید. نوش جان

درپایان امیدوارم این خوراک لذیذ را آماده کرده و از طعم و عطر آن لذت ببرید. اگر تجربه طبخ این خوراک را دارید، خوشحال می‌شویم تجربه و نظر خود را در مورد  آن با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس درمیان بگذارید.