رنگ و بافت لب به‌عنوان یکی از اجزای صورت، می‌تواند روی جوانی و جذابیت چهره شما تأثیرگذار باشد. به‌همین خاطر مهم است که به سلامت لب و مراقبت از پوست لب‌ها توجه داشته باشیم.  از دید بسیاری شاید استفاده از انواع محصولات آرایشی بتواند این جذابیت را به لب‌ها بخشیده و آن‌ها را زیبا و دلربا کند. اما واقعیت این است که داشتن لب‌های صورتی رنگ آن هم به صورت طبیعی گزینه بسیار بهتری است که عوارض کمتری هم دارد. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

اگر به دنبال راهی برای داشتن لب‌های صورتی رنگ و جذاب هستید، خب دیگر نیازی به جستجوی بیشتری نیست. کافی است در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما نشان دهیم چگونه می‌توان به شکلی طبیعی و بدون استفاده از مواد مضر شیمایی، به این مهم دست پیدا کرد. 

لب خوشرنگ و سالم-724press.com

درگام اول بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که لب‌های شما  ممکن است به خاطر یک سری مشکلات معمولی، زیبایی و رنگدانه‌های گلگون خود را از دست بدهند. عواملی همچون قرار گرفتن در  معرض نور خورشید، مصرف دخانیات یا وجود انواع آلودگی‌ها می‌توانند روی رنگ لب‌های شما اثرگذار باشند. بااین‌حال این مسئله جای نگرانی چندانی ندارد؛ چون با کمی دقت و توجه به نکات بهداشتی می‌توانید دوباره به لب‌های خود رنگ و لعاب بهتری ببخشید. 

مطلب مرتبط: ۳ روش ساده برای روشن تر کردن رنگ لب ها

استفاده از برخی درمان‌های خانگی هم می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده بوده و رنگ صورتی لب‌ها را به حالت اول بازگرداند. استفاده از انواع اسکراب و لایه‌بردار در کنار ماسک‌های مختلف و همینطور تغییر شیوه و سبک زندگی هم می‌تواند به رفع آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی کمک کند. در این مجال قصد داریم چند راهکار  جالب و کمک کننده را به شما معرفی کنیم، پس با ۷۲۴ پرس دات کام همراه باشید.

خشکی و ترک خوردن پوست لب-724press.com

همانطور که در بالا اشاره کردیم، انواع اسکراب و ماسک‌های لب برای بهبود بافت و رنگ لب‌ها مفید هستند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را مرور خواهیم کرد:

اسکراب شکر و لیمو؛ لایه بردار طبیعی لب ها

شکر و لیمو اسکراب لب-724press.com

پوست لب‌ها نازک و بسیار حساس است؛ به‌همین خاطر بسته به شرایط آب‌وهوایی دچار مشکلاتی از جمله خشکی و کم آبی شده و در نتیجه رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهد. به‌همین خاطر مهم است که توجه داشته باشید پوست لب هم مثل پوست صورت شما گاهی نیازمند لایه‌برداری است تا از شر لایه‌های مرده پوست و لکه‌های ناشی از خشکی خلاص شود.

یک اسکراب خوب و طبیعی برای لایه‌برداری پوست لب به شکلی ملایم، اسکراب لیمو و شکر است. ماساژ دانه‌های شکر روی پوست لب  به لایه‌برداری آن کمک کرده و در کنار آن باعث ایجاد یک لایه محافظ روی پوست لب می‌شود. از طرف دیگر لیمو هم به کاهش رنگدانه‌های تیره و روشن شدن پوست لب کمک می‌کند. برای تهیه این اسکراب  فقط به یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و نصف قاشق چایخوری شکر دانه ریز احتیاج دارید که گرانول‌های کوچک‌تر و گردتر از شکر معمولی دارد. 

مطلب مرتبط: ۱۰ رازی که صنعت زیبایی نمی‌خواهد فاش شوند

کافی است آب لیمو و شکر را با هم مخلوط کرده و سپس به کمک نوک انگشت این محلول را روی لب‌های خود بمالید. از حرکات دایره‌ای شکل استفاده کرده و به اندازه‌ای محلول را روی پوست لب خود ماساژ دهید که دانه‌های شکر حل شوند. حالا  اسکراب را از روی لب‌ها شسته و از بالم یا نرم‌کننده لب مخصوص خود استفاده کنید. بهتر است این کار را هر هفته یک مرتبه انجام دهید.

اسکراب روغن زیتون و نمک نرم کردن لب ها

روغن زیتون با گیاهان معطر-724press.com

یکی دیگر از انواع اسکراب‌ و لایه‌بردارهای طبیعی که به خصوص مناسب پوست خشک لب هستند، اسکراب روغن زیتون و نمک است. همانطور که در بالا اشاره کردیم دانه‌های نمک هم مثل دانه‌های شکر می‌توانند به خوبی کار لایه برداری پوست‌ مرده و خشک لب را انجام دهند. روغن زیتون هم اثر مرطوب‌کنندگی خوبی دارد و درعین حال باعث روان‌تر شدن حرکت انگشتان حین ماساژ اسکراب روی پوست لب می‌شود. استفاده از این اسکراب باعث نرم و لطیف شدن پوست لب می‌شود؛ البته می‌توانید بسته به سلیقه خود به جای روغن زیتون از انواع دیگر روغن‌های گیاهی مثل روغن نارگیل و روغن بادام هم استفاده کنید.

کافی است یک قاشق غذاخوری روغن دلخواه را  با نصف قاشق چایخوری  نمک دانه ریز مخلوط کره و سپس آن را به آرام با حرکات دایره‌ای به مدت دو الی ۳ دقیقه روی لب‌های خود ماساژ دهید. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب لب را پاک کرده و بالم لب بمالید. بهتر است هفته‌ای یک مرتبه این کار را انجام دهید تا رنگ پوست لب‌هایتان دوباره صورتی و خوش رنگ شود.

استفاده از  چغندر برای خوشرنگ‌تر کردن لب‌ها

آب لبو و لبوی ورقه شده-724press.com

رنگدانه‌ و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در چغندر می‌تواند هم باعث نرمی و لطافت و هم خوشرنگ‌تر شدن پوست لب شود. شما برای این کار فقط به یک عدد یا حتی یک تکه کوچک چغندر احتیاج دارید. چغندر را شسته و پوست بگیرید. سپس آن را رنده کرده  و با استفاده از توری یا دستمال آب آن را بگیرید و کنار بگذارید. 

مطلب مرتبط:  آشنایی با ۲۱ خاصیت لبو یا چغندر قرمز

حالا نوک انگشت خود را به آب چغندر آغشته کرده و آن را روی لب‌های خود بمالید. پانزده دقیقه صبر کنید، سپس لب خود را شسته و از رنگ صورتی آن لذت ببرید. می‌توانید هر دو روز یک بار این کار را تکرار کنید.

مخلوط انگور قرمز و آب لیموی ترش برای محافظت از پوست لب

انگور قرمز و لیمو ترش-724press.com

حالا که هم انگور در بازار پیدا می‌شود و هم لیمو ترش دردسترس است، بهترین زمان برای استفاده از این دستور است. انگور قرمز سرشار از آنتی اکسیدانی به نام ریسفیراتول (resveratrol) است که به محافظت پوست در برابر عوامل استرس اکسیداتیو، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و همینطور مصرف  دخانیات کمک می‌کند؛ آبلیمو هم که برای کاهش رنگدانه‌ها مفید است.

یک عدد انگور قرمز رسیده را انتخاب کرده و آب آن را بگیرید. حالا پنج قطره آب لیموی تازه را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط کنید. این محلول را با نوک انگشت روی لب‌ها مالیده و کمی ماساژ دهید. پانزده دقیقه بعد لب‌ها را بشویید و درصورت نیاز مرطوب‌کننده بزنید. هر دو روز یک بار این کار را تکرار کنید.

مخلوط ژل آلوئه‌ورا و عسل برای آبرسانی به لب‌ها

آلوئه ورا و عسل-724press.com

گاهی به نظر می‌رسد که لب‌های شما کدر شده‌اند؛ آن‌ها ممکن است حتی به دلیل کم آبی، رنگ صورتی گلگون خود را از دست داده باشند. دراین‌گونه موارد شما می‌توانید با استفاده از دو ماده یعنی آلوئه ورا و عسل، ترکیبی خوب آماده کنید که برای آبرسانی و مرطوب کردن لب‌ها بسیار مفید است.

مطلب مرتبط:  فواید عسل برای سلامت پوست

یک قاشق چای‌خوری عسل ارگانیک و مقداری ژل آلوئه‌ورا آماده کنید. ژل را با استفاده از پشت قاشق به نرمی له کنید. حالا یک قاشق از ژل را با یک قاشق چایخوری عسل ارگانیک مخلوط کنید و روی لب بمالید.  ۱۵ دقیقه صبر کنید ، سپس لب‌ها را شسته و خشک کنید. بلافاصله نرمی لب‌های خود را احساس خواهید کرد. می‌توانید تا رسیدن به نتیجه دلخواه، این کار را هر دو روز یک بار تکرار کنید.

استفاده از شیر و گلبرگ‌های گل رز برای روشن کردن پوست لب

شیر و گل رز-724press.com

شاید شما هم شنیده باشید که در دوران باستان از حمام شیر به‌عنوان راهی برای روشن‌تر کردن رنگ پوست استفاده می‌کردند. به‌واقع بی دلیل نیست که ملکه‌ها و پادشاهان دوران گذشته همچون ملکه کلئوپاترا در وانی پر از شیر حمام کرده و گلبرگ‌های گل رز را به آن اضافه می‌کردند. از همین فرمول می‌توان برای نرم و خوشرنگ کردن پوست لب هم استفاده کرد. شیر باعث مرطوب شدن پوست شده و رنگدانه صورتی گلبرگ‌ها هم به بهبود رنگ لب کمک می‌کند.

کافی است پنج عدد گلبرگ گل رز را داخل یک کاسه یا ظرف مخصوص هاون ریخته و آن را به خوبی بکوبید و له کنید.  حالا نوبت اضافه کردن دو قاشق شیر به این مخلوط است تا خمیری لطیف به دست بیاید. این خمیر را روی لب‌های خود بمالید و پانزده دقیقه صبر کنید. سپس لب را شسته و کمی بالم لب بزنید. هر دو روز یک  بار این کار را از نو تکرار کنیدتا به نتیجه دلخواه برسید.

این چند روش تنها بخشی از انواع ماسک و اسکراب‌های روشن کننده، نرم‌کننده و مرطوب کننده‌ای است که می‌تواند سلامت و شادابی را به لب‌های شما بازگرداند. در فرصتی دیگر چند نمونه ماسک و لایه بردار مفید دیگر را مرور خواهیم کرد. امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و پیشنهادها ارزشمند خود را با ما هم درمیان بگذارید.