دنیای مد و پوشاک با عوض شدن هر فصل همزمان با تغییر نوع پوشش و حال و هوای لباس‌ها، به تغییر رنگ‌ها هم توجه کرده و فعالان این حوزه سعی می‌کنند هر بار دنبال‌کنندگان خود را با نمایش کلکسیونی جدید از رنگ‌های جذاب غافلگیر کنند. کمابیش همه ما به استفاده از برخی رنگ‌های مناسب با حال‌وهوای هر فصل توجهی خاص داریم اما گاهی طراحان از خلاقیت و بلندپروازی خود بهره گرفته و ما را با رنگ‌هایی جدید غافلگیر می‌کنند.

تابستان امسال بیش از هر زمان دیگری، شاهد مانور طراحان دنیای مد و پوشاک روی سایه‌های رنگی اشباع شده و نورپردازی عمیق بودیم. دراین بین حتی برندهای لوکس و مطرحی همچون «The Row»  که به دلیل پایبند بودن به قوانین سختگیرانه‌ای همچون استفاده خاص از رنگ‌های خنثی معروف هستند هم در کلکسیون‌های جدید خود این تغییر رویه را نشان داده و رنگ‌های روشن بیشتری را در کارهای خود به نمایش گذاشتند. اما حالا که به آرامی به پایان فصل تابستان نزدیک می‌شویم باید به فکر رنگ‌هایی باشیم که قرار است در پاییز امسال مورد توجه بیشتری قرار گرفته و به اصطلاح ترند می‌شوند. در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا ببینیم پاییز امسال قرار است چطور غافلگیر شویم.

رنگهای محبوب پاییز 1401-724press.com

برای درک بهتر این مسئله باید از پیش به هفته‌های مد برگزار شده توجه کرد تا به درک درستی از آنچه قرار است در هر فصل در دنیای مد رخ دهد، پی برد. طراحان لباس به زیبایی شناسی کاملا متفاوت از نگاه یک فرد عادی به این مسئله نگاه کرده و روی گزینه‌های متعددی کار می‌کنند و خب مشخص است  که دراین بین یک تم مشخص از رنگ‌ها بیش از بقیه نمود پیدا می‌کند. لازم نیست به عمق ماجرا رفته و نحوه حرکت رنگ در چرخه‌ی مد را به دقت بررسی کرد چون شاید این از حوصله مخاطب عام خارج باشد، اما یک بررسی نمادین هم می‌تواند شما را به نتیجه نهایی برساند.

مطلب مرتبط:  مؤسسه پنتن رنگ سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد

با بررسی نمایش‌های متعدد کلکسیون لباس برندهای گوناگون که برای پاییز و زمستان سال جاری میلادی تدارک دیده شده بودند و همینطور با داده‌های ارائه شده به وسیله کارشناسان مؤسسه‌ی پنتون، می‌توان انتظار برجسته شدن چند رنگ را در فصل پاییز پیش رو داشت. پیشاپیش اعلام می‌کنم که شاید این کلکسیون رنگی دقیقا همان چیزی نباشد که شما توقعش را دارید. چون واقعیت این است که بسیاری از مردم از جمله خود من، هنگام فکر کردن به پاییز به  رنگ‌هایی خنثی مثل طیف رنگی قهوه‌ای فکر می‌کنند، بنابراین شاید رنگ‌های منتخب این فهرست کمی اسباب شگفتی‌مان شود. البته نگران نباشید، این رنگ‌ها حتی انواع تند یا پاستلی ظریف هم به طور حتم جذابیتی خاص داشته و کمد لباس شما را به نمایشگاهی لوکس و باشکوه تبدیل خواهند کرد. پس درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

طیف رنگی آبی

مدل لباس و کیف با رنگ آبی کبالت-724press.com

خب بیایید با یکی از رنگ‌های جذاب شروع کنیم، طیف رنگی آبی به ویژه رنگ آبی سرولین که در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی دارند. اما به نظر می‌رسد این روزها این آبی کبالت است که به شکلی خیره‌کننده نموده پیدا کرده  است؛ به‌طوری که شاید بتوان گفت دربین دیگر سایه‌های آبی سلطنت می‌کند.

البته همه می‌دانیم که هر رنگی اگر در کنار رنگ‌های خنثی قرار بگیرد، خوب به نظر می‌رسد. اما چیزی که در مورد این آبی خاص وجود دارد این است که به  زیبایی با رنگ‌های متمایزی همچون بژ و رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای ترکیب شده و جلوه زیبایی پیدا می‌کند.

رنگ صورتی به ویژه صورتی به اصطلاح جیغ

رنگ صورتی جیغ-724press.com

به لطف دنیای باربی، رنگ صورتی در گذشته هم بسیار محبوب و مورد پسند بود و خب، به نظر نمی‌رسد که این رنگ هنوز هم آماده خداحافظی با دنیای مد باشد.

سایه‌هایی از رنگ زرد

طیف رنگ زرد-724press.com

خب این سایه خاص شاید چیزی نبود که انتظار داشته باشیم در طول هفته مد چندان نمود پیدا کند، اما شاهد رشد استفاده از آن در طراحی‌های  هفته مد بودیم. البته به نظر می‌رسد شاهد استفاده از سایه‌های روشن‌تری از آن در فصل پاییز پیش رو باشیم.

رنگ‌های پاستلی

کت رنگ پاستلی-724press.com

رنگ‌های پاستل ممکن است به صورت سنتی به ‌عنوان کلکسیون رنگی مناسب فصل بهار درنظر گرفته شوند ولی خب دنیای واقعی مد نشان داده است که از شکستن قوانین بیمی ندارد. به همین خاطر به نظر می‌رسد احتمالا این رنگ‌ها هم برای فصل پاییز  ۲۰۲۲ ترند شوند.

لباس‌های پرزرق و برق

خب شیمر ممکن است یک رنگ نباشد اما باتوجه به اینکه چندین بار در مجموعه‌های مختلف پاییزی مشاهده شد، پس نمی‌توان حضور احتمالی آن در دنیای مد فصل پاییز را نادیده گرفت. این نوع لباس‌های براق با فصل تعطیلات غریبه نیستند اما مجموعه در نظر گرفته شده برای فصل پاییز شاید با لباس‌های براق متوسط شما  تفاوت‌هایی داشته باشند. به پارچه‌های توری کریستالی، پولک‌های شفاف و تزئینات مختلف فکر کنید.

رنگ لباس با رنگ سال 2022-724press.com

و درنهایت رنگ منتخب سال ۲۰۲۲ که به وسیله مؤسسه پنتن انتخاب شد هم چندین بار در هفته مد نیویورک ظاهر شد. از این رنگ در طراحی یک پیراهن سایز بزرگ از برند «Proenza Schouler»،  در یک لباس کمربند دار طرح  سرجیو هادسون و همینطور یک لباس ابریشمی از برند «Saint Sintra» استفاده شده بود و شاید جزو رنگ‌های محبوب پاییز درنظر گرفته شود؛ هرچند انتخابی جسورانه است. یکی دیگر از انتخاب‌های شجاعانه دیگر  نارنجی ببری است که در طراحی یک کت خز، یک لباس دو تکه از برند «Maisie Wilen» و همینطور یک کت چرمی  از کلکسیون «Staud» استفاده شد. 

درنهایت در کنار رنگ‌های فوق باتوجه به نگاه و باور عمومی دنبال کنندگان دنیای مد، به احتمال زیاد همان رنگ‌های مرسوم و متداول فصل پاییز هم در کلکسیون‌های مختلف ارائه خواهد شد که شامل طیف رنگ زرد، قهوه‌ای - نارنجی و البته رنگ سبز خواهند بود. 

طیف رنگ قهوه ای-724press.comطیف رنگ سبز-724press.comطیف رنگ زرد و قهوه ای-724press.com

نظر شما در مورد رنگ‌های معرفی شده چیست؟ آیا شما قوانین سنتی و مرسوم را ترجیح می‌دهید یا از سنت شکنی‌های دنیای مد در استفاده از رنگ‌های متنوع و جدید برای طراحی کلکسیون لباس فصل پاییز استقبال می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه خود را با ما در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید.