گوشت سینه مرغ شاید به خاطر خشکی،  چندان مورد توجه خیلی‌ها قرار نداشته باشد؛  اما باور کنید با کمی خلاقیت و استفاده از مواد خوراکی و ادویه‌های خوش عطر و طعم به چنان وعده غذایی دلچسبی تبدیل می‌شود که امتحان نکردن آن سخت  است. روش‌های مختلفی برای آماده کردن مواد مرینیت گوشت و همینطور روش پخت آن وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند به بهبود طعم گوشت مرغ کمک کند. درمرور این روش‌ها با ۷۲۴پرس همراه باشید.

در این روش از مزه‌دار کردن گوشت سینه مرغ، سس مایونز یکی از مواد مهم و اصلی است. شما می‌توانید از سس مایونز برای طعم دار کردن مرغ استفاده کرده و حتی با مالیدن آن روی سطح گوشت درحال طبخ، رنگی قهوه‌ای و جذاب به آن بدهید. البته که استفاده از سس مایونز  در تهیه ساندویچ مرغ هم یک اصل همیشگی است. اما شاید افراد زیادی به سراغ مزه‌دار کردن گوشت مرغ با مایونز نرفته باشند؛ درحالی که این کار می‌تواند به آب‌دار شدن بافت گوشت کمک کند.

سینه مرغ گریل شده داخل سینی فر- 724press.com

در ذهن بسیاری از مردم، گوشت سینه مرغ به دلیل کم چرب و کم کالری بودن محبوب است و همین باعث می‌شود که طرفداران رژیم‌های غذایی لاغری ترجیح می‌دهند از این گوشت در تهیه وعده‌های غذایی روزانه خود استفاده کنند. در سوی دیگر افرادی که غذاهای چرب را ترجیح می‌دهند، گوشت ران مرغ را انتخاب بهتری می‌دانند که  البته کالری آنچنان زیادی هم نداشته و درعوض طعم بهتری دارد. اما از آنجایی که بسیاری از مردم خوردن گوشت سینه مرغ را ترجیح می‌دهند، انتخاب یک روش خوب برای مرینیت کردن گوشت سینه می‌تواند هم به بهبود بافت گوشت و هم طعم و مزه آن کمک فراوانی کند.

به گزارش ۷۲۴پرس، دستورالعمل‌های زیادی برای آماده کردن مرغ کبابی با سس مایونز وجود دارد، اما نکته مثبت این دستور تهیه خاص این است که سس مایونز باعث می‌شود بستری چرب و سنگین ایجاد شود که دیگر طعم‌های انتخابی را پوشش داده و باعث می‌شود گوشت مرغ بهتر مزه‌دار شده یا به اصطلاح طعم مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ برود. سس مایونز از روغن و تخم مرغ آماده شده است؛ این دو ماده باعث می‌شود پروتئین گوشت مرغ به خوبی پوشانده شود، درنتیجه گوشت مرغ هنگام سرخ  یا کبابی شدن خشک نمی‌شود. 

سینه مرغ کباب و گریل شده- 724press.com

از طرف دیگر برخلاف انواع دستورهای مرینیت مایع، این سس به خوبی به سطح گوشت مرغ چسبیده و حتی در طول مراحل پخت هم روی سطح پوشت باقی می‌ماند که از چسبیدن گوشت به کف تابه، گریل گاز یا سینی فر جلوگیری می‌کند و درنتیجه نیازی نیست از روغن اضافه برای چرب کردن ظروف پخت استفاده کنید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه مرغ پرتقالی

در برخی از روش‌های تهیه پیشنهاد می‌شود که مزه‌دار شدن مرغ به چند ساعت زمان بیشتر نیاز ندارد، اما در این روش مزه دار کردن وضعیت متفاوت است. درواقع پیشنهاد این است که بعد از آغشته کردن گوشت سینه مرغ به مواد مرینیت بهتر است اجازه دهید پوست یک شب تا صبح در یخچال بماند. این کار کمک می‌کند تا گوشت هنگام پخت مرطوب و آب‌دار باشد و رویه آن را پوسته‌ای طلایی قهوه‌ای رنگ و ترد بپوشاند که باعث خوش طعم‌تر شدن آن می‌شود. این همان چیزی است که باعث می‌شود گوشت سینه مرغ با کمترین تلاش و استفاده کردن از مواد مزه دار کردن نه چندان زیاد، طعمی به مراتب خوشمزه‌تر پیدا کند.

مواد لازم برای مزه دار کردن مرغ

سینه مرغ کبابی- 724press.com

  • ۲ عدد سینه مرغ، بدون پوست و استخوان
  • یک چهارم فنجان سس مایونز
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک
  • نصف قاشق چای‌خوری فلفل سفید
  • مقداری پودر سیر
  • درنهایت هرنوع پودر دلخواه دیگری که برای برجسته کردن طعم خاصی مدنظر دارد. می‌توانید از زیره سبز، زردچوبه، سس تند یا هر ترکیب دلخواه دیگر استفاده کنید

روش مرینیت کردن سینه مرغ

سینه مرغ با سالاد- 724press.com

هر دو سینه مرغ را داخل یک کیسه فریزر زیپ دار قرار داده و درآن را ببندید. حالا با استفاده از هرچیز سنگین مثل ملاقه فلزی یا حتی وردنه شروع به ورز دادن گوشت مرغ کنید. از ضخیم‌ترین قسمت گوشت شروع کرده و به سمت بیرون حرکت کنید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا هر دو تکه گوشت سینه مرغ از نظر ضخامت یکسان و یکنواخت شوند. مراقب باشد گوشت بیش از اندازه ضخیم یا خیلی نازک نشود.

حالا یک کاسه مناسب برداشته و همه مواد اشاره شده و ترکیبات دلخواه خود را داخل آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. محتویات کاسه را داخل کیسه بریزید و در آن را ببندید و گوشت سینه مرغ را کمی ورز دهید تا همه طرف آن به مواد مرینیت آغشته شود. حالا کیسه را داخل یخچال بگذارید. بهتر است یک شب تا صبح به مرغ فرصت دهید تا تمام مزه‌ها به خورد سینه مرغ رفته و آن را به خوبی طعم دار کند.

سینه مرغ روی گریل- 724press.com

پس از استراحت شبانه، حالا نوبت آماده کردن گوشت است. این دیگر به سبک دلخواه خودتان بستگی دارد که چطور گوشت مرغ را بپزید. می‌توانید هر طرف آن را روی حرارت متوسط یا زیاد سرخ کنید تا زمانی که  گوشت آن به خوبی بپزد. می‌تواند گوشت مرغ را باربیکیو کرده یا آن را در فر طبخ کنید. درنهایت گوشت لذیذ مرغ شما آماده سرو است. نوش جان

مطلب مرتبط:  طرز تهیه بروشتای مرغ گریل شده

امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. شما از چه روشی برای طبخ گوشت مرغ استفاده می‌کنید؟ مواد مرینیت شما چطور آماده می‌شود. خوشحال می‌شویم تجربیات و نظرات ارزشمند خود را ما درمیان بگذارید.