تعمیرات لوازم خانگی ممکن است در ذهن شما نیز مسئله‌ای پیچیده و پرهزینه باشد که همیشه‌ هم کارساز نیست. تعمیر لوازم منزل توسط افراد غیر حرفه‌ای گاهی می‌تواند برخلاف انتظار، موجب کاهش کارایی لوازم خانگی و یا آسیب جدی به دیگر بخش‌ها شود؛ از طرف دیگر مشکلات مربوط به یخچال، لباسشویی و... ممکن است بسیار راحت رفع شوند. کمبود اطلاعات درباره‌ی نحوه تعمیر و نگهداری از لوازم خانگی و الکترونیکی در فضای مجازی یکی از عواملی است که کاربران به تعمیرات پرهزینه و نه چندان موثر روی آورده‌اند. در این مقاله از فروشگاه لوازم خانگی کاشانه سعی شده است کلیه‌ی تکنیک‌ها و ترفندهای مربوط به تعمیر یخچال و لباشویی در منزل به کاربران آموزش داده شود.

 سیستم عیب یاب هوشمند! یک راه حل طلایی

برندهای بسیاری در حال حاضر در بازار تولید محصولات و لوازم خانگی درحال فعالیت هستند. برندهای خارجی مانند ال جی، سامسونگ، دلونگی، فیلیپس، سونی و برندهای داخلی مانند هیمالیا، پاکشوما و... محصولات خود را مطابق با جدیدترین استانداردهای روز دنیا و هماهنگ با تکنولوژی تولید می‌نمایند. تکنولوژی به حدی با ساختار محصولات و لوازم خانگی عجین شده است، که محصولات و لوازم خانگی جدید را می‌توان یک شاهکار از نظر مهندسی و تکنولوژی به حساب آورد.

یکی از قابلیت‌هایی که جدیداً به محصولات خانگی اضافه شده است، سیستم اتصال به اینترنت می‌باشد که امکان عیب یابی هوشمند را برای محصولات خانگی ممکن کرده است. این قابلیت به کمک اتصال به اینترنت و با یک اسکن ساده، مشکلات و ایرادهای موجود در سیستم داخلی یخچال، لباسشویی، کولرگازی و... را برای کاربر مشخص کرده و به رفع این مشکلات کمک می‌کند.

بعنوان نمونه، اگر لباسشوییتان دچار مشکل شده است و به تعمیرات لباسشویی در منزل نیاز دارید، می‌توانید به کمک سیستم عیب‌یاب هوشمند این کار را انجام دهید. تنها کافی است گزینه‌ی smart check را انتخاب کرده و و تلفن همراه را از طریق اپلیکیشن مربوطه به لباسشویی متصل نمایید.

تعمیرات لباسشویی در منزل

مشکلات موجود در سیستم لباسشویی ممکن است شامل عدم تخلیه‌ی آب، لرزش بیش از حد، صدای زیاد، عدم روشن شدن، بوی بد لباسشویی و نشت آب باشد. راه حل این مشکلات ممکن است به کمک سیستم عیب یاب هوشمند به‌راحتی پیدا شده و یا این که به کمک ترفندهای ذکر شده در ادامه رفع گردد.

چرا لباسشویی تمیز نمیشوره؟

  • ممکن است بیشتر از ظرفیت لباسشویی، آن را پر کرده باشید. این مشکل در لباسشویی‌های جدید به لطف سیستم هوشمند تشخیص دهنده‌ی وزن حل شده است.
  • امکان دارد از شوینده‌ی مناسب استفاده نکرده باشید و یا حتی میزان شوینده‌ی کافی را در مخزن قرار نداده باشید. سیستم هوشمند تشخیص میزان لکه در لباسشویی‌های جدید، با تشخیص میزان لکه و نوع پارچه این مشکل را به طور کامل حل کرده است.
  • لباسشویی‌ها برای بالا بردن دمای آب، از قطعه‌ای به نام المنت یا هیتر استفاده می‌نمایند. خراب شدن و یا بروز مشکل در این قطعه باعث می‌شود آب داخل لباسشویی گرم نشود و لکه‌ها به نحو موثر پاک نشوند.
  • محیط داخلی دیگ شستشو در لباسشویی یک بستر مناسب برای رشد میکروب و کاهش کیفیت شستشو شود. برای حل این مشکل می‌توانید شستشوی خودکار داخلی را برای لباسشویی فعال کنید. بدین ترتیب محیط داخلی دیگ تمیز شده و آلودگی‌های داخلی از بین می‌رود.

چرا سیم لباسشویی داغ میشه؟

داغ شدن سیم برق و کابل لباسشویی و راه حل رفع این مشکل، یکی از پرتکرارترین سوالاتی بود که توسط کاربران در فضای مجازی مطرح شده بود. این مشکل می‌تواند ناشی از نوسانات برق، مشکل سیم‌کشی و جریان برق خانه باشد و یا ناشی از عدم سیم کشی درست محصول باشد. داغ شدن سیم برق در لباسشویی ممکن از ناشی از عوامل زیر باشد.

  • هرگونه مشکلی که منجر به آسیب به کابل برق و یا پریز شود، می‌تواند باعث داغ شدن سیم برق شود.
  • نفوذ رطوبت به خروجی برق ممکن است منجر به اتصال کوتاه و داغ شدن سیم برق شود.
  • استفاده بیش از حد مجاز خروجی برق برای خانه، ممکن است گاهی به داغ شدن سیم بیانجامد. برای حل مشکل در این حالت بهتر است در ساعات مصرف کم از لباسشویی استفاده نمایید.
  • ممکن است از یک پریز برای رساندن برق به چند سیستم استفاده کرده باشید. اگر احساس می‌کنید مشکل داغ شدن سیم ناشی از این حالت است، کابل لباسشویی را مستقیماً به یک پریز مستقل وصل کنید.

چرا لباسشویی صدا می دهد؟

تولید لرزش و صدای کم، یکی از اولویت‌هایی است که برندهای معتبر تولید کننده‌ی لوازم خانگی در صدد رسیدن به آن هستند. نسل جدید لباسشویی‌های ال جی و سامسونگ، از صدا و لرزشی بسیار خفیف برخوردار هستند و علاوه‌بر این یک برنامه تحت عنوان night wash یا silent mood برای تولید صدای کم برخوردار هستند. جدا از صداهای عادی‌ که ممکن است از موتور لباسشویی شنیده شود، ممکن است صداهای دیگری نیز به گوش برسد که نشانه‌ی خرابی در بخش‌هایی خاص است.

مشکل تولید زیاد صدا دلایل متفاوتی دارد که قبلاً در مجله فروشگاه لوازم خانگی کاشانه و در بخش مشکلات رایج در لباسشویی و طریقه حل آن ها به آن پرداخته‌ایم.

چرا لباسشویی صدای میدهد؟

قطعاً ماشین لباسشویی‌های قدیمی با صدای بلند و لرزش فراوان را به یاد دارید. گاه صدای این دستگاه‌ها چنان بلند بود که حتی از بیرون آشپزخانه نیز شنیده می‌شد.

با پیشرفت تکنولوژی و افزوده شدن امکانات بیشتر به لباسشویی‌ها، طراحی بدنه عایق صدا و تعویض موتورهای گیربکسی به اینورتر دیجیتالی بالاخره صدای این محصولات به مقدار قابل توجهی کاهش یافت؛ اما اگر حس می‌کنید که صدای دستگاه، به نسبت اوایل بلندتر شده است، این مشکل می‎‌‌تواند زنگ اخطار برای چند مشکل باشد:

  • وجود صدا ممکن است به‌دلیل وجود اجسام خارجی در لباسشویی باشد. (برای اطمینان، لباسشویی را در حالت شستشوی خودکار قرار دهید اگر صدای تق و توق تکرار شد مشکل از جای دیگر است.)
  • صدای جیر جیر ماشین لباسشویی می‌تواند به‌دلیل تراز نبودن چهار پایه لباسشویی و یا قراردادن مقدار بیش از حد لباسشویی در آن باشد.
  • مشکلات موتور نیز می‌تواند صدای تق تق گوشخراشی ایجاد کند. برای تشخیص این حالت، درام لباسشویی را در حالت خاموش با دست بچرخانید، اگر صدا تکرار نشد به احتمال زیاد حدس شما درست بوده است و موتور دچار مشکل شده است.
  • شل شدن واشر، خرابی بالشتک‌ها، آسیب کمک فنرها و مشکلات فنی نظیر این موارد نیز باید در نظر گرفته شوند.
  • خرابی پمپ تخلیه نیز ممکن است سروصدای زیادی به همراه داشته باشد.

تعمیر یخچال در منزل

شاید شما نیز مانند صدها کاربر دیگر، به محض ایجاد مشکل در سیستم داخلی یخچال، بهترین راه را تماس با تعمیرات یخچال در منزل شبانه روزی بدانید. واقعیت این است که در بیشتر مواد با دانستن چند نکته کلیدی می‌توانید خود را از شر هزینه‌های سرسام آور مربوط به تعمیرکار سیار یخچال و یا مراکز تعمیر کننده نجات دهید.

اگر یخچال شما دارای سیستم عیب یاب هوشمند باشد، تشخیص مشکل و حل آن بسیار ساده است. شما می‌توانید با اتصال گوشی تلفن همراه به سیستم عیب یاب و یا گاهی تماس با مرکز خدمات سرویس مربوطه، ارورهای یخچال را تنها در چند دقیقه برطرف کنید. در بخش‌های بعدی با بررسی و آموزش رفع مشکلات رایج در انواع یخچال با شما همراه هستیم.

تعمیر یخچال در منزل

نحوه تعویض لامپ یخچال

مجله لوازم خانگی کاشانه، یکی از مجلات معتبر در زمینه‌ی لوازم خانگی است که اطلاعات شما را در زمینه مراقبت، تعمیر، نگهداری و نحوه خرید بهترین انواع لوازم خانگی به‌روز می‌کند. به نقل از مجله خبری کاشانه برای اطلاع از نحوه تعویض لامپ یخچال باید به شیوه زیر عمل کنید.

  • فراموش نکنید که ایمنی قبل از انجام هر کاری مهم ترین چیز است. پس ابتدا مطمئن شوید که یخچال را از برق کشیده اید و هیچ جریان برقی شما را تهدید نمی کند.
  • محل لامپ یخچال را پیدا کنید. در بیشتر یخچال سامسونگ و دیگر یخچالها لامپ درون یک محفظه حبابی شکل قرار گرفته که به خوبی قابل مشاهده است. البته ممکن است برخی مدل یخچال های قدیمی اصلا هیچ درپوش لامپی نداشته باشند.
  • با احتیاط و آرامی، درپوش را در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده و باز کنید. اگر محفظه دارای پیچ است، لازم است توسط پیچ گوشتی باز شود.
  • در ادامه لازم است تا لامپ فرسوده و کهنه را در خلاف جهت عقربه ساعت چرخانده و جدا نمایید.
  • با دقت نواحی سرپیچ و سیم پیچ را بررسی کنید تا از سلامت آن ها مطمئن شده و دچار سوختگی و یا خوردگی و پارگی نشده باشند، زیرا در این صورت لازم است که سرپیچ یخچال را نیز تعویض نمایید.
  • لامپ جدید را جایگزین لامپ قدیمی نموده و این بار در جهت عقربه ساعت آن را بچرخانید و محکم کنید.
  • سپس محفظه حبابی شکل را با احیتاط متصل نموده و سر جای خود قرار دهید.
  • در انتها یخچال را دوباره به برق متصل کرده و با باز نمودن درب یخچال از روشن شدن لامپ جدید مطمئن شوید.

مراحل تعویض لامپ LED یخچال

  • ابتدا یخچال را از برق بکشید تا دچار حادثه ای نگردید.
  • لامپ های LED بر خلاف لامپ های حبابی باید به صورت کامل تعویض کردند. بنابراین لامپ سوخته را از یخچال جدا کنید
  • سپس سیم هایی که لامپ را به یخچال متصل کرده اند را نیز جدا کنید
  • لامپ جدید را از جعبه بیرون آورده و سپس سیم های آن را به سیم های یخچال متصل نمایید
  • لامپ را در جای خود نصب کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.