سرویس اجتماعی

طرز تهیه خوراک مرغ با ریحان و ذرت

طرز تهیه خوراک مرغ با ریحان و ذرت

دراین مجال قصد داریم به مرور دستور تهیه خوراکی لذیذ بپردازیم که به‌نوعی قرار است تداعی کننده‌ی فصل تابستان  در ماهیتابه شما باشد. مخلوطی جذاب از گوجه گیلاسی‌، دانه‌های ذرت تابستانی شیرین، مرغ  با بافت نرم و آبدار و سبزی برگ‌های ریحان تازه. سس این خوراک هم بسیار خوشمزه بوده و بافتی خامه‌ای دارد. به‌همین خاطر فراموش نکنید هنگام سرو تا آخرین قطره این سس بهشتی و خوشمزه را هم روی  خوراک بریزید چون سس تمام طعم‌های موجود را به خود گرفته و یکی از بهترین بخش‌های  میل کردن این خوراک است.

مرغ با پاستا-724press.com

اگر دوست داشته باشید می‌توانید همراه این خوراک برنج سفید یا قهوه‌ای هم آماده کرده و درکنار هم سرو کنید. روش دیگر این است که سینه مرغ را ریش‌ریش کرده و به همراه دیگر مواد با پاستا ترکیب کنید.

مواد لازم

  •  ۴ عدد سینه مرغ- بدون پوست و استخوان
  • یک چهارم پیمانه روغن زیتون فرابکر
  • یک عدد پیاز شیرین- پیاز را نصف کرده و آن را به صورت نازک برش دهید
  • ۲ پیمانه گوجه گیلاسی- از وسط نصف کنید
  • ۴ حبه سیر- بسته به ذایقه خرد یا رنده کنید
  • نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز خرد شده- میتوانید از پرک فلفل قرمز هم استفاده کنید
  • ۳ فنجان دانه ذرت تازه یا منجمد
  • نصف پیمانه خامه غلیظ
  • نصف پیمانه برگ ریحان تازه خرد شده- چند برگ ریحان سالم برای سرو غذا کنار بگذارید
  • یک چهارم پیمانه پنیر پارمسان رنده شده
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان دلخواه

طرز تهیه

خوراک مرغ خامه ای-724press.com

برای شروع ابتدا مرغ را  به همراه یک قاشق چایخوری نمک و یک چهار قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه مزه‌دار کنید. حالا یک تابه بزرگ را روی شعله متوسط گاز قرار داده و دو قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. حالا مرغ را به مدت ده الی ۱۲ دقیقه داخل تابه تفت دهید. صبر کنید یک طرف مرغ قهوه ای طلایی شود،   سپس مرغ را برگردانید تا سمت دیگر سینه مرغ هم طلایی رنگ شود.  درادامه مرغ را داخل یک بشقاب قرار داده و کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه پای مرغ کلاسیک با بیسکوئیت

حالا حرارت را کمی کم کرده و این بار داخل همان تابه پیاز خرد شده را اضافه کرده و در صورت نیاز کمی دیگر روغن اضافه کنید و پیاز را به مدت ۳ الی پنج دقیقه تفت دهید تا بافت آن نرم و رنگ آن روشن شود. در این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس، گوجه‌های گیلاسی را به همراه سیر خرد یا رنده شده، یک قاشق چایخوری نمک و فلفل قرمز  را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. گاهی محتویات تابه را هم بزنید و صبر کنید تا عطر سیر استشمام شده و بافت گوجه فرنگی‌ها هم شروع به نرم شدن کند (حدود یک الی دو دقیقه). مراقب باشید محتویات تابه را بیش از اندازه سرخ نکنید چون طعم سیر تلخ می‌شود.

سینه مرغ با ریحان و گوجه گیلاسی-724press.com

حالا نوبت اضافه کردن ذرت و خامه است. شعله را زیاد کنید و صبر کنید تا محتویات تابه به جوشیدن بیفتد. حرارت را مجددا کاهش داده و سینه‌های مرغ سرخ شده را داخل ظرف بریزید و کمی مواد را زیرورو کنید تا آب انباشته شده در ماهیتابه روی مرغ را بپوشاند. حالا در تابه را گذاشته و حرارت را کم کنید تا مواد کمی با هم پخته و طعم‌شان به خورد هم برود. گوشت مرغ را بررسی کنید تا کاملا پخته باشد (این مرحله بین ۴ الی ۶ دقیقه طول می‌کشد)

مطلب مرتبط:  طرز تهیه بروشتای مرغ گریل شده

خوراک شما آماده است؛  می‌توانید قبل از سرو کمی خوراک را مزه کنید و درصورت نیاز نمک یا فلفل بیشتری به آن اضافه کنید. درنهایت خوراک را  داخل ظرف مخصوص سرو ریخته و روی آن را با پنیر پارمسان رنده شده و برگ ریحان تازه تزئین کنید. نوش جان

 مرغ و سس خامه-724press.com

چند نکته

  • اگر گوشت سینه مرغ را دوست ندارید، می‌توانید از ران مرغ برای تهیه این خوراک لذیذ استفاده کنید
  • به جز گوجه فرنگی می‌توانید از دیگر سبزیجات دلخواه مثل گل کلم یا کدو سبز هم برای تهیه این خوراک استفاده کنید
  • نودل دیگر انتخابی است که در صورت تمایل می‌توانید این خوراک را همراه آن سرو کنید

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس لذت برده باشید. نظر شما در مورد تهیه خوراک‌های  ساده مثل  این نمونه چیست؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را با ماهم درمیان بگذارید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید