شاید اینطور به نظر برسد که طرفداران رژیم‌های گیاه‌خواری برای تهیه کردن وعده‌های غذایی روزانه خود با مشکل مواجه هستند، اما باور کنید خوراک‌های گیاهی فراوانی وجود دارد که می‌تواند انتخاب‌هایی ایده‌آل باشد. از طرف دیگر حتی اگر گیاه‌خوار نیستید اما به دنبال آماده کردن یک وعده غذایی سالم و لذیذ هستید هم این دستور تهیه انتخابی برای تهیه پاستا با گل کلم مناسب برای شما است. پس در ادامه با ۷۲۴پرس در این مرور همراه باشید.

اگر به دنبال آماده کردن یک وعده‌‌ی غذایی بدون گوشت مخصوص وقت شام هستید که هم به راحتی پخته شود و هم زیاد سنگین نبوده و مانع آرامش خواب شبانه‌تان نباشد، این طرز تهیه مخصوص شما است. پاستایی لذیذ و کاملا گیاهی که در تهیه آن از گل کلم و سیر استفاده می‌شود و البته راز اصلی خوشمزه بودن این خوراک که آن را به وعده‌ای مناسب تبدیل می‌کند، برشته کردن گل کلم است. بله، باور کنید تفت دادن و برشته کردن گلم کلم به آن طعمی آجیلی و ترد می‌دهد که ذائقه را هم تحریک و هم اغنا می‌کند.

پاستای سبزیجات مناسب گیاه خواران-724press.com

از طرف دیگر تفت دادن سیر آن هم به صورت کامل نه حبه‌ای، دیگر دلیل لذیذ بودن این مدل پاستا است، به ویژه از این نظر که سیر برشته هم رنگ طلایی زیبایی به خود می‌گیرد و هم آنقدر نرم می‌شود که به راحتی قابل خوردن است. به ‌علاوه برشته کردن سیر باعث می‌شود در کنار طعم تند و متادول آن، شیرینی کاراملی مانند هم حس شود که لذت مزه مزه کردن این خوراک را چند برابر می‌کند. اما به جز سیر گردوی ترد و برشته درکنار سالاد آراگولای تند یا نخود فرنگی پخته هم می‌تواند تکمیل کننده این مهمانی طعم و مزه باشد.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سالاد پاستا و پنیر فتا به سبک یونانی

دراین طرز تهیه ما از سیر به شکل خمیری استفاده می‌کنیم تا سس سبکی برای پاستا آماده شود که طعم زیادی هم به آن می‌بخشد. این سس ساده هم سبک و هم مناسب است، به ویژه برای زمانی که وقت چندانی برای درست کردن غذا در اختیار ندارید وبه دنبال آماده کردن شامی سبک و سریع هستید.

پاستا پنیری با گل کلم-724press.com

در مرور این طرز تهیه متفاوت و خوشمزه با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید.

مواد لازم

  • یک بوته سیر
  • ۳  قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر به اضافه یک قاشق چای‌خوری اضافه
  • یک عدد گل کلم بزرگ- آن را به خوبی شسته و گل‌های آن را جدا کنید
  • یک بسته پاستا
  • آب نصف یک عدد لیمو
  • نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • نصف پیمانه پنیر پارمسان تازه، رنده شده به اضافه مقداری برای زمان سرو غذا  (گیاه‌خواران می‌توانند از انواع پنیرهای گیاهی استفاده کنند)
  • یک چهارم پیمانه گردوی خرد برشته شده
  • پرک فلفل قرمز به میزان دلخواه

طرز تهیه

ماکارونی فتوچینی به همراه گل کلم برشته شده در فر-724press.com

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی  ۴۲۵ درجه تنظیم کنید، حالا کمی از قسمت بالای بوته سر را برش دهید تا سر حبه‌ها دیده شود. درادامه یک قاشق چایخوری روغن زیتون اضافه را روی حبه‌ها ریخته و کمی نمک بپاشید، سپس داخل فویل آلومینیومی چیده و برای حدود  ۴۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا کاملا طلایی رنگ شوند. پس از اتمام مرحله پخت، فویل را باز کرده و اجازه دهید سیر به اندازه کافی خنک شود.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سوپ گلم کلم و بیکن

در مرحله‌ی بعد، یک سینی بزرگ مخصوص فر را انتخاب و کف آن را چرب کرده یا کاغذ روغنی  پهن کنید. حالا گلچه‌های کلم را داخل سینی پخش کنید؛ طوری که روی هم قرار نگیرند. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک و فلفل و همینطور پرک فلفل قرمز را روی آنها بریزید و کمی با دست هم بزنید تا گل کلم به مواد آغشته شود. سپس سینی را در فر با همان دما  قرار داده و نیم ساعت صبر کنید تا گل کلم‌ها تفت داده شده و طلایی رنگ شوند و حالت تردی به خود بگیرند.

قابلمه محتوی آب را روی اجاق قرار داده و مقدار نمک به آب اضافه کنید، وقتی آب به جوش آمد، پاستا را مطابق دستور درج شده روی بسته بندی داخل آب ریخته و بپزید (میزان نرمی یا سفت بودن یا به اصطلاح آل دنته بودن آن به ذائقه خودتان بستگی دارد). پس از پایان پخت نصف فنجان آب پاستا را کنار گذاشته و مابقی را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی پاستا خارج شود.

پاستا با گل کلم برشته شده-724press.com

حبه‌های سیر خنک شده را داخل یک کاسه کوچک ریخته و با کمک یک چنگال آن‌ها را له کنید تا به شکل خمیر دربیاید. حالا همان قابلمه‌ای که پاستا را در آن پختید مجددا روی شعله ملایم قرار داده و  سیر له شده، آب پاستایی که کنار گذاشتید و پنیر پارمسان را به آن اضافه کرده و کمی هم بزنید تا زمانی که بیشتر پنیر آب شده و  سس سیر فرمی یکنواخت و کرمی مانند به خود گرفته باشد. حالا نوبت اضافه کردن پاستا است،  مجددا مواد را به خوبی هم بزنید تا پاستا به خوبی به مواد آغشته شود. ۲ قاشق غذاخوری روغن باقیمانده و آب لیموی تازه را هم به محتویات قابلمه اضافه کرده و بسته به ذائقه خود، نمک و فلفل بپاشید و پاستا را مزه دار کنید. درنهایت نوبت اضافه کردن گل کلم‌های ترد و برشته است.

برای سرو بهتر است پاستا را گرم داخل ظرف ریخته و روی آن مقداری گردوی خرد شده و پنیر پارمسان بپاشید. نوش جان

پاستا با پنیر و سبزیجات-724press.com

امیدوارم از این دستور تهیه ساده و گیاهی لذت برده باشید. اگر این پاستا را آماده کردید، فراموش نکنید تجربه خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید.