امروزه یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین انواع لاک، لاک ژل است. تفاوت‌های بین لاک ژل با لاک معمولی زیاد است که در این مطلب مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. بسیاری از شما ممکن است اطلاعات زیادی درباره لاک ژل نداشته باشید یا فرق لاک ژل با لاک معمولی را ندانید. اگر این تفاوت‌ها را بدانید، می‌توانید هنگام انتخاب لاک برای خود بهتر عمل کنید.

وقتی حرف از لاک ژل به میان می‌آید، خانم‌ها معمولا به خشک کردن آن فکر می‌کنند. استفاده از دستگاه یو وی، بهترین روش برای خشک کردن این لاک‌ها است. هرچند که برخی روش‌های خانگی هم برای خشک کردن لاک ژل می‌توانند موثر باشند.

فرق لاک ژل با لاک معمولی

فرق لاک ژل با لاک معمولی

مهم‌ترین تفاوت‌های لاک ژل با لاک معمولی

برای اینکه شناخت بهتری از لاک ژل به دست بیاورید، ابتدا باید با تفاوت‌های لاک ژل با لاک معمولی آشنا شوید. مهم‌ترین تفاوت‌هایی که این دو نوع لاک با هم دارند شامل موارد زیر می‌شود:

  • خشک کردن لاک
  • ماندگاری لاک
  • پاک کردن لاک
  • استحکام بخشیدن به ناخن
  • ترکیب با اکریلیک
  • جایگزینی برای کاشت ناخن
  • طراحی روی ناخن
  • نیاز به تخصص

تفاوت بین خشک کردن لاک ژل با لاک معمولی

وقتی لاک می‌زنیم اولین چیزی که می‌خواهیم این است که لاک‌مان خشک شود. روش خشک کردن در لاک‌های مختلف با هم فرق می‌کند. در واقع روش خشک کردن لاک شاید مهم‌ترین فرق لاک ژل با لاک معمولی باشد. هنگامی که از لاک معمولی استفاده می‌کنید، برای خشک کردن آن نیازی به دستگاه خاصی ندارید و کافی است ناخن خود را در مجاورت هوا قرار دهید تا لاک‌تان خشک شود. پس تنها چیزی که نیاز دارید چند دقیقه صبر کردن است. اما وقتی از لاک ژل استفاده می‌کنید، برای خشک کردن آن باید دست خود را در دستگاه یو وی قرار دهید.

تفاوت بین ماندگاری لاک ژل با لاک معمولی

یکی دیگر از تفاوت‌های لاک ژل با لاک معمولی در میزان ماندگاری آن‌هاست. میزان ماندگاری لاک ژل نسبت به لاک معمولی بسیار بیشتر است. لاک معمولی ماندگاری بالایی ندارد و معمولا با کمی شستشو از بین می‌رود. اگر از لاک معمولی استفاده کنید باید همیشه حواستان به لاک‌تان باشد ک از بین نرود. اما لاک ژل ماندگاری طولانی‌تری دارد و تا مدت زیادی لازم نیست نگران پاک شدن لاک ناخن خود باشید. خانم‌های پرمشغله و خانم‌هایی که نمی‌توانند وقت زیادی برای ترمیم لاک‌های خود بگذارند، از لاک ژل استفاده می‌کنند.

تفاوت لاک ژل با لاک معمولی

تفاوت لاک ژل با لاک معمولی

پاک کردن لاک

نوع پاک کردن لاک ژل با لاک معمولی فرق می‌کند. پاک کردن لاک معمولی بسیار راحت است و با مایع استون انجام می‌شود. اگر یک پنبه را به استون آغشته کرده و روی ناخن خود بکشید، لاک به آسانی پاک می‌شود. اما لاک ژل به این آسانی پاک نمی‌شود. پس قبل از استفاده در نظر داشته باشید که نمی‌توانید لاک ژل را به سرعت پاک کرده و با لاک دیگری جایگزین کنید. لاک معمولی برای خانم‌هایی که دوست دارند زود به زود رنگ لاک خود را عوض کنند مناسب‌تر است.

استحکام بخشیدن به ناخن

یکی از مزیت‌های لاک ژل این است که لایه محکمی روی ناخن شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود ناخن شکنندگی کمتری داشته باشد. اما لاک معمولی تنها یک لایه رنگ به ناخن اضافه می‌کند و تاثیری در استحکام بخشیدن به ناخن ندارد. به همین دلیل افرادی که ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارند بهتر است از لاک ژل استفاده کنند.

ترکیب با اکریلیک در لاک ژل

فرق لاک ژل با لاک معمولی در ترکیب شدن با اکریلیک هم خود را نشان می‌دهد. ترکیب شدن لاک ژل با اکریلیک باعث می‌شود این لاک زیباتر به نظر برسد و دوام بیشتری داشته باشد. اما لاک معمولی با اکریلیک ترکیب نمی‌شود و زیبایی خاصی نسبت به لاک ژل ندارد. تفاوت زیادی که بین رنگ لاک ژل با لاک معمولی وجود دارد به دلیل همین ترکیب شدن به وجود می‌آید.

لاک ژل جایگزینی برای کاشت ناخن

دیگر تفاوت لاک ژل با لاک معمولی این است که لاک ژل را می‌توان جایگزینی برای کاشت ناخن به حساب آورد. افراد زیادی به کاشت ناخن علاقه دارند اما در طرف مقابل افرادی نیز هستند که نمی‌خواهند ناخن بکارند و به دنبال روشی جایگزین هستند. لاک ژل به دلیل دوام و استحکام بالایی که دارد جایگزین مناسبی برای کاشت ناخن است. اما لاک معمولی این ویژگی را ندارد.

طراحی روی ناخن

در نهایت، اخرین فرق لاک ژل با لاک معمولی توانایی طراحی روی ناخن است. اگر دوست دارید روی ناخن خود طراحی کنید، حتما لاک ژل را انتخاب کنید. مواد طراحی روی ناخن به خوبی با لاک ژل ادغام می‌شوند. به این ترتیب لاک و طراحی‌ای که روی آن انجام شده ماندگاری بالایی دارد. اما روی لاک معمولی نمی‌توان طراحی انجام داد زیرا به سرعت پاک می‌شود.

لاک ژل

لاک ژل

نیاز به تخصص

برای زدن لاک معمولی هیچ نیازی به آرایشگر ندارید. می‌توانید در خانه خود بنشینید و در عرض چند دقیقه ناخن‌های خود را لاک بزنید. اما لاک ژل فرق می‌کند. برای اینکه لاک ژل ماندگاری بالایی داشته باشد، و مهم‌تر از آن زیبایی داشته باشد، باید به یک آرایشگر یا ناخن کار متخصص مراجعه کرد.

 در این مطلب فرق لاک ژل با لاک معمولی را توضیح دادیم. لاک ژل یکی از انواع لاک است که زیبایی و دوام بالایی دارد و به همین دلیل مورد استفاده خیلی از خانم‌ها قرار می‌گیرد. روش خشک کردن و پاک کردن لاک ژل تفاوت زیادی با لاک معمولی دارد. از طرفی لاک ژل ماندگاری و استحکام بسیار بالاتری نسبت به لاک معمولی دارد. دوام و استحکام لاک ژل به قدری است که جایگزین مناسبی برای کاشت ناخن می‌باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری درباره لاک ژل به دست بیاورید حتما به سایت مجله  زیبایی بیوتایل سر بزنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.