آشنایی با بهترین استان‌های کانادا اولین گامی است که متقاضیان مهاجرت باید بردارند. بنابراین در این مطلب تمام استان‌های این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

کشور کانادا با ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ جهان بوده و دارای 10 استان است. خیلی از مهاجران، این کشور را به دلیل وسعت و امکانات بالایی آن برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنند.

اگر شما هم یکی از این مهاجران هستید، آشنایی با بهترین استان‌های کانادا یکی از اولین کارهایی است که باید قبل از تصمیم به مهاجرت انجام دهید. ما در ادامه می‌خواهیم تمام استان‌های این کشور را با یکدیگر بررسی کنیم تا بهترین انتخاب خود را جهت اخذ ویزای توریستی کانادا داشته باشید.

آشنایی با استان‌های کانادا

همان‌طور که اشاره کردیم کانادا مجموعا 10 استان در مساحت‌ها و وضعیت‌های متفاوت وجود دارد که اسامی و توضیحات آن‌ها به شرح زیر است.

آلبرتا

اولین استانی که می‌خواهیم آن را بررسی کنیم، آلبرتا نام دارد که مقصد متقاضیان زیادی برای تحصیل در کانادا نیز است. در مرکز این استان، شهر ادمنتون قرار دارد. مهم‌ترین شهر آن کلگری است و از شهر بنف نیز به‌عنوان زیبا‌ترین شهر این استان یاد می‌کنند.

وسعت این استان تقریبا 661.848 کیلومتر مربع است. آلبرتا از تنوع آیین دینی بالایی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاتولیک اشاره کرد.

در این استان شغل‌ها و صنایع مختلفی در حال رشد هستند، همچنین آلبرتا سرآمد تولید نفت و گاز جهان است. با توجه به شرایط شغلی که در آلبرتا به وجود آمده، این استان به یکی از بهترین مقصد‌ها برای مهاجرت تبدیل شده است. شما می‌توانید در این شهر با شرایط خوب و موقعیت شغلی مناسب، زندگی خوبی داشته باشید.

انتاریو

انتاریو واقع در شرق کانادا است و بین استان‌های منیتوبا و کبک قرار دارد. این استان پر جمعیت‌ترین، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین استان کانادا است. پایتخت کانادا نیز در این استان قرار دارد.

همچنین در شهر تورنتو یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا قرار دارد که در سال 2020 جایگاه 29 را در رتبه‌بندی QS از آن خود کرد.

وسعت این استان چیزی حدود 1.076.395 کیلومتر مربع است. جالب است بدانید 94 درصد از جمعیت این استان در قسمت جنوبی آن قرار دارد که مشهور به انتاریو جنوبی است.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا یکی دیگر از بهترین استان‌های کانادا است که بسیاری از متقاضیان برای تحصیل در کانادا آن را انتخاب می‌کنند.

این استان در غرب کانادا و در مجاورت اقیانوس آرام واقع شده است. جمعیت کل این استان حدود 4 میلیون نفر است و اکثر جمعیت بریتیش کلمبیا در منطقه لوئر مین‌لند زندگی می‌کنند. مرکز این استان نیز ویکتوریا است.

همچنین ونکوور با 22.2 پر جمعیت‌ترین شهر این استان به‌شمار می‌رود و جایگاه سوم را در پر جمعیت‌ترین شهرهای کانادا از آن خود کرده است. مناطق طبیعی بسیاری در سراسر بریتیش کلمبیا دیده می‌شوند و این استان مکانی بسیار مناسب برای تفریح و زندگی است.

 مناظر استان های کانادا

پرنس ادوارد آیلند

پرنس ادوارد آیلند یکی دیگر از نامزدهای عنوان بهترین استان‌های کانادا است که چندین جزیره آن را تشکیل دادند. این استان با 685.5 نسبت به بقیه استان‌های کانادا مساحت و جمعیت کمتری دارد.

همچنین از صنایع عمده در این استان می‌توان به کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری اشاره کرد. این استان به این دلیل که از ایالت‌های گران کانادا به‌شمار نمی‌رود، ساکنان آن زندگی نسبتا راحتی دارند.

ساسکاچوان

ساسکاچوان از جمله مناطق سرسبز کانادا با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر است. در مرکز این استان شهر رجینا قرار دارد و ساسکتون بزرگ‌ترین شهر این استان است.

ساسکاچوان همچنین به علت روزهای آفتابی متعدد خود در طول سال شهرت دارد و میانگین سالیانه تابش آفتاب در این منطقه به 2000 تا 2500 ساعت می‌رسد.

تنوع فرهنگی بالای این استان دلیل انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت کانادا است که در ایجاد این تنوع نقش پررنگی دارند.

کبک

کبک یکی دیگر از بهترین استان‌های کانادا است که شهر کبک سیتی در مرکز آن قرار دارد و مهم‌ترین شهر این استان نیز مونترال نام دارد.

همچنین زبان فرانسوی، زبان رسمی این استان بوده و این استان توانسته است بزرگ‌ترین استان کانادا نام گیرد. این استان 7.600.000 نفر جمعیت دارد.

کبک مانند ساسکاچوان از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است و مثل استان پرنس ادوارد آیلند افراد ساکن آن زندگی نسبتا آسانی دارند.

منیتوبا

در فهرست بهترین استان‌های کانادا به نام دیگری به اسم منیتوبا می‌رسیم. این استان از جمله سرسبز‌ترین استان‌های کشور کانادا است و جمعیتی حدود 1.2 میلیون نفر دارد.

بزرگ‌ترین شهر استان منیتوبا، وینیپگ نام دارد و مسئولان این شهر در تلاش هستند سالانه چیزی حدود 10000 توریست را برای درآمدزایی بیشتر جذب کنند. از دوران گذشته دو شغل رایج در این استان کشاورزی و ماهیگیری است و زمین‌های کشاورزی زیادی در استان منیتوبا وجود دارند.

نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و می‌تواند یکی دیگر از بهترین استان‌های کانادا باشد. بزرگ‌ترین شهر و همچنین مرکز این استان نیز هالیفکس است.

این استان در ساحل شرقی کانادا واقع شده و نام خود را به‌عنوان یکی از بندر‌های اصلی دریایی کانادا مطرح کرده است. از طرفی جالب است بدانید قدیمی‌ترین قوم سیاه پوست در استان نوا اسکوشیا سکونت دارند.

این استان از ترکیب فرهنگ چند قوم فرانسوی‌ها، اسکاتلندی‌ها، میکاماگ‌ها، پانلیک‌ها و سیاه پوستان تشکیل شده و همین موضوع تاثیر عجیبی در این استان بر جای گذاشته است.

نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک از ۷۶۰,۰۰۰ نفر جمعیت تشکیل شده است و مناطق بکر زیادی در این استان به چشم می‌خورند. سراسر این جزیره را چندین جزیره پوشانده‌اند و 85 درصد نیوبرانزویک را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند.

فردریکتون در مرکز این استان نیوبرانزویک قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر آن سنت جان است. مردم این استان مانند اکثر نقاط کانادا به دو زبان رایج فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند.

 مهاجرت به کانادا

نیوفاندلند و لابرادور

جمعیت استان نیوفاندلند و لابرادور ۱۷۷,۰۰۰ است و در شمال شرق آمریکا قرار دارد. مرکز و بزرگ‌ترین این استان نیز انسینت جانز است.

این استان کمترین مهاجران را به خود جذب می‌کند اما خو‌ن‌گرمی و مهمان نوازی مردمان این استان می‌تواند به پیشرفت جذب مهاجران به‌خوبی کمک کند.

سخن نهایی

در مطلب بالا تمام استان‌های کانادارا با یکدیگر بررسی کردیم. این استان‌ها هرکدام نکات مثبت و منفی خود را دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید یکی از بهترین استان‌های کانادا را به‌عنوان محل مهاجرت خود انتخاب کنید. علاوه بر مهاجرت توریستی به کانادا و انواع دیگر روش‌های مهاجرتی می‌توانید برای دریافت ویزای کانادا از طریق اسپانسرشیپ نیز اقدام نمایید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.