دستگاه چسب زن کارتون چیست؟

دستگاه چسب زن کارتون

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین و اقتصادی ترین دستگاه های بسته بندی در صنایع گوناگون دستگاه چسب زن کارتن یا چسب کشی کارتون می باشد که در آخرین مرحله بسته بندی محصولات به کار میرود. از این دستگاه پس از جا دادن محصولات در کارتن، برای پلمپ، بسته بندی و چسب زنی استفاده می شود تا حمل آن آسان تر شود.

این دستگاه برای کارگاه های تولیدی که عمل بسته بندی محصولات را در تعداد بالا انجام می دهند بسیار پرکاربرد و مهم است. به دلیل سهولت در کارها، سرعت بخشیدن و نظم دهی به بسته بندی این دستگاه ها بسیار محبوب هستند. طراحی دستگاه چسب زن کارتن به صورتی است که می توان از آن ها برای بسته بندی انواع کارتن، در سایز های مختلف استفاده کرد.

کار با این دستگاه بسیار پرکاربرد بسیار راحت است و نیاز چندانی به نیروی انسانی نخواهد داشت در نتیجه هر شخصی می تواند با توجه به نحوه کار با آن، به راحتی بسته بندی را انجام دهد. این دستگاه در انواع مدل ها، سایز ها و اشکال های مختلف متناسب با نیاز مشتری در قزل صنعت آریا تولید می شود.

انواع دستگاه چسب زن کارتن:

  • دستی
  • اتوماتیک
  • نیمه اتومات دو موتوره
  • نیمه اتومات سه موتوره
  • اتوماتیک با دربند اتومات

دستگاه چسب زن کارتن دستی

این نوع از دستگاه های چسب زن اکثرا برای مغازه ها یا کارگاه های صنعتی کاربرد دارد. در این دستگاه انواع نوار چسب های شیشه ای و کاغذی قرار می گیرند که با کشیدن آن بر روی کارتون محصولات چسب زده می شوند.

دستگاه چسب زن اتوماتیک

یکی دیگر از انواع چسب زن های کارتن، چسب زن اتومات می باشد. از این دستگاه در کارخانه های صنعتی به دلیل ظرفیت تولید روزانه بالا ، برای سهولت و سرعت روند کار استفاده می شود.

در این دستگاه تنظیمات مربوط به ارتفاع و عرض دستگاه متناسب با سایز کارتن ها، کاملا اتومات انجام می گیرد و به حضور اپراتور و دخالت دست جهت انجام تنظیمات نیازی ندارد.

دستگاه چسب زن دو موتوره

این دستگاه، دو موتور قدرتمند جداگانه دارد که در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته است و می تواند کارتن را به طور همزمان از بالا و پائین چسب بزند. در این دستگاه ارتفاع و عرض دستگاه به صورت دستی توسط اپراتور و با توجه به سایز و ابعاد کارتن تنظیم می گردد. چسب زن کارتن دو موتوره برای چسب زنی کارتن هایی که وزن سبک (حداکثر 16 کیلوگرم) دارند استفاده می گردد.

 

دستگاه چسب زن سه موتوره

در این دستگاه نیروی محرکه جهت حمل کارتن، سه موتوره بوده که موجب حرکت کارتن ها بر روی دستگاه می شود ، به این صورت که یک موتور در بالا و دو موتور دیگر در طرفین دستگاه می باشد. تنظیم عرض و ارتفاع دستگاه کارتن چسب زن سه موتوره همانند دو موتوره متناسب با ابعاد و سایز کارتن به صورت دستی توسط اپراتور صورت می گیرد. دستگاه چسب زن کارتن سه موتوره برای کارتن های با وزن بالاتر از 16 کیلوگرم استفاده می شود.

دستگاه چسب زن کارتن با دربند اتوماتیک

از دیگر مدل های دستگاه چسب زن کارتن، دستگاه چسب زن کارتن با دربند اتوماتیک می باشد. با توجه به تنوع محصولات و ابعاد گوناگون کارتن در خطوط تولید کارخانجات صنعتی که احتیاج به روند چسب زنی با سرعت بالا داشته باشند مناسب و همچنین از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر بوده و سبب صرفه جویی در نیروی کار انسانی نیز خواهد شد. تنظیم ارتفاع و عرض دهانه ی ورودی دستگاه کارتن چسب زن اتومات توسط نیروی پنوماتیک صورت می پذیرد و همچنین می تواند درب کارتن را به صورت اتومات ببندد. این امر موجب سرعت و دقت هرچه بیشتر دستگاه چسب زن می گردد. این مدل از دستگاه چسب زن کارتن، دارای دو موتور است، که در طرفین دستگاه قرار گرفته اند.

منبع : قزل صنعت آریا

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دستگاه چسب زن کارتون چیست؟

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید