شلوار چه جین باشد چه مجلسی و یا حتی طرح های غیر رسمی‌تر ، فرقی نمی کند و بازهم بین شلوارهای طراحی شده برای مردان و شلوارهایی که برای زنان طراحی شده اند ، تفاوت هایی وجود دارد. از آنجایی که بیشتر شلوارها به یک روش ساخته می شوند ، اغلب تفاوت های کوچکی است که شلوار های زنانه را از شلوار های مردانه جدا می کند.

همانطور که میدانید شلوار یکی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین لباس هاست. پس می خواهیم اطلاعات جذابی در زمینه این لباس پرطرفدار به شما ارائه دهیم.

سایزبندی مردانه

شاید بزرگترین تمایز بین شلوارهای مردانه و زنانه در سایزبندی آنها باشد. شلوارهای مردانه به طور قابل توجهی گشادتر و بلندتر از آنهایی هستند که برای زنان طراحی شده اند و با دو عدد بر روی اندازه لیبل مشخص می شوند. یکی نشان دهنده اندازه کمر و دیگری نشان دهنده طول ساق پا.

سایزبندی زنانه

سایز شلوارهای زنانه فقط با یک عدد زوج که از صفر شروع می شود ، مشخص می شود. هیچ استانداردی در صنعت برای سایزبندی شلوارهای زنانه وجود ندارد ، بنابراین سایز 10 خریداری شده از یک طراح می تواند به میزان قابل توجهی با سایز یک تولیدکننده دیگر متفاوت باشد.

قد شلوار

هنگام  پوشیدن شلوار مشخص می شود که تا کجای کمر می نشیند. زنان اغلب می‌توانند شلوارهای قد کوتاه بپوشند ، در حالی که بیشتر مردان از پوشیدن شلوارهایی که تا کمر می‌نشیند اجتناب می‌کنند. شلوارهای قد متوسط ​​درست زیر ناف قرار می گیرند. برشی که تقریباً برای هر تیپ بدنی ، چه مرد و چه زن ، جذاب است.

رنگ و الگو

در حالی که رنگ‌های بسیار متنوعی برای شلوارمردانه وشلوار زنانه در دسترس است ، زنان به احتمال زیاد شلوارهایی با رنگ‌های روشن ، طرح‌دار یا تزئین‌شده انتخاب می‌کنند. از سوی دیگر ، مردان تمایل دارند به الگوهای مردانه سنتی مانند : راه راه یا شطرنجی پایبند باشند یا از شلوارهایی با رنگ تیره‌تر استفاده کنند.

 

انواع شلوار های زنانه

شلوارهای سرهمی زنانه

این نوع شلوارها که در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری بین شلوار زنانه پیدا کرده است و شلوارهای پیش بندی نیز نامیده می‌شود. به این نوع شلوارها در انگلیسی Overall  و یا jumpsuits می‌گویند. این نوع شلوارها بندی دارند که جلو و عقب شلوار را از کنار گردن به هم متصل می‌کند. شلوارهای سرهمی ، یکی از خاص ترین انواع مدل های شلوار زنانه است.جنس این نوع شلوارها جین و یا پارچه ای نخی است به طور کلی شلوارهای سرهمی از انواع شلوار زنانه هایی است که به علت تنوع جنس برای تمام سنین زنان قابل استفاده گشته است.

شلوارک ها

شلوارک ها در انگلیسی Culottes نامیده می‌شود. ویژگی اصلی این نوع شلوارها ، این است که طول آنها تا زانو یا کمی بیشتر است. پوشیدن مدل خاصی از شلوارک ها ، در قدیم در میان اشرافیت رواج داشت ، ولی اکنون مدل‌های بروز آن بدلیل راحتی آنه ا، در میان زنان از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است

شلوار پانکی زنانه

طرفداران شلوارهای پانکی  بیشتر جوانانی با استایل پانک هستند. این مدل از شلوارها جنس های مختلفی می‌توانند داشته باشند. ویژگی اصلی این نوع شلوارها نوع خاص طراحی و تزئینی بودن شلوار در دوخت آن است. شلوار جین های پاره و یا همراه با تعداد زیادی جیب از این نوع سبک به حساب می‌آیند. شلوار پانکی زنانه و مردانه بیشتر در میان طرفداران موسیقی راک وجود دارد.

شلوار بگی زنانه

این شلوار در انگلیسی با نام baggy pants معروف است.شلوارهای بگی زنانه  اصولا شلوارهای سرتا سر گشادی هستند که در قسمت کمر آنها کش تعبیه می‌شود. گاهی هم در قسمت دور مچ پا کش قرار دارد. این نوع شلوارها ، به همراه یک بلوز خنک ، یکی از استایل های محبوب تابستانه است.

 

شلوارهای سنبادی زنانه

نام دیگر این نوع شلوارها، شلوار حرمسرا است که به انگلیسی Harem نامیده می‌شود.

ویژگی اصلی این نوع شلوارها ، تنگ شدن در مچ پا و گشاد بودن سایر قسمت های شلوار است. مدل های جدید این نوع شلوارها حتی در بیرون منزل نیز از محبوبیت بالایی میان زنان برخوردار است. شلوارهای سنبادی ، نوعی از شلوارهای راحتی زنانه به حساب می‌آیند.

انواع شلوار مردانه 

شلوار چرم

این مدل شلوار مردانه برای هر استایل و فرم بدنی مناسب نیست و برای گروه خاصی که بدن‌شان روی فرم است توصیه می‌شود. این شلوار گزینهه خوبی برای پوشیدن در یک موقعیت اجتماعی مناسب به‌شمار می‌رود ؛ چون ظاهر شما را مردانه‌تر و قدرتمند تر نشان می‌دهد. شلوار چرمی مردانه انواع مختلفی دارد ، از شلوار چرم مشکی اصل گرفته تا چرم مصنوعی و شلوارهای چرمی که شبیه به شلوار جین است.

شلوار گرمکن

شلوار گرمکن ورزشی راحت ‌ترین نوع شلوار مردانه محسوب می‌شود. این شلوار ، راحت و پرطرفدار است و پوشیدن آن در بیرون از منزل عیب نیست ! شلوار گرمکن برای استایل روزمره انتخاب خوبی محسوب می‌شود ، چه در خانه هنگام استراحت و تماشای تلویزیون و چه وقت خرید کردن ؛ هم راحت است و هم کاربردی.

 

شلوار پشمی مردانه

وقتی صحبت از شلوار مردانه پشمی می‌شود ، گزینه‌های زیادی در اختیار دارید ، از پارچه‌های موهر گرفته تا گاباردین ؛ هر یک از این پارچه‌ها به منظور اهداف منحصر به فردی مصرف می‌شوند و با سبک‌های مختلف مطابقت دارند. اگر می‌خواهید استایل کلاسیک روستیک (روستیک به معنای روستایی است و نوعی استایل کلاسیک است) داشته باشید ، حتما به یک شلوار پشمی با تناژ تیره نیاز دارید که با پلیور بافت و یک جفت بوت ست کنید. برای ظاهری مجلل‌تر ، می‌توانید کت و کفش مجلسی (بدون بند) را با شلوار پشمی بپوشید.  برای سفر یا روزهایی که ساعات طولانی در اداره کار می‌کنید ، پارچه‌های موهر گزینه مناسبی است ، چون شکل خود را به خوبی حفظ می‌کند و در عین حال راحت است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.