سه خردادماه است و رئیس‌جمهور شهید پس از ۳۳ ماه خدمت دوباره به خراسان جنوبی برگشته؛ به استانی که همیشه بیان می‌داشت علاقه خاصی به مردمش دارد. او به این استان پیش‌ازاین نیز سفرکرده، به دورترین روستاهایش رفته، با مردم رودررو به صحبت نشسته، با تولیدکنندگانش حرف زده و به مسئولان مربوط دستور داده تا مشکلات مردم سریع‌تر حل شود.

به گزارش ۷۲۴پرس؛ ساعت ۵ صبح است، هنوز دو ساعتی تا آغاز مراسم تشییع رئیس‌جمهور و همراهانش مانده اما مردم قدم‌زنان به سمت نقطه ثقل و شروع مراسم می‌روند. مردم با پلاکاردهایی در دست خود را مدیون رئیسی می‌دانند و با ندای لبیک یا حسین و لبیک یا زینب منتظر پیکر شهدا می‌شوند. جای سوزن انداختن در خیابان پاسداران بیرجند نیست. همه بی‌تاب و بی‌قرارند. نوحه و مداحی ادامه دارد تا اینکه خودروی حامل رئیس‌جمهور می‌رسد؛ اما این بار رئیس‌جمهور نیست تا با دست باز از شیشه خودرو به استقبال مردم آید. او و همراهانش با پرچم ایران بر پیکرشان به میان مردم آمده‌اند. مردم با دیدن پیکر رئیس‌جمهور شروع به سردادن شعارهای "یا حسین" و "علمدار نیامد" کردند.

شهید جمهور از آیت‌الله رئیسی اثرگذاری بیشتری دارد

پیرمردی که روی ویلچر نشسته بود، عکس رئیس‌جمهور شهید را در دست داشت. نزدیکش رفتم. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ۷۲۴ پرس گفت: «آمده‌ام تا بگویم جان فدای این وطن هستم. من همیشه دوست داشتم رئیس‌جمهور را از نزدیک ببینم هزار حیف که به پیکر شهیدش رسیدم».

پیرمرد روی ویلچر در تشییع شهید رئیسی

وی افزود: «رئیس‌جمهور همیشه به محرومان توجه خاص داشت. او مردم خراسان جنوبی را هیچ‌گاه از یاد نبرد. من به پاسداشت توجهش به محرومان آمدم تا بگویم تو رو از یاد نخواهم برد».

وی بیان کرد: «با همین ویلچر پیرو ولایت هستم و حاضرم جانم را فدای وطن و رهبرم کنم. باید گفت شهید جمهور از آیت‌الله رئیسی اثرگذاری بیشتری دارد. این ملت تا عمر دارد از شهید آیت‌الله رئیسی به نیکی یاد خواهد کرد.

در میان جمعیت قدم برمی‌دارم. از هر سن و سلیقه‌ای هستند. باورم نمی‌شود که هرکسی با هر گرایشی آمده. مگر می‌شود یک انسان از هر طیفی علاقه‌مند داشته باشد. از الهام حمیدی، دانش‌آموز دهه هشتادی که در میان جمعیت اشک می‌ریخت، پرسیدم در این هوای گرم چرا آمده گفت: «من از شرایط ناراضی بودم و بسیار آیت‌الله رئیسی را قضاوت کردم و گاهی به‌ناحق و بدون آگاهی سخن گفتم».

زن بیرجندی با پلاکارد در تشییع شهید رئیسی

وی همان‌گونه که می‌گریست، بیان کرد: «امروز آمده‌ام تا از رئیس‌جمهور حلالیت بخواهم. من از او معذرت می‌خواهم من به‌ناحق قضاوتش کردم؛ چرا که اگر او شهیدگونه نمی‌زیست با شهادت به پیشگاه خداوند نمی‌رفت. او را قضاوت کردم خدا کند مرا ببخشد».

کودکان این سرزمین باید سلوک رئیسی را بشناسند

مادری که همراه کالسکه کودکش به مراسم تشییع آمده بود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ۷۲۴ پرس گفت: «برای بودن در این کشور و برای اینکه فرزندم بداند چه نوع سلوک و روشی به آزادگی می‌رسد او را به میان جمعیت آورده‌ام؛ اگرچه سخت است در این خیل جمعیت کودک خردسالی همراهم باشد، اما او باید بداند راه‌ورسم آزادگی چیست».

وی تصریح کرد: «کودکم جان فدای رهبرم و راهی که شهید رئیسی بنیان‌گذارش بود. این راه را دوست دارم و نمی‌خواهم به‌هیچ‌عنوان کودکم از این مسیر دوری گزیند. این راه رستگاری است همان‌گونه که رئیسی شهید رستگار شد».

این مادر بیان کرد: «کودکان این سرزمین باید سلوک رئیسی را بشناسند. اگر این روش در میان ملت شهیدپرور تداعی شود، به همان رستگاری که شهید جمهور و همراهانش رسیدند می‌رسد و این همان پیروزی مدنظر مقام معظم رهبری است».

لبیکی برای تمام عمر یک ملت

جواد قمری که از شهر طبس همراه خانواده به بیرجند آمده تا در مراسم تشییع شهید جمهور شرکت کند، نیز گفت: «آمده‌ام تا بگویم راه شهید رئیسی همچنان ادامه دارد. او برای ما نه یک رئیس‌جمهور که یک پدر بود. او هر لحظه قلبش با محرومان می‌تپید و به یادشان خواب نداشت».

[ضور خانواده طبسی در تشییع شهدای خدمت

وی بیان کرد: «خاطره بازدید آیت‌الله رئیسی از معدن طبس و نشستن پای صحبت کارگران را از یاد نمی‌بریم. امروز لبیک دوباره به همه فعالیت‌های شهید جمهور در مدت کوتاه خدمتش می‌دهیم. این لبیک برای همه عمر است».

شهیدی که هیچ‌گاه به مرخصی نرفت

یکی از هم استانی‌های اهل‌سنت که از شهرستان درمیان به بیرجند آمده نیز به خبرنگار ۷۲۴پرس گفت: «اهل‌سنت امروز و این لحظه احساس می‌کنند یک حامی، پدر معنوی و برادر واقعی که در کنارشان بود را ازدست‌داده و این ضایعه جبران‌ناپذیر است».

وی افزود: «ما در نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و شیعه و سنی با یکدیگر برادر و برابر هستیم، جامعه اهل‌سنت امروز احساس می‌کند که یکی از نزدیکان خودش را ازدست‌داده و این واقعیت است».

حضور اهل سنت خراسان جنوبی در تشییع شهید جمهور

وی بیان کرد: «این عزیز بزرگوار در زمان خدمت یک‌لحظه برای خودش وقت نگذاشت و مرخصی نرفت این نشان از خدمت و انجام عهد خود با خداوند است، ان‌شاءالله خداوند به همه ما توفیق بدهد سرباز واقعی حضرت امام خامنه‌ای باشیم و این امر تنها با وحدت امکان‌پذیر است».

مظفرنیا که در یکی از موکب‌ها در حال پذیرایی از مردم تشنه و عزادار بود نیز گفت: «آمده‌ام تا به مردمی که برای خادمان خود این اندازه ارزش قائل هستند خدمت‌رسانی کنم. این مردم که قدر خدمتگزاران خود را می‌دانند لایق ستایش هستند. هر کاری که لازم باشد برای این مردم ولایتی انجام می‌دهم؛ چراکه لیاقت احترام را دارند».

وی افزود: «رئیس‌جمهور برای ما همیشه مقدم و محترم است؛ چراکه منتخب مردم است. رئیس‌جمهور شهید نیز شأن بالاتری دارد؛ چراکه در راه تفکر مردم به شهادت رسیده باید او را تا همیشه تاریخ پاسداشت».

تشییع پیکر شهید رئیسی توسط مردم خراسان جنوبی

مردم هرکدام صحبتی برای گفتن داشتند، صحبتی به بلندای یک خدمت و محبتی از رئیس‌جمهور شهیدشان. یکی گریه می‌کرد و یکی با یا حسین حسین گویان به بدرقه شهیدشان آمده بودند و آن یکی آمده بود تا در آخرین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان این بار با وحدت پاسخ خدمت‌های رئیس‌جمهور را بدهد.

جمعیت با اشک و آه و حسرت آمده بودند و رئیس‌جمهورشان را در آخرین سفرش همراهی کردند. پیکر مطهر شهدای خدمت از جمعیت جدا می‌شود، راهی فرودگاه می‌شود تا رئیس‌جمهور شهید با مردم مشهد مقدس دیداری تازه کند. هواپیمای حامل پیکرها می‌رود، دور و دورتر می‌شود و با خود می‌اندیشم این راه را پایانی نیست.