خراسان جنوبی زادگاه مردمانی دلیر و ولایت‌مدار بوده که در راه دفاع از حریم ولایت و پاسداری از ارزش‌های بزرگ انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

 واکاوی تاریخ این دیار، نمونه‌های زیادی از هنر بزرگ‌مردان و شیرزنان این مرزوبوم روایت می‌کند. حکایت‌هایی اعم از دفاع از مرزها در روستاهایی کور و بدون امکانات؛ روایت‌هایی همچون حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات که هراسی بزرگ بر دل دشمن انداخته است.

 مردم این استان، از جنس شهید حججی‌اند؛ چراکه از جان و سرمایه‌هایشان مایه می‌گذارند تا نگاه دشمن به این کشور نیفتد و اگر قطعه‌قطعه شوند، از مسیر ولایت و حمایت از رهبر فرزانه انقلاب جدا نمی‌شوند.

 آری، خون ۲ هزار شهید دفاع مقدس و صدها شهید امنیت همچون اولین شهید مدافع حرم «شهید بصیری پور» در رگ مردمان این دیار مرزی شرق کشور است که پای آرمان‌های انقلاب باثبات ایستاده‌اند.

این بار هم مرد و زن، کودک و بزرگ و پیر و جوان آمدند تا با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، مشت‌های گره‌کرده‌شان را بر سر دشمن بکوبند و باری دیگر با امام (ره) تجدید بیعت کنند.

 آمدند تا بگویند غزه تنها نیست؛ چراکه ایران خود یک «غزه» است و برای دفاع از دیگر هم‌وطنان و نابودکردن اسرائیل کودک‌کش، گوش‌به‌فرمان رهبری هستند.

امروز خون صدها کودک غزه‌ای، سیلی از خشم علیه استکبار به راه انداخته و بدون شک تا نابودی رژیم کودک‌کش اسرائیل آرام نخواهد گرفت.