حدود ۳۴ هزار رأی اولی در خراسان جنوبی برای شرکت در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دور از مجلس خبرگان رهبری شور و نشاط دیگری دارند.

به گزارش ۷۲۴‌پرس؛ انقلاب اسلامی از همان بدو تولد با حضور و مشارکت مردم شکل گرفته و میراثی به نام انتخابات را از سالیان گذشته به ارث گذاشته است.

از سال‌ها گذشته نمایندگان مجلس، شورای شهر و‌‌ روستا و رئیس جمهور با انتخاب و آرای مردمی بر کرسی نشسته و این موضوع همواره موجب آزار کشورهای مستبد بوده است، چراکه توجه و اهمیت مردم به کشورشان و همدلی ملت در تصمیمات و مشکلات دولت، بیش از هر چیزی دشمن را می‌ترساند.

حالا فصل دیگری از کتاب انتخابات در ایران و به طبع در خراسان جنوبی آغاز شده و نامزدهای انتخاباتی برای خبرگان رهبری و دوازدهمین دور از انتخابات مجلس با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

مردم نیز همچون گذشته خود را برای حضور در این آزمون سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند تا باری دیگر رویای دشمن برای ناامیدی ملت از نظام، کابوس شود.

در این بین رای اولی‌ها با شور و نشاطی دیگر برا انتخابی اصلح تلاش کرده و معتقدند باید با حضوری پرشور به دشمن بفهمانند فریب توطئه‌های دشمن برای منحرف شدن از مسیر انقلاب را نمی‌خورند.

به عشق رهبری رأی می‌دهم

یک رأی اولی در گفت و گو با خبرنگار ۷۲۴‌پرس بیان کرد:« به عشق رهبری در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور می‌یابم تا در سرنوشت کشورم شریک شوم»

مشارکت مردم ایران در انتخابات

فاطمه فیاضی‌نسب با بیان اینکه از نامزدهای انتخاباتی خواستاریم در جلب اعتماد مردم، از وعده‌های ناشدنی پرهیز کنند، افزود: «انتخاب اصلح یک شرط مهم و حیاتی بوده که تنها با تحقیق پیرامون این نامزدها میسر می‌شود بنابراین صداقت در تبلیغات یک اصل است».

وی عادل، صادق و انقلابی بودن را از مهم‌ترین ویژگی‌های در یک نماینده برشمرد و اظهار کرد: «باید نمایندگان به مسائل مهم استان توجه کرده و زبان مردم در مجلس باشند‌».

درخواست‌هایی از نمایندگان

یکی دیگر از شهروندان که بنا به گفته خودش رأی اولی است هم در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: «قطعا در انتخابات شرکت می‌کنم و امیدوارم در این آزمون امانت‌داری، سربلند بیرون آیم».

بنا به گفته فاطمه چاحوضی، انقلابی‌گری، تفکر بسیجی، حضور دائمی و بی‌وقفه در وسط میدان و روحیه جهادی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نماینده بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: «مردم باید به نمایندگانی رأی دهند که فقط پشت صندلی ننشینند بلکه با تکیه بر دانش و توانایی های لازم امورات کشور را تعیین کنند».

چاحوضی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید در شهر و شهرستان خود حضور فعال داشته باشند و در نهایت به نفع کل ملت ایران در صحنه عمل حاضر شوند، افزود: «امید است بتوانم با انتخابی صالح، سرنوشت چهارساله این کشور را رقم بزنم».

آمادگی رأی اولی‌ها برای جشن تکلیف سیاسی

یکی دیگر از نوجوانان بیرجندی در گفت و گو با ۷۲۴پرس بیان کرد: «به عنوان یک رأی اولی، قطعا در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور می‌یابم تا رأی من تیری به قلب دشمن باشد‌».

رضا حسینی خواستار مشارکت حداکثری مردم به ویژه جوانان در انتخابات شد و گفت: «برای زنده ماندن درخت انقلاب تلاش‌های زیادی انجام شده و خون‌های زیادی ریخته شده است بنابراین حضور ما می تواند پاسدار حرمت خون شهدا باشد».

وی با اشاره به جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها بیان کرد: «باید با مشارکت در انتخابات به دشمن بفهمانیم که نمی‌تواند جوان ایرانی را از مسیر انقلاب خارج کند».

۳۴ هزار نفر رأی اولی در استان

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی هم چندی پیش در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: «در حال حاضر ۳۴ هزار نفر در این استان رأی اولی داریم که امسال نخستین حضور در یک مشارکت سیاسی مهم را تجربه می‌کنند و برای اولین بار رأی خود را در صندوق رای می اندازند».

طالبی ادامه داد: «از این تعداد ۵ هزار دانش‌آموز رأی اولی هستند که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امسال شرکت می‌کنند».

وی بر فضاسازی مدارس استان برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی با کمترین هزینه‌کرد تأکید کرد و افزود: «نیاز است همایشی ویژه معلمان به عنوان قشر اثرگذار در تعلیم و تربیت و هدایتگر نسل آینده‌ساز کشور در برهه حساس کنونی و در آستانه انتخابات، برگزار شود».