با وجود چند مجموعه ورزشی در شهرستان فردوس و فعالیت بیش از ۳ هزار ورزشکار در فدراسیون‌های مختلف، پروژه سالن ورزشی ۲۰۰۰ متری به‌عنوان یکی از مجهزترین سالن‌های ورزشی خراسان جنوبی که در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شده، همچنان در بند امروزوفردا کردن‌ها مانده است.

به گزارش ۷۲۴پرس، تعریف ورزش به هدف از انجام آن بستگی دارد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت که ورزش منظم، یکی از بهترین کارها برای سلامت، بهزیستی و افزایش طول عمر بوده که به حفظ سلامتی، بهبود عملکرد شناختی و خواب کمک می‌کند.

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار با ورزشکاران در آذرماه ۱۴۰۲، با تأکید بر اینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، گفته‌اند: «قوّت ورزش، اتخاذ تدابیر درست در انتخاب مربی، ترکیب تیم‌های ملی و مراقب از بروز فساد اقتصادی و آفات اخلاقی است؛ یکی از وظایف مسئولان، برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول حرفه‌ای برای رفع مشکلات قدیمی ورزش است».

آیت‌الله رئیسی نیز در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران کشور در شهریورماه ۱۴۰۲، با بیان اینکه آنچه برای دولت اهمیت دارد به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفته‌اند: «همهٔ رشته‌های ورزشی باید نسبت به تجهیزاتش بروز شود و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد».

بااین‌حال در شهرستان فردوس با وجود بیش از ۳ هزار ورزشکار که سال گذشته ۱۶۰ نفر از آنان در مسابقات استانی، ملی و آسیایی افتخارآفرینی کرده‌اند، سالن ورزشی ۲۰۰۰ متری فردوس که قرار بود در شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری برسد و نیاز شهرستان را مرتفع کند، همچنان چشم‌انتظار فعال‌شدن کارگاه ساخت و تکمیل است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به گفته مسئولان، سالن ورزشی ۲۰۰۰ متری فردوس با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر، در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد و اجرای فاز اول آن بر مدار فراز و نشیب‌هایی قرار گرفت؛ اما نهایتاً نصب سوله در سال ۱۳۹۵ تکمیل شد؛ در فاز دوم نیز دیوارچینی انجام شد، اما در مرحله تکمیل سقف، ختم پیمان خورد.

اتفاق ناگوار ختم پیمان، خواسته قلبی ورزشکاران فردوس را به ناامیدی کشاند و نگرانی در چشم‌های منتظر یک شهرستان پدیدار شد؛ تا آنکه با ورود به دولت سیزدهم و نگاه ویژه ریاست‌جمهور به حوزه ورزش و جوانان، فاز سوم این پروژه با وعده اعتبار ۵ میلیاردتومانی استان و اعتبار ۵ میلیاردتومانی ملی، در دستور کار قرار گرفت.

اجرای فاز سوم این پروژه، سالن ورزشی ۲۰۰۰ متری را سلانه‌سلانه به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رساند و برای افتتاح آن در هفته دولت سال جاری لحظه‌شماری می‌کردیم که بار دیگر کمبود شدید اعتبارات، پروژه را در مرحله بتن‌ریزی کف، به‌زانو درآورد.

سالن ورزشی ۲۰۰۰ متری فردوس

شهرستان، دیگر گنجایش این چشم‌انتظاری‌ها را نداشت! خبرنگاران دست‌به‌قلم شدند و مطالبه‌گران و ورزشکاران یک‌صدا خواستار تحقق وعده‌ها شدند؛ تا آنکه در مرز ختم پیمان، بخشی از مطالبات پیمانکار پرداخت شد و بخش دیگر آن در دست پیگیری قرار گرفت و به همت مسئولان، اعتبار استانی این پروژه صددرصد تخصیص یافت.

آنچه محرز است، نیاز شهرستان فردوس به تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه است که تحقق این امر در گرو توجه ویژه‌تر مسئولین و پیمانکار، و تخصیص اعتبارات ملی آن است؛ و باتوجه‌به رشد لحظه‌ای قیمت‌ها، لازم است تکمیل این پروژه در همین نقطه مطلوب رقم بخورد.

امید است، غبار نگرانی‌ها بابت عدم تکمیل و تجهیز صددرصدی و افتتاح بدون بهره‌برداری سالن ورزشی ۲۰۰۰ متری فردوس، از شانه‌های خسته شهرستان تکانده شود و جانی دوباره در رگ‌های حوزه ورزش جریان یابد؛ چراکه این سالن بستری برای رشد هرچه بیشتر ورزشکاران و درخشش فرزندان این شهر بر سکوهای ملی و فراملی است.