اگرچه طی سال‌های گذشته شهرستان‌هایی مانند قائن از کمبود بیمارستان و پزشک رنج می‌بُرد، اما تجویز نسخه‌های درمانی مسئولان برای کمبودهای بهداشت و درمان قائن منجر به رضایتمندی شهروندان شده است. 

به گزارش ۷۲۴پرس؛ امروزه به دلیل تغییرات مختلفی در جوامع انسانی از جمله تحول هرم جمعیتی و ظهور بیماری‌های نوپدید، نیاز مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

اگرچه طی سال‌های گذشته شهرستان‌هایی مانند قائن از کمبود بیمارستان و پزشک رنج می‌بُرد، اما تجویز نسخه‌های درمانی مسئولان برای کمبودهای بهداشت و درمان قائن منجر شده تا شهروندان، تحولی عظیم را در این حوزه به ذهن بسپارند؛ چراکه افزایش پزشک متخصص در رشته‌های مختلف هم رنج زیادی را از دردهایشان برداشته است.

حالا شهروندان قائنی در حالی از پیشرفت‌های بهداشت و درمان بر خود شعف دارند که توسعه بیمارستان شهدای قائن، شاخص امید به زندگی را در جامعه افزایش داده و شوق زندگی را با احساسشان پیوند داده است.

تزریق ۴۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح توسعه بیمارستان شهدای قائن

رئیس بیمارستان شهدای قائن، در جریان حضور تور رسانه‌ای راویان پیشرفت در این شهرستان و بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای قائن، بیان کرد: «با حمایت دولت سیزدهم، این پروژه ۴۱۷ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد».

مختاری، با بیان اینکه در طرح توسعه بیمارستان شهدای قائن، ۱۶۶ تخت جدید به بیمارستان افزوده می‌شود، گفت: «این بیمارستان در مجموع ۳۰۰ تختخوابی بوده و فضایی آموزشی و درمانی است».

رئیس بیمارستان شهدای قائن

رئیس بیمارستان شهدای قائن بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر از سال ۹۷ آغاز شده و در چهار طبقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۴ پزشک در قائن، بیان کرد: «با اجرای طرح توسعه، تعداد پزشکان به ۷۰ نفر افزایش می‌یابد و این شهرستان به استاندارد فضای درمانی می‌رسد».

احداث ۱۶ خوابگاه برای پزشکان

مختاری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ خوابگاه برای پزشکان در ۱۶۰۰ متر زمین در حال احداث است، افزود: «برای این طرح ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده که سال آینده افتتاح می‌شود».

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه بیمارستان شهدای قائن، به ازای هر ۲۵۰ بیمار یک تخت بیمارستانی خواهیم داشت، اظهار کرد: «همچنین با جذب رشته‌های فوق‌تخصص، مشکلات اعزام اعم از آنژیوگرافی حل می‌شود».

به گزارش ۷۲۴پرس، رئیس بیمارستان شهدای قائن با بیان اینکه در طرح توسعه ۴۰ بخش روانپزشکی و ۹ اتاق عمل دیده شده است، افزود: «در رشته‌هایی مانند اورولوژی نیازمند پزشک متخصص هستیم؛ چراکه یک پزشک در سطح شهرستان فعال است».

وی، از جذب ۱۱ پزشک متخصص جدید در سال جاری خبر داد و افزود: «در حال حاضر در رشته ارتوپدی ۳ متخصص، قلب سه متخصص، نورولوژی دو متخصص فعال است؛ ولی در رشته اطفال مساعدت‌هایی خواهد شد».

نسخه درمانی مسئولان برای قائن

مختاری با اشاره به دیگر پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حال احداث، بیان کرد: «احداث ۱۶ واحد پانسیون پزشکان، احداث ساختمان آموزشگاه بهروزی با ۱۶۰۰ متر در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، احداث مراکز سلامت و خانه‌های خانه بهداشت در مناطق روستایی از دیگر پروژه‌های در دست انجام است».

بیمارستان شهدای قائن

فرماندار قائن هم در این تور با اشاره به بیمارستان ۱۶۶ تختخوابی این شهرستان بیان کرد: «با پیگیری‌های انجام شده ۴۱۷ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و از حدود دو ماه گذشته عملیات ساختمانی انجام شده است».

محمدی ادامه داد: «در کنار توسعه بیمارستان ۱۶۶ تختخوابی شهدا، در این دولت MRI بدون شاخص وزنی در بیمارستان قائنات مستقر و بسیاری از تجهیزات تصویربرداری پزشکی وارد شد».