مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان آبان ماه در استان خراسان جنوبی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب حدود ۲۳۲٫۰۰۰ فقره وام پرداخت کرده است.

محمدحسین فرهمند راد روز سه‌شنبه در نشست خبری ضمن تبریک سالروز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هم‌وطنان است.

وی بیان کرد: جذب بیش از ۱۶ میلیون مشتری حاصل خدمات این بانک در طول ۱۶ سال فعالیت بانکداری خود بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی اظهار کرد: این بانک در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ و در مسیر بانکداری هوشمند، برنامه‌های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک تمام الکترونیکی را در دستور کار داشته و کارهای مختلفی از جمله پرداخت وام فوری تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بر اساس معدل، کیو بانک، بانکداری تمام الکترونیکی و هوشمند، سامانه پرداخت وام آنلاین و افتتاح حساب آنلاین را انجام داده است.

وی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی پیشخوان مجازی، راه‌اندازی سامانه توثیق سهام، بهره‌مندی از سفته الکترونیک برای مشتریان، احراز هویت آنلاین «سجام»، کارت هدیه مجازی، سامانه معدل حساب آنلاین و طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک از دیگر اقدامات است.

فرهمند راد ضمن ابراز خشنودی از استقبال مردم از خدمات آنلاین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: این بانک تاکنون تعداد ۱۸٫۰۰۰ فقره وام آنلاین در استان پرداخت کرده است همچنین ۱۸۵۰۰ نفر نیز به صوت آنلاین افتتاح حساب کرده‌اند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به سیاست‌های کلان این بانک از ابتدا تاکنون تعداد ۱۵٫۴۰۰ فقره تسهیلات بدون ضامن در استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی دارای ۱۱ شعبه در شهرهای بیرجند، قائن، طبس، فردوس، بشرویه، نهبندان، حاجی‌آباد، اسدیه و یک باجه در شهرستان سرایان است و تاکنون توانسته است حدود ۲۳۲٫۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش حدود ۷۳ هزار میلیارد ریال به مردم شریف استان پرداخت کند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد، افزود: دراین‌بین اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند.

وی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مدنظر قرار داده است، در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مدنظر این بانک بوده است.

فرهمند راد بیان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی عملکردی خیره‌کننده در جهت پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در سال‌های گذشته و به‌خصوص سال جاری از خود بجای گذشته است بطوریکه در سال ۱۴۰۱ این بانک در استان تعداد ۵۶۴ فقره وام ازدواج به مبلغ ۷۹۱ میلیارد ریال و تعداد ۵۶۶ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: این آمار در سال جدید تعداد ۵۱۴ فقره وام ازدواج به مبلغ هزار و ۶۹ میلیارد ریال و تعداد ۸۵۵ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۶۴۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: حدود ۹۰۰ فقره وام به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، حدود ۳۵۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۶۳ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار و حدود ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی نیز صورت گرفته است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه استان خراسان جنوبی در خصوص اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیان کرد: این بانک سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به‌منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌وکارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به طور خاص مدنظر بوده است که اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق و نوآوری و شکوفایی صورت گرفته است.

فرهمند راد افزود: حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک مهر ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است.

وی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح با استقبال روبرو شده و روزبه‌روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف پذیرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه استان خراسان جنوبی اضافه کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال مردم مواجه شده و تا کنون حدود ۸۰۰۰ نفر در استان خراسان جنوبی کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: در حال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیش از ۱۶ میلیون نفر در کشور رسیده است و این بانک تا پایان آبان‌ماه در استان خراسان جنوبی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان را در قالب حدود ۲۳۲٫۰۰۰ فقره وام پرداخت نموده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیش از ۱۶ میلیون نفر در کشور رسیده است، تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی گامی مهم در تسریع فرایند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط‌زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است.