مردم بیرجند با حضور در راهپیمایی روز قدس، فریادهایی از جنس «مرگ بر اسرائیل» سر داده و حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

 به گزارش ۷۲۴ پرس؛ خراسان جنوبی به‌عنوان تکه‌ای از پازل جنوب شرق کشور بوده که مردمانش در پشتیبانی از نظام و رهبری زبانزد هستند. حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اعم از انتخابات، راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه جنایات مختلف دشمن همه نشان از عشق بالای کویرنشینان به ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مردم این خطه نه‌تنها در دفاع از وطن و ناموسشان، جان را کف دست می‌گذارند؛ بلکه دست یاری‌شان همواره برای حمایت از مسلمانان در نقاط مختلف کشور بلند است.

کمک به ساخت حرم مطهر ائمه اطهار، کمک به حادثه‌دیدگان زلزله در افغانستان و شهادت اولین مدافع حرم «شهید بصیری پور»، تنها گوشه‌ای از رشادت‌های مردم خراسان جنوبی در مسیر ولایت‌مداری است.

گذشته از تاریخ درخشان خراسان جنوبی، حضور غیور مردان و شیرزنان در صحنه‌های حمایت از دیگر کشورها و اعلام انزجار از جنایات استکبار، برگ دیگری از گام‌های ارزشمند این ملت در میدان همدلی است.

صحنه‌ای دیگر از حماسه‌آفرینی کویرنشینان

سیل مردم در میدان قدس بیرجند برای همدردی با محنت‌کشیدگان غزه مصداقی بارز بر نوع‌دوستی مردم است. مردمی که با گام‌هایی از جنس رأفت و عطوفت آمده‌اند تا نه‌تنها امید را مهمان دل مادران، پدران و کودکان غزه کنند، بلکه باری دیگر با مشت‌هایی گره‌کرده و شعارهای «مرگ بر آمریکا»، فلسطین را به سلاح فولادین اراده مجهز کنند.

راهپیمایی روز قدس در بیرجند-1403

امروز کودکان هم آمده‌اند تا با قامتی کوچک اما فریادهایی بلند و رسا همچون تیر به قلب دشمن باشند و خشم خود را نسبت به جنایت‌ها و نسل‌کشی‌های اسرائیل نشان دهند.

آری، اینجا میدان قدس میعادگاه مردمان بیرجند است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هم‌زمان با سراسر کشور، فریاد «مرگ بر آمریکا» سر داده‌اند.

قرارشان ساعت حوالی ۱۰ صبح است؛ اما جمع کثیری از اوایل چشم‌انتظارند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند. جمعیت رفته‌رفته افزایش می‌یابد. حضور پرشور کودکان نقطه عطفی در این حرکت انسان‌دوستانه مردم بیرجند است. کودکانی که با عروسک‌هایشان آمده‌اند تا در دنیایی کودکانه، تمام دارایی‌شان را به‌رسم مهربانی نثار کنند.

حضور کودک معلول در راهپیمایی روز قدس شهر بیرجند

از همه قشر آمده‌اند. یکی تنها آمده و دیگری به همراه خانواده... یکی ویلچرنشین است و دیگری گهواره نشین... اگرچه سن و جایگاه اجتماعی متفاوتی دارند؛ اما هدفشان یکی بوده و هم‌صدا یک شعار را فریاد می‌زنند.

برای نبرد گوش‌به‌فرمان رهبر هستیم

قامتش کوچک اما رؤیایش بزرگ است؛ چراکه باهدف نام‌نویسی در پویش «طوفان الاقصی» با شعار «حریفت منم» آمده است.

با مشت‌هایی گره‌کرده از خشم، شعار «مرگ بر اسرائیل» را فریاد می‌زند. چند لحظه‌ای با او هم‌کلام می‌شویم.

مهدی الله یاری در گفت‌وگو با ۷۲۴پرس بیان می‌کند: «مردم ای ایران نسبت به کشورهای اطراف در این تظاهرات پیشتاز بوده‌اند و اکنون منتظر فرمان اصلی از سوی رهبری هستیم تا در صحنه نبرد هم پیشتاز باشیم».

حضور کودکان در راهپیمایی روز قدس در بیرجند-1403

وی با اشاره به اهدافش برای حضور در این تجمع، می‌گوید: «هدف تمام افراد حاضر در میدان قدس این است که بگوید برای شرکت در میدان نبرد آماده‌اند و از اسرائیل ترسی به دل نداریم»،

الله یاری با بیان اینکه پدران و مادران غزه و تمام افرادی که زیر جنایت‌های دشمن فرزندان خود را ازدست‌داده و یا خسارت جانی و مالی متحمل شده‌اند، بدانند ما آماده نبرد با دشمن هستیم، گفت: «همچنین دشمن بداند دست ما روی ماشه و گوش‌به‌فرمان رهبر هستیم تا اقداماتش را پاسخ بدهیم».

اعلام همدردی با مادران غزه

به همراه خانواده آمده است. کودکی در بغل دارد و دست فرزند خردسال دیگرش را گرفته و قدم‌زنان به سمت جمعیت می‌رود. شعارهایش کوبنده و مشت‌هایش گره‌کرده است گویی تمام خشمش را به آسمان می‌فرستد تا افلاکیان پیام‌رسان شعارهایش باشند.

حضور خانواده در راهپیمایی روز قدس در بیرجند-1403

این بانوی بیرجندی همدردی و همدلی با مادران غزه و اعلام برائت از استکبار را از جمله اهدافش برای حضور در این راهپیمایی می‌داند و می‌گوید: «مادران فلسطینی بدانند به فکرشان هستیم و نهضت مقاومت را ادامه دهند».

ناصری‌نژاد با بیان اینکه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بداند به‌زودی هیچ اثری از او بر روی زمین و در یادها باقی نمی‌ماند، می‌افزاید: «بدون شک تجمعات مردمی در نقاط مختلف کشور نه‌تنها دشمن را می‌ترساند؛ بلکه امیدبخش مردمان رنج‌کشیده غزه است».

فرزانه جاودان پور، نوجوان ۱۴ساله بیرجندی هم که باهدف همدردی با فلسطین به میدان قدس آمده در گفت‌وگو با ۷۲۴ پرس می‌گوید: «غزه بداند ما نوجوانان همچون کوه پشت او ایستاده‌ایم و تنها نیست».

حضور کودکان در راهپیمایی روز قدس در بیرجند-1403-2

وی با اشاره به جنایت‌های اسرائیل در بمباران بیمارستان‌های غزه می‌گوید: اسرائیل در کنار این اقدامات وحشیانه از حضور مردم در این تجمع‌ها می‌ترسد و هر مشت ما خاری در چشم اسرائیل است.

اعلام انزجار کودکان از اقدامات اسرائیل

با یک‌دست پرچم غزه و با دیگری پرچم ایران را بالا گرفته و شعار می‌دهد. خشم در چشم‌های معصوم و قهوه‌ای‌رنگش موج می‌زند. هر چند مدت سرش را پایین می‌اندازد... گویی با بغضی سنگین گلاویز می‌شود.

وارد حریم تنهایی‌اش می‌شویم. خودش را ملیکا معتمدی‌نیا معرفی می‌کند و می‌گوید: «۱۱ سال دارم و برای حمایت از بچه‌های فلسطین آمده‌ام».

حضور دختر کوچ در راهپیمایی روز قدس شهر بیرجند

با نگاهش مرتب جمعیت را می‌نگرد و با شعارهایشان هم‌صدا می‌شود. گویی نمی‌خواهد برای یک‌لحظه غفلت کند و از قافله عقب بماند.

وی با بیان اینکه امروز فلسطینی‌ها در توپ و خمپاره هستند، ادامه می‌دهد: «آمده‌ام تا شعار مرگ بر آمریکا بدهم تا بچه‌های فلسطین احساس تنهایی نکنند».

راهپیمایی باشکوه روز قدس در بیرجند-1403

به‌راستی که استکبار، موجودی کوته‌فکر و بی‌ارزش بیش نیست؛ چراکه حتی کودکان ما رسم‌ورسوم انسانیت را دانسته و حمله به بیمارستان و باران بمب بر سر کودکان را جنایتی بزرگ می‌دانند؛ اما این اسرائیل غاصب این نسل‌کشی‌ها را افتخاری بر خود می‌داند.

آمریکا باید بداند که نه‌تنها مردم ایران بلکه تمام مسلمان و کسانی که بویی از انسانیت به مشام دارند، انگشت بر ماشه دارند تا با فرمان فرمانده، سلیمانی‌وار راه دفاع از هم‌نوعان را پیش گیرند.